Wat geef je je baby van 6 maanden?

Lieve moeders,

Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Mijn kleine man is bijna 6 maanden en dan veranderd er weer wat aan de voeding. Cb wordt ik niet echt wijzer van ze beweren allemaal wat anders namelijk.
Nu krijgt hij 4 flessen van 210 en 7 scheppen waarvan 3 forte en 4 normaal nutrilon. (Was een hongerige baby). In de laatste fles is het 2 forte en 5 gewoon en 2.5 schepje rijstebloem vanille.
Smorgens fruit 2 ijsblokjes en namiddags groente 2 ijsblokjes.
Nu komt het, de nutrilon 2 gekocht en daar staat als advies 4 flessen van 180/ 6 scheppen...
En dan sta je in de winkel en wordt je doodgegooid met allerlei verschillende pap sporten van ochtend tot pyjama pap.....
Nou dan weet ik het dus allemaal niet meer.
Nu was mijn idee en hoop eigenlijk dat jullie moeders die inmiddels ervaring hebben mij kunnen helpen hiermee..
4 flessen 210/ 7 scheppen nutrilon 2 (stoppen met forte)
Maar dan die pyjama pap? Die heb ik dus gekocht, die wordt aangemaakt met water dus vervangt dus een fles?? Klopt dat?
Dus kom je uit op 3 flessen nutrilon 2 en dan de pyjama pap?
Groente meer geven en fruit wat meer geven?
Ik weet het echt even niet meer...
Ik hoor graag jullie gedachten hierover...
 
Heel herkenbaar ik zit ook echt hannessen maar denk dat ik eruit ben voor haar hihi
7 u: papfles 210:6 schep voeding/2 schep fijne granen
10 u: fruit en 100 cc water/ther
13u: 120 melk/1 broodje, of 210 papfles
16u: groente en 100cc thee/water
19u: papfles 210cc
 
tussendoor krijgt ze van me vanndie kleine rijstwafeltjes en soepstengels hihi. Ik doe niet aan pyamapapjes omdat ze allergie heeft. De boterham pikt ze tot nu toe nog niet echt dus tot nog aan toe kom ik toch steeds uit op die papfles. Ook water en thee bevalt dr nog niet zo. Gister ging het aardig met het drinken vandaag minder dus heb dr tussendoor een keer een slappe melkfles gegeven. Vind het allemaal best een gedoe. Ik geef meestal een vol bakje groente/fruit (die groene en rode bakjes vd baby dump uit de babybox) ik weet niet of ik het goed doe maar tot nog toe heb ik het idee dat als ze gewend is het schema wel aardig past
 
Oh erg he sammerd.. en je wilt het allemaal zo goed doen en dat maakt je onzeker.
En werkelijk iedereen zegt wat anders.. jouw schema ziet er goed uit volgens mij. Wat mij opvalt als ik naar cb bel dat ze allemaal wat anders vinden dat is echt opmerkelijk te noemen.
Mijn kleine heeft met rs virus in ziekenhuis gelegen en sprak daar een kinderarts en die was weer erg voor om baby' s zo vroeg mogelijk te leren een boterham te eten en met de pot mee, maar cb zegt weer vooral niet doen... nu denk ik persoonlijk dat een kinderarts er meer kijk op heeft.
Tot nu toe is voeding bij mij in ieder geval het moeilijkste, wat vervelend dat jouw kleine een allergie heeft zeg kom je er dan wel een beetje uit met Voeding verder?
 
 
Hihi ja drama ? gelukkig heeft AH eigen merk duidelijke symbolen en best veel voor mijn meisje. Ik heb nu de biologische fijne granen pap van hun ook de rijstebloem was van hun melk vrij yihaa. Soepstengel geef ik wel illegaal van die hele kleine daar reageert ze gelukkig nauwelijks op ? maar moet zeggen dat als ze de allergie niet had dat ik dan helemaal gek zou worden van het aanbod!!! Ik zou je gewoon lekker aan de basics houden en als er iets niet goed gaat steeds iets anders proberen hihi kijk naar kindje issie blij dan is het goed 
 
En voor haar allergie duidelijkheid  (lees krijsbaby) heb ik heel veel advies gekregen van artsen, cb en noem het maar op. Die hadden het ALLEMAAL volledig mis en spraken mijn vermoedens allemaal tegen en wuifde alles weg. Uiteindelijk na een super nare ziekenhuis opname heb ik dr opgepakt, al mijn onzekerheden van me afgeschud en alles gedaan wat ik dacht dat noodzakelijk was (andere voeding/nazi slaap rooster van het cb gestopt) en het krijsen was meteen afgelopen. Als ik iets heb geleerd is luister naar advies maar pas het alleen toe als het goed voelt. Door bewust niet te luisteren naar al die betweters heb ik nu een vrolijk meisje. Zo ook met de voeding zij had veel meer tijd nodig voor haar oefenhapjes, week geprobeerd dit ging niet. Maandje gestopt en hierna ging het goed. Ze was er gewoon nog niet aan toe ? zo is het nu denk ik ook met het brood en gewoon drinken. Als ik nu naar het cb luister zou ik haar elke dag moeten dwingen te eten dat zorgt alleen maar voorafkeer. Ze krijgt steeds een plukje als ik brood eet. Ze zal het vanzelf oppakken als ze er klaar voor is ?
 
Terug
Bovenaan