Wat heb je allemaal nodig voor 1ste baby?

Hoi allemaal, ik ben momenteel 17weken zwanger van ons 1ste kindje. Nu is mijn vraag: heeft er iemand een soort checklist of handige app voor wat je precies allemaal noodzakelijk nodig hebt?
Grts

Je vindt er een hoop online.. ik heb de beste verhalen gehoord over die van de Consumentenbond (neutraal, niet gesponsord). Die heb ik dan ook aangehouden!

Je kunt ook nadat je zo'n uitzet lijst hebt bekeken eens met iemand kletsen die een kindje heeft. Zo kun je van sommige dingen afwegen of je het écht nodig hebt of niet, of wat misschien beter is om tweedehands te kopen (bijvoorbeeld: wij hadden twee kruiken voor de kleine, die hebben baby's voornamelijk alleen in de eerste week nodig. Wij hebben die na de eerste week dus ook niet meer gebruikt. Was zonde geweest om die nieuw te kopen, wij hadden ze tweedehands). 

Eens met gebruiker hierboven. Ik ben nu zwanger van de 3e en altijd alleen de 'basis' gekocht.

Een wieg/ledikant, kast/commode, aankleedkussen, box, maxi cosi, wipstoeltje, kinderwagen.
Dekentjes, lakens, kleertjes, omslagdoeken, paar hydrofiele doeken, voetenzak, luiers, fles, voeding. Meer eigenlijk niet. Gewoon de basis. Alleen een babynestje vond ik zelf wel een heel fijn luxe-product, maar dat is persoonlijk.

Kruiken zijn fijn als je kindje in de winter geboren wordt, dan gebruik je deze misschien wat langer. Voor een zomer baby gebruik je ze idd 1 week en kun je ze beter bij iemand even lenen.

Alle andere 100.000 dingen op zo'n lijst vind ik nogal onnodig. Nooit gemist bij m'n dochters,

Nu ik zwanger ben van de 3e heb ik zelfs nog niks bij gekocht, alleen wat kleertjes en een pak luiers en voeding. De rest wordt gewoon weer gebruikt van m'n andere 2 dochters.

Terug
Bovenaan