wat heb je allemaal nodig????

A

Anoniem

Guest
hoi hoi even een vraagje wat heb je allemaal nodig waar kan je hier een lijst van vinden

wie weet dat

Je hebt echt vanalles nodig, je moet eens 'baby uitzet lijst' googelen, dan krijg je een aantal websites met lijstjes!

quote: patricialut schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-07-2007 09:55:41'));

hoi hoi even een vraagje wat heb je allemaal nodig waar kan je hier een lijst van vinden

wie weet dat

Hai Patricia!

De prenetal en de hema hebben zo wie zo een lijst op internet staan. Mijn kraamzorgbureau heeft er ook een op hun site staan. Misschien die van jou ook? O ja, en mij verzekeringsmaatschappij ook.
Let er wel op! Ze zijn allemaal verschillend en er staan op alle lijsten wel iets wat ik niet ga kopen. Ik heb dan ook wel een schoonzus die al aangegeven had wat zij wel gebruikte en wat niet. Maar daar kunnen de meningen nog al over verschillen.
Volgens mij heeft er ook hier ergens een discussie gestaan met noppers en toppers. Maar daar zie je ook al in dat dat heel persoonlijk is.

Ik heb een lijst gepakt die ik het meest bij ons vond passen en heb daarop zelfs nog dingen weg gestreept die ik echt niet wilde kopen.
En laat je niet gek maken! Want sommige winkels willen je alles aansmeren wat ze in huis hebben. En mocht je nou  iets niet gekocht hebben wat toch wel nodig was, dan kun je dat altijd nog kopen of laten kopen.  En bedenk ook dat je misschien nog wel heel veel kado gaat krijgen qua kleding.

Nou het is een heel verhaal. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Succes

Wilma
1ste kindje
23 wk 4 dgn

Ik weet niet wat voor band je hebt met je moeder maar die kan je ook veel vertellen en is leuk om samen te shoppen! Of verse moeders die kunnen je precies vertellen wat onzin is en wat niet..

heey dames

nou bedankt voor de info ik kijk wel ff rond en vraag mn schoonzus wel,en kon het maar met mn moeder maar helaas dat zit er niet in

Hoi!
Ik ben van november mama van een heeeerlijke dochter  en ik heb idd ook met zo'n lijst gewerkt toen ik alles ging kopen, ideaal!
Elke keer als ik iets had streepte ik het door.
Maar er zijn idd dingen die je niet echt nodig hebt (of bijvoorbeeld veel minder dan dat op de lijst staat) maar ook dingen die er niet opstaan (of te weinig!) en toch  wel handig zijn!

Zo zou ik  zelf:
-Meer hydrofiele luiers kopen!!! (er staan er al veel op, maar het is echt super fijn om er zoveel mogelijk te hebben, je bent er zo doorheen hoor!)
- die andere luiers (weet niet meer hoe ze heten...die dikkere??) heb ik er maar 3 ipv de 6 op de lijst van gekocht en zelfs die heb ik nooit gebruikt!
- meer kraamverband! (ik zei altijd: ik ga die dingen ECHT NIET gebruiken, maar was echt wel blij dat ik ze had! En nog bij moeten halen dus, want ook dit is heel snel op!)
- meer pakjes/broekjes/truitjes/rompertjes dan op de lijst staat (vooral als je kindje spuugt ben je daar zo doorheen)
- een magnetron steralisator, voor de flessen in uit te koken! Echt ideaal!
- speentjes zou ikzelf niet meer kopen, je krijgt er al een par uit allerlei pakketten (als je die hebt gekregen/krijgt) en het is toch afwachten welke speen hij/zij wil en of de baby wel een speen wil!
- Ik had wel 3 soorten flessen gekocht (gewoon, omdat ik dat leuk vond haha) en die liggen nu allemaal in de kast! (ben uiteindelijke een hele andere moeten gaan gebruiken!) Zou ik dus ook niet meer doen!  
- Iets voor krampjes in huis halen! Als je baby last van krampjes krijgt is het in die eerste periode dus dan is het fijn als je al iets in huis hebt!

Pfff nou, verder weet ik het ook even niet! Ik zou ook gewoon op je gevoel af gaan hoor! Iets erbij kopen kan altijd nog en als je  iets koopt wat je niet gaat gebruiken..nou ja, een les voor de eventuele volgende keer toch!  

Geniet nog van je zwangerschap (ben een beetje jaloers!! Hahaha) en straks van je kleine!

Liefs 4dec

hoi hoi

toen ik me aangemeld had bij de kraamzorg kreeg ik allemaal info van hun en daar zit een lijst in wat je MOET hebben
die werk ik eerst af en daarna kijk ik wat ik nog meer leuk en handig vind
op internet heb ik even rond gesnuffeld en gekeken wat er op al die lijstjes staat en daar dingen uitgehaald die mij handig lijken en op een papier geschreven
dus misschien krijg jij dat ook wel van de kraamzorg en zou ik eerst dat lijstje afwerken en inderdaaad zo als anderen al zeggen rond vragen in je omgeving.
succes met shoppen

liefs amanda
(20w en 2 d)

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar in de kraamweek is mijn man iedere dag naar de winkel moeten gaan om iets te kopen wat we niet (genoeg) hadden, ookal hadden we lijstje afegwerkt.
- hydrofiele luiers, spuugdoekjes en slabbertjes: daar kun je echt noooooooit genoeg van hebben!
- een flesje met flessenborstel is handig om in huis te hebben, net als een handkolf, als de BV niet loopt zoals gewenst (zoals bij mij!!)
- waskussen hoes, wordt sneller vies dan je denkt! Kun je er rustig 4 van hebben...

Oh ja, dingen die wel op lijstje stonden maar echt NIET gebruikt zijn: navelbandjes, veiligheidsspelden.

Wij wisten van te voren dat het een groot kind zou zijn, dus wij hebben nooit maatje 50 gekocht. En blij toe, Christian had bij de geboorte netjes maatje 56!

Heel veel succes!

Groetjes Karin
mama van Christian (23 weken)

Terug
Bovenaan