Wat geven jullie tussendoor te drinken ??

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn dochterje is 6 maanden en ik weet niet precies hoeveel ik haar te drinken moet geven. Ze krijgt nu s' morgens, ''s middags en 's avonds een fles. Verder een broodkorst, fruithapje en  warme maaltijd. 1 x 150 ml thee of diksap, maar ik weet eigenlijk niet of dat voldoende is.
Vanaf wanneer laat je je baby zelf uit de fles drinke ?? Of tuitbeker ??
Geven jullie de fruithap en warme maaltijd uit het potje of van het bord ??

Thanx

Hoi,

Marijn is ook 6 maanden en zit ook op 3 flessen; ca. 600 cc per dag (op advies CB). Verder 1 potje fruit en 1/2 potje groenten van Olvarit. Tussendoor ca. 100 cc diksap en ik ben Liga's en rijstwafel aan het oefenen (nog weinig succesvol!)
Marijn pakt de fles wle eens vast, maar hij houdt hem nog niet omhoog, dus dan zit ie een beetje lucht te happen. We hebben van Avent ook zo'n antilek-beker met van die oren, maar daar kan ie nog niet goed uit drinken. Daar draaien we dus nog maar een gewone speen op.
De fruithap geef ik meestal uit het potje en de groenten op een bord. Maar dat komt omdat ie de groenten nog niet helemaal op eet en we dus 2 dagen met een 6 maanden-potje doen.

Succes met alle hapjes en drankjes!
Patricia

Hoi,

Tja met dit warem weer probeer ik Daisy ook wat extra te geven zoals sapje ofzo maar ze wil niks. Iemand tips ???

Liefs van mij en d ekids

Hoi muizebeest,

Misschien is lauwe thee wat voor je kindje? Heather is dol op venkelthee. Vriendlief had nogal ingeslagen vanwege de krampjes dus we hadden nog wat dozen over. Aangezien ik   niet zo goed wist wat ze wel/niet mocht drinken heb ik het met dat warme weer maar op de thee gehouden en dat is echt een succes.

Groetjes, KT

ps, je kan natuurlijk ook gewoon gekookt lauw water proberen.

hoi,
met dat hele warme weer zijn we een paar keer gaan wandelen en toen heb ik gewoon koud water gegeven in de fles. Vond ze lekker. Niet ijskoud natuurlijk.
tegenwoordig kun je overal van die zoete drankjes kopen, ik geloof niet dat dat zo nodig is. Gewoon eens water of thee is prima.
groeten ELke

Ond dochtertje drinkt ook geen diksap of water. Nu had ik vorige week eens geprobeerd om het een beetje op te warmen in de magnetron (net zoals de fles dus) en nu drinkt ze het wel! Ze vind het warm dus wel lekker!

Hallo,

Ik geef Billy( 5 mnd geweest)  water, kamillethee, en heb hem ook al zo'n sapje van Nestle banaan/appel gegeven. Was even lekker makkelijk. Ik mocht hem van de kinderarts sap geven. Wat voor sap dan vroeg ik, sinaasappelsap met een lepeltje, een beetje dus... Billy vind dat maar nix...
Bij Ioannis(2) hadden we een andere kinderarts en die was supervoorzichtig, compleet met schema's data en 'recepten'.
Billy heeft ook al meloen geproeft. Ik had een stukje in m'n hand en hij zoog er met smaak aan. Hetzelfde met mandarijn. Al die verse 'sappen'...
groetjes!

Terug
Bovenaan