Hoi!
Ik ben van november mama van een heeeerlijke dochter en ik heb idd ook met zo'n lijst gewerkt toen ik alles ging kopen, ideaal!
Elke keer als ik iets had streepte ik het door.
Maar er zijn idd dingen die je niet echt nodig hebt (of bijvoorbeeld veel minder dan dat op de lijst staat) maar ook dingen die er niet opstaan (of te weinig!) en toch wel handig zijn!
Zo zou ik zelf:
-Meer hydrofiele luiers kopen!!! (er staan er al veel op, maar het is echt super fijn om er zoveel mogelijk te hebben, je bent er zo doorheen hoor!)
- die andere luiers (weet niet meer hoe ze heten...die dikkere??) heb ik er maar 3 ipv de 6 op de lijst van gekocht en zelfs die heb ik nooit gebruikt!
- meer kraamverband! (ik zei altijd: ik ga die dingen ECHT NIET gebruiken, maar was echt wel blij dat ik ze had! En nog bij moeten halen dus, want ook dit is heel snel op!)
- meer pakjes/broekjes/truitjes/rompertjes dan op de lijst staat (vooral als je kindje spuugt ben je daar zo doorheen)
- een magnetron steralisator, voor de flessen in uit te koken! Echt ideaal!
- speentjes zou ikzelf niet meer kopen, je krijgt er al een par uit allerlei pakketten (als je die hebt gekregen/krijgt) en het is toch afwachten welke speen hij/zij wil en of de baby wel een speen wil!
- Ik had wel 3 soorten flessen gekocht (gewoon, omdat ik dat leuk vond haha) en die liggen nu allemaal in de kast! (ben uiteindelijke een hele andere moeten gaan gebruiken!) Zou ik dus ook niet meer doen!
- Iets voor krampjes in huis halen! Als je baby last van krampjes krijgt is het in die eerste periode dus dan is het fijn als je al iets in huis hebt!
Pfff nou, verder weet ik het ook even niet! Ik zou ook gewoon op je gevoel af gaan hoor! Iets erbij kopen kan altijd nog en als je iets koopt wat je niet gaat gebruiken..nou ja, een les voor de eventuele volgende keer toch!
Geniet nog van je zwangerschap (ben een beetje jaloers!! Hahaha) en straks van je kleine!
Liefs 4dec