wat had je nou uiteindelijk toch niet nodig?

Ja, bij t schrijven van t stukje over de fleecedekens bedacht ik me dat er vast meer moeders zijn die met de beste bedoelingen vanalles hebben gekocht en (bijna) nooit gebruikt. Ik ben benieuwd, dit is mijn lijstje:

- 2 fleecedekens
- overtrekken voor aankleedkussen (worden sneller beplast dan ik ze kan wassen,  er liggen nu moltons op)
- wipstoeltje
- babyfoon (ik hoor hem zo ook wel, en soms moet ie maar even huilen, ik krijg de          zenuwen van dat ding)
- flessewarmer (magnetron is net zo makkelijk)
- haarlotion
- kam en borstel
- stukken zwitsal zeep (diezelfde kraamverzorgster als van de fleecedekens had liever schuim...)

gr Joeki

hoi,
Toen ik je aanhef las dacht ik: ik heb niks te veel gekocht hoor, maar toen ik je lijstje las dacht ik: oh ja toch wel .

-kammetje en borstel, er valt voorlopig nog niet veel te kammen of borstelen bij mijn dochter.
-nagelvijltje, knippertje en schaartje. Vijltje heb ik wel gebruikt maar die had ik zelf eigenlijk ook al.
-te veel rompertjes. Ik had er 8 gekocht en gelijk na de geboorte nog een aantal gekregen, ik had zoveel witte was elke keer, dat de bovenste steeds weer schoon waren  en de onderste 4 op het stapeltje volgens mij nooit gebruikt zijn.
-baby bodylotion. Zat in kraampakket maar nooit gebruikt

Verder geen schokkende dingen geloof ik.
Ik had heel eigenwijs maar 1 thermometer en heb de 1e dus ook niet gemist, echt onzin dat je er 1 voor jezelf en 1 voor je baby moet hebben.
Verder heb ik 1 kruik zelf gekocht en de andere van mijn nichtje geleend wnat die 2e kruik heb je maar zo kort nodig zonde om te kopen.
Wipstoeltje tot nu toe nog maar sporadisch gebruikt maar ik heb hem te leen, niet zelf gekocht.

Wat ik dus niet gekocht heb, maar wel nog mis: een babyfoon, we zijn aan het verhuizen en met de slaapkamerdeur dicht in het nieuwe huis  kan ik haar niet horen beneden en de deur moet dicht vanwege de katten.

groetejs Elke

Hoi,
Ik heb teveel badcapes aangeschafd, een vriendin zei dat ze zóóó handig zijn. Ik gebruik ze alleen als Isabel met 1 van ons onder de doche gaat. Heb 6 van die dingen in de commode liggen.
Wat nog meer:
* veel teveel kledig. Als ik wil dan hoef ik weken niet te wassen, ze heeft zoveel kleding dat sommige dingen ongedragen en te klein in de kast liggen.
* teveel rompers, Leuk hoor bedrukte rompers maar dan schijnt het printje vaak door het shirtje heen en rompers met lange mouwen vind ik ook niet zo handig.
* badslang voor babybadje, deze is al 2 x losgeschoten met als gevolg een zwembad in de babykamer.
* kruikzakken, niet gebruikt. Heb kruiken geleend van een vriendin en daar zaten al zakken omheen.
* wipstoel heb ik te leen maar deze heb ik nog maar zelden gebruikt.
* 18 hydrofielluiers was ook niet echt nodig geweest.
* de box, met duur boxkleed en speelgoedzak. Ze ligt er bijna niet in. Misschien komt dit nog???
Dit was het wel zo'n beetje, grappig om te lezen dat de 1 geen haarlotion gebruikt, wij iedere dag ! net zoals het schaartje/vijltje, deze hebben wij ook al menig maal gebruikt. Zo zie je maar.
Groetjes Rene

Hoi allemaal,

Leuk om te lezen.
Jullie gebruiken allemaal het wipstoeltje niet terwijl Merlijn er hier veel in ligt. Hij gaat zo door heel het huis met ons mee.

Rene jij scheef dat je zowel de wipper als de box niet of zelden gebruikt. Waar laat je Isabel dan als je beneden bent? Merlijn ligt regelmatig in de wipper en de box. In de box houd hij het nog niet lang vol maar dat gaat steeds beter.

Het enige dat ik kan bedenken dat voor niks is aangeschaft zijn twee kruikzakken. Merlijn heeft vanaf het begin geen kruiken nodig gehad. En ja te veel kleertjes, maar zeker ook kleertjes die ik niet mooi vind. Maar over gekregen spullen moet je niet klagen.

Groetjes
Mo

Hoi Mo,
Isabel ligt eigelijk altijd op haar voedingskussen op de bank. Ik weet eigelijk niet waarom, maar op dat kussen ligt ze heerlijk. Ik zou haar meer in de box moeten leggen maar het is ook een stukje gemakzucht. Als ze op de bank ligt dan hoef ik alleen maar mijn arm uit te steken om de speen terug te stoppen.
O, ja wij wonen gelijkvloers, hebben nl een appartement...
Groetjes Rene

Hallo,

Ik heb tot nu toe bijna alles wel gebruikt.
Ook bij ons is de wipstoel nauwelijk gebruikt en ook in de box ligt Thijmen nauwelijks.
Maar hij is niet zo heel veel beneden.
Ik zet de voeding klaar beneden, haal hem uit bed, geef hem de voeding, laat hem ene boertje doen, even knuffelen en dan boven nog even spelen op het aankleedkussen, schone luier  en dan weer naar bed. Met sinterklaas mocht hij iets langer beneden blijven en toen heb ik hem in de wipstoel gezet.

Wel is het jammer dat heel veel kleren al te klein zijn terwijl ze zo weinig zijn gedragen. Wij hebben veel kleertjes gekregen maar in de grotere maten 68/74 en dat past Thijmen nog niet.

Al snel kon ik maat 50 in de kast leggen en ook maat 56 heb ik afgelopen weekend weggehaald. Maat 62 is hem eigenlijk nog te groot maar beter iets te groot dan te kleine kleren waar zijn babybuikje onderuit komt.

Ook de kruikenzakken hebben wij niet gebruikt (werd met hydrofielluier gedaan)
En aankleedkussenhoezen gebruiken wij ook niet meer, ik gebruik nu handdoeken, daar verschoon ik hem op en wikkel ik hem in........(zolang het nog past)
Ook onze voorraad spenen staat in de kast onaangeraakt; Thijmen wil geen speen!

De babyfoon gebruik ik nu sinds een paar weken; anders liep ik steeds naar de trap om te luisteren of hij stil is....met de babyfoon leer je veel beter "zijn geluidjes" herkennen.

Groetjes Marieke
Mama van Thijmen 11-10-2006

Jullie noemen een hoop dingen die nog wel gebruikt gaan worden in de toekomst hoor. Althans...dat denk ik. Een wipstoel en de box bijvoorbeeld. Straks gaat je kleintje lekker rollen en naar dingen grijpen. Een babygym in de box of boven de wipstoel is dan 1 feest voor ze.
De haartjes van de babies zullen ooit gaan groeien, dus dan ga je het wel borstelen en kammen.
De kruiken hebben wij alleen de 1e 2 weken gebruikt in de wieg. Toen Marijn zichzelf nog moeilijk warm kon houden. Nu leg ik soms alleen een warme kruik in de reiswieg als die in de achterbak van de auto ligt. Met dit weer is die vaak zo koud als je hem uit de auto haalt en als ik Marijn van zijn warme Maxi Cosi uit de auto in de wagen leg, dan heeft ie tenminste een warm plekje. Misschien een handige tip!
En w.b. hydrofiel luiers....voor onze oudste gebruiken we ze soms nog wel eens! Daar kun je er bijna niet genoeg van hebben.
Ik heb trouwens wel een leuke hoes om het aankleedkussen heen (staat leuk bij de rest van het kamertje), maar als ik ga verschonen dan leg ik er een molton of hydrofiel overheen. dan hoef ik alleen die te verwisselen.
Nou dames, succes maar weer!
Patricia

Hoi hoi,

Ik heb niet echt spullen gekocht die ik niet gebruik. We hebben een flessenwarmer geleend van m'n nichtje, maar dat werkt voor geen meter. Thuis vermar ik het in de magnetron en voor onderweg neem ik een thermosfles met heet water en een fles met koud water (beiden gekookt) mee en mengen maar.

Een wipstoeltje gebruikt ik ontzettend vaak. Het is bij wijze van spreken al bijna versleten. Ook de box wordt veel gebruikt en de swing.

Ik las dat veel van jullie teveel kleren hadden. Wij hadden er juist veel te weinig. Dean kon heel lang in maat 50. En daar hadden we eigenlijk niets van.

Wat ik nooit heb gebruikt zijn de navelbandjes. Volgens mij zitten die ook in het kraampakket. Geen idee waar ze voor dienen. De kraamverzorgster gebruikte  een gaasje.

Dus hier valt het nogal mee met de ongebruikte spullen.

Groetjes,

Nelly.

Terug
Bovenaan