wat geven jullie jullie kinderen te eten?

onze zoon is nu 8 maanden en hij krijgt brood pap fruit warm eten yoghurt en sap met af en toe een koekje of iets anders om te knabbelen.

maar nu is mijn vraag eigenlijk wat geven jullie jullie kind te eten.ik maak bijna altijd zelf eten.nu mag hij vlees ,kip en vis en ei(ei maar even niet want daar had hij laatst een allergiesche reactie op)maar welk vlees geven jullie van rund en varkensvlees?en vis?ik geef nu alleen eigenlijk kip en wat kabbeljauw en soms een beetje rundergehakt.en soms ook helemaal geen vlees of vis.en van groente wat geven jullie op die leeftijd voor groente.nu maak nog nog vaak hetzelfde brocollli bloemkool sperziebonen worteltjes courgette en 1 keer spinazie gegeven.

groetjes
 
Hoi Peggy,

ja lastig he. Mijn zoontje is nu bijna 11 maanden en ik merk dat ik nog wel erg in de echte babyhapjes hang (worteltjes met aardappel enzo).....
Qua vlees geef ik ook vnl kip en gehakt. Soms vis. Maar vaak geef ik eigenlijk helemaal geen vlees. Terwijl hij volgens een schema van het cb  nu 2 tot 5 keer per week vlees/vis/ei mag. Volgens mij bij 8 maanden is dat 2 keer per week.  

Op www.keukenkikker.nl  staan heel wat lekkere recepten voor die kleintjes!

Groetjes,
Judith
 
Mijn zoontje van 4 maanden mag volgens het CB alleen nog maar flesvoeding en dan het liefst nog 5 flessen op een dag. Ik geef hem echter 4 flessen, waarvan 1 pap en tussendoor krijgt hij 1x fruit en 1x groente.
Heel soms vraagt hij om een vijfde fles, maar dan heeft ie meestal zijn groente of fruit niet helemaal op.
Remco doet het hier goed op en hij vind het heerlijk om nieuwe smaken uit te proberen.

 
Wat je ook zou kunnen doen is de potjes bekijken in de winkel (olvarit etc) en "namaken".
Vanaf 8 maanden mogen ze al superveel als je alle verschillende smaken ziet van de potjes, dus ik zou gewoon in de winkel wat ideeen opdoen!?
Ik heb tot nu toe trouwens alleen potjes gegeven aan Senn, ik ben bang dat wanneer ik zelf ga maken ik misschien niet de juiste verhoudingen maak of iets niet goed klaarmaak. Van een potje weet ik zeker dat hij het mag en dat het helemaal gezond en goed is wat ik hem geef, daar durf ik wel op te vertrouwen...

Succes!

 
ik kijk ook op potjes maar verschillende groente eten wij niet snel en anders zelf uit een potje of blikje vandaar.daarom vraag ik me af hoe anderen dat doen of die alles vers pakken of ook wel eens wat uit een pot.wij eten daarbij ook vaak pasta enzo maar met al die kruiden en gekruide saus is dat ook niks voor het kind toch?!ik maak alles zelf,tenminste zoveel mogelijk want de smaak is  toch echt niet hetzelfde als uit een potje vind ik.en nu  kan ik het zelf zo fijn of grof maken zoals ik dat wil en denk dat het goed is.  
 
bijna 9 maanden.
Qua groenten hier:
andijvie, broccoli, bloemkool, courgette, champignons (groot succes), wortel, zuurkool, venkel, paprika, mais, doperwtjes

Qua fruit:
Appel, peer, druiven, mango, banaan, avocado, meloen, pruim

En verder:
soepstengels, rijstewafels, brood, margarine, smeerkaas, appelstroop
's avonds:
gekookte aardappels, rijst, pasta, gebakken aardappeltjes, stukje zalmfilet, rundergehakt, kipfilet.
Tomatenketchup en kaas door de pasta, rijst ook weleens gekruid (bij de Griek, vind ze heerlijk). En de kipfilet was net gebakken met wat knoflook in de pan.

Misschien heb je iets aan het volgende schema: voedselintroductieschema
Keus genoeg hoor. Zolang er niet te veel zout op zit (zo min mogelijk) kan bijna alles.
 
Hallo,

Huub eet vanaf dat hij 9 maanden is gewoon met ons mee.
Hij is nu 10,5 maand.
Dat gaat hardstikke goed en hij vind het geweldig.        
Ik kook de aardappels en groenten zonder zout.
het vlees bak ik gewoon in bakboter, met wat zout en peper.
Ik prak alles en hij smikkelt het lekker op.
Als we wat uit een potje eten (wat bijna nooit voorkomt) maar dat krijgt Huub dat ook.
Hij heeft nooit ergens last van.
Huub krijgt altijd zelfgemaakt eten ik heb nog nooit iets uit een olvarit potje gegeven.
Zelf eet ik ook graag vers eten. Maar ieder het zijne!!                  

Groetjes Brenda
 
Terug
Bovenaan