Wat heb ik allemaal nodig voor een kindje van 21 maanden?

Hallo,
Ik heb een vraag aan jullie ervaren ouders. Afgelopen week zijn wij ouders geworden van een adoptiezoon van 16,5 maanden. Wij verwachten hem over ongeveer 4 maanden te kunnen ophalen. Hij is ons eerste kindje dus we zijn nog onervaren. Omdat we alles nog moeten aanschaffen hebben we bedacht om naar een grote babyzaak te gaan en daar alles in te slaan wat we nodig hebben. Maar....wat heb je allemaal nodig voor een kindje van deze leeftijd. Natuurlijk kleertjes, een kinderkamer, autostoeltje, buggy e.d. Maar hebben jullie nog tips voor spulletjes die we echt moeten hebben voordat onze kleine er is?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Groetjes,
Bianca
 
Hoi Bianca,

Gefeliciteerd! Ik heb er helemaal geen ervaring mee, maar het lijkt me hartstikke spannend en leuk!
Misschien kun je met het aanschaffen van bv kleding het beste wachten tot hij hier is? Dan weet je wat hij allemaal al kan en hoe groot hij is.
Je zou misschien ook al wat veiligheidsspullen kunnen installeren in je huis. Van die dingetjes voor het stopcontact, een traphekje, dat soort dingen.

Veel plezier toegewenst!
Jo
 
Beste Bianca,

Heel erg gefeliciteerd zeg! Geweldig. Dat zal een hele ervaring worden. Ben benieuwd.

Ik heb een zoontje van 22 maanden en wat je echt nodig hebt kan heel erg aan het kind liggen wat het gewend is, maar hier een paar tips;

- ledikant of bed?
- deken of slaapzakje?
- drinkt hij al uit een beker of drinktuit/rietje-beker?
- Luiers, maat 4 of 5 (weet niet hoe groot hij is) 5 Is altijd goed, dan maar een beetje ruim.
- kleding, schoenen, pyama, enz. ligt echt aan het kind hoe groot hij is; tussen maat 86 en 98 schat ik in (mijn zoontje zit nu net op 92, 13 kilo)
- speelgoed; blokken, boekjes  en auto's zou ik mee beginnen, dan kijken wat het kind interesseert
- bordje, bestek, kopje van plastic
- slabbertjes
- fietsstoeltje?
- buggy
- regenjasje (met dit weer....haha)
- laarsjes
- babyshampoo en doucheschuim
- ik zou even naar de apotheek gaan voor een 'basispakket' geneesmiddelen, zoals zetpillen, enz. Weet niet waar het kind vandaan komt, maar misschien vatbaar voor een koutje of door alle veranderingen....
- voor de zekerheid olvarit-potjes; wat is hij gewend te eten?
- autostoeltje, uiteraard
- traphekje, zoals de vorige schrijfster al heeft gezegd.

Misschien is het handig om naar een babyzaak te gaan en je te laten informeren. Heb je geen moeders in de buurt die mee kunnen? Voordat ze je van alles gaan aansmeren, dat is mij gebeurd toen ik zwanger was. De grootste onzin dingen heb ik in huis.

Vaak kun je op sites een lijst met benodigdheden vinden als je een baby verwacht. Jullie hebben dan lang niet alles meer nodig, maar je kunt er misschien wel veel uithalen.

Heel veel suc6 en geniet ervan!

Veel liefs,

Sandra





 
Hoi Bianca,

Gefeliciteerd met jullie zoontje!!!! Wat geweldig!

Ik weet niet of jullie hem gaan ophalen in het buitenland  maar mischien is het een idee om een knuffeltje mee te nemen zodat hij daar alvast aan  kan wennen. Zodat hij iets vertrouwds heeft.
Leuke cd-tjes met kindermuziek doet het hier altijd goed. (dochter 17 maanden)
En verder zijn de meeste dingen al wel genoemd.

Maar niet teveel kopen want je kunt natuurlijk ook dingen kado vragen.

Veel succes en geniet van jullie zoon!!!!

Groetjes,
Elies
 
Hoi



Het si inderdaad een leeftijd waar je een beetje op de grens zit. Een
ledikant, daar slaapt mijn dochter nog in. Ook 21 maand, maar andere
kinderen van deze leeftijd slapen in een normaal bed. Hoe slaapt je
kindje daar?



De rest is wel zo'n beetje verteld en ach, de winkels zijn bijna altijd
open dus maak je niet te druk. Zorg voor een flesje en een tuitbeker.
Een bord heb je wel. Een bed en een luier en je komt de eerste dag wel
door hoor!!



Die knuffel vond ik wel een goed idee!!



Oh ja, gefeliciteerd natuurlijk!! Erg leuk voor jullie.

 
Ga op een rustig moment eens bij een prenatal langs of maak een afspraak, bij sommige prenatals is dat mogelijk. Ze geven je daar goed advies en ik heb zelf de ervaring dat ze je daar niet echt iets aansmeren. Meestal geven ze je goed advies. Bel anders de prenatal bij jou in de buurt even.
 
Hallo Bianca,

Geweldig dat jullie een (adoptie)zoon hebben gekregen, heel veel plezier en succes bij het opvoeden en wennen aan jullie nieuwe status als ouders.

Tja, er is al veel gescheven wat je nodig hebt, ach dat is allemaal wel duidelijk, misschien nog een bezoekje aan marktplaats of kijken bij de plaatselijke advertenties. Zijn vaak nog genoeg spulletjes zo te koop. Vooral omdat het ledikant misschien niet zo heel lang nodig is.  Voor de hygiene kun je een nieuwe matras aanschaffen.

Voor het ophalen is een goede autostoel wel direct nodig.  

Die knuffel is een goed idee, misschien zou je de knuffel een paar dagen nog bij jullie in bed kunnen leggen,  vooral kleine kinderen stoppen  vaak hun neus nog in  knuffels/lapjes etc, en dan zit er al een vertrouwd geurtje aan.

Leuke  kartonnen boekjes, prentenboekjes, voorleesboeken,  zijn leuk en gezellig, voor overdag maar ook voor het slapen gaan, worden kinderen vaak rustig van.  Misschien nog een leuk gezellig trekpopje/beertje, mijn dochter is 3 en vind het nog erg leuk zo'n muziekje.

Verder  alles voor knutselen en tekenen, plakken enzo: krijtjes, papier,  plakstift, leuke gekleurde figuurtjes. Kun je fijn samen mee aan de slag.  

Nu ja er is al veel opgenoemd,    je zult er vast wel uitkomen...succes.  

groetjes Anna





 
 
Hallo,
Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd.
Misschien is het aanschaffen van een babyfoon ook erg handig. Wordt hier heel veel gebruikt.
En een driewieler om buiten mee te fietsen(als je daar tenminste de ruimte voor hebt).
Groetjes en veel succes.
 
Terug
Bovenaan