Wat had jullie voorkeur: weeën of persen?

A

Anoniem

Guest
In navolging op het topic 'bevallingsverhaal'.

De ene vrouw schijnt veel makkelijker met weeën te kunnen omgaan, en de ander veel makkelijker met persen. Wat vonden jullie makkelijker op te vangen of te verdragen?

Persoonlijk vond ik het persen zo geweldig dat ik alleen daarom al een tweede kind zou willen. Ik wil nog 1 keer in mijn leven een kind eruit persen. Maar die weeën, die mogen ze van mij wel overslaan. Ik vond ze rete pijnlijk :)

En jullie?

Ik denk dat bijna iedereen persen verkiest boven weeën opvangen, omdat je eindelijk het gevoel hebt dat het einde nadert en dat je zelf iets kunt doen om het te bespoedigen.

Bij mijn eerste bevalling heb ik ruim 3 uur weeën gehad en 3 kwartier moeten persen. Bij mijn tweede bevalling heb ik anderhalf uur weeën gehad waarvan de laatste 5 minuten persen. Ik mag dus zeker niet klagen.

Hoi,

bij mijn eerste vond ik de weeen echt vrezelijk en het persen iets minder erg, maar bij mijn tweede vond ik de hele bevalling eigenlijk een hele mooie ervaring.
Ik kon de weeen zo goed hebben dat ik de verloskundige pas met belde toen ik nog maar 7cm ontsluiting had. Door deze bevalling weet ik zeker dat ik nog een keer wil bevallen (gelukkig wil ik ook gewoon nog een kindje)

Liefs Nika

hoi hoi
tja ligt er eigenlijk aan,na de eerste drie zou ik zeggen persen ,maar bij de laatste
drie vondt ik het persen een ramp en de ween minder erg.
elke bevalling is anders he,haha.
liefs sil

Sjonge lastige vraag hoor. Maar ik denk dat ik dan toch maar kies voor de weeen, tenminste.... voor het grootste deel dan. Ik kon de weeen goed opvangen, ook al had ik enorme rugweeen. Maar dat persen, nou dat was echt niet tof. Het lukte ook niet(ben uiteindelijk met vacuumpomp bevallen), dus vandaar waarschijnlijk mijn voorkeur    

Ik moest bij de eerste steeds overgeven tijdens de weeën. Nou dat is echt geen pretje, hangend boven de wc een wee opvangen. Het duurde ook nog eens 22 uur. Toen ik uiteindelijk mocht persen was dat zo'n verademing!! Uiteindelijk lukte het bij mij ook niet en moest er een vacuumpomp komen.

Bij de tweede heb ik een geplande keizersnee gehad i.v.m. de eerste bevalling (zoontje had apgar 5 / 5 en heeft een moeilijke tijd gehad) en mijn dochter lag in een onvolkomen stuit en wilde niet draaien via een uitwendige versie. Dus ik heb helaas geen vergelijkingsmateriaal (ik had graag nu ook  natuurlijk willen bevallen).

Groetjes,
Rosanne
(mama van Quentin en Yanna)

Nou, persen denk ik toch hoor! Ik had de weeën van tevoren wel onderschat! Ik dacht van tevoren: "gewoon rustig blijven en wegpuffen, hoe moeilijk kan dat zijn?! Maar dat kind moet er ook nog uit?!" Maar een duidelijk geval van andersom! Ik wist niet hoe ik die weeën moest doorstaan, maar dat persen was tenminste logisch (en wat een opluchting als je kindje dan echt 'erdoor' komt)!!!

Nou, niet iedereen perst liever hoor. Geef mij maar de weeen. Ik kan ze meestal prima opvangen, geen probleem. Dat persen daarintegen vind ik echt VERSCHRIKKELIJK!!!!! Belachelijk dat zo'n heel kind door zo'n kleine opening moet en bij mij doet dat echt superzeer. Alsof je met je tere velletje langs een bakstenen muur met stekels schaaft, gatver.
Bij mijn laatste bevalling had ik zo weinig zin in deze fase dat ik absoluut geen moeite deed om de weeen effectiever te maken (gaan staan/rondlopen/douchen enzo).
Ivy

Terug
Bovenaan