Wat heb ik allemaal nodig voor een kindje van 21 maanden?

Hallo,
Ik heb een vraag aan jullie ervaren ouders. Afgelopen week zijn wij ouders geworden van een adoptiezoon van 16,5 maanden. Wij verwachten hem over ongeveer 4 maanden te kunnen ophalen. Hij is ons eerste kindje dus we zijn nog onervaren. Omdat we alles nog moeten aanschaffen hebben we bedacht om naar een grote babyzaak te gaan en daar alles in te slaan wat we nodig hebben. Maar....wat heb je allemaal nodig voor een kindje van deze leeftijd. Natuurlijk kleertjes, een kinderkamer, autostoeltje, buggy e.d. Maar hebben jullie nog tips voor spulletjes die we echt moeten hebben voordat onze kleine er is?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Groetjes,
Bianca
 
Hoi Bianca,

Gefeliciteerd! Ik heb er helemaal geen ervaring mee, maar het lijkt me hartstikke spannend en leuk!
Misschien kun je met het aanschaffen van bv kleding het beste wachten tot hij hier is? Dan weet je wat hij allemaal al kan en hoe groot hij is.
Je zou misschien ook al wat veiligheidsspullen kunnen installeren in je huis. Van die dingetjes voor het stopcontact, een traphekje, dat soort dingen.

Veel plezier toegewenst!
Jo
 
Beste Bianca,

Heel erg gefeliciteerd zeg! Geweldig. Dat zal een hele ervaring worden. Ben benieuwd.

Ik heb een zoontje van 22 maanden en wat je echt nodig hebt kan heel erg aan het kind liggen wat het gewend is, maar hier een paar tips;

- ledikant of bed?
- deken of slaapzakje?
- drinkt hij al uit een beker of drinktuit/rietje-beker?
- Luiers, maat 4 of 5 (weet niet hoe groot hij is) 5 Is altijd goed, dan maar een beetje ruim.
- kleding, schoenen, pyama, enz. ligt echt aan het kind hoe groot hij is; tussen maat 86 en 98 schat ik in (mijn zoontje zit nu net op 92, 13 kilo)
- speelgoed; blokken, boekjes  en auto's zou ik mee beginnen, dan kijken wat het kind interesseert
- bordje, bestek, kopje van plastic
- slabbertjes
- fietsstoeltje?
- buggy
- regenjasje (met dit weer....haha)
- laarsjes
- babyshampoo en doucheschuim