Wat heb je nodig op een bed om in te bevallen?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Ik wil graag thuis bevallen en doe dat dan (hopelijk) in het logeerbed. Het bed staat nog niet klaar, maar dat is zo gedaan....maar.......wat leg je nu allemaal op een bed om in te bevallen?
Bedankt en groetjes,

NathalieMS
(38w+2)

hoi
ik had een waterdichte molton(gewoon op ons eigen bed) en verder zitten er in het kraampakket van die blauwe kraammatrasjes,die legt de vk onder je billen als je gaat beginnen en af en toe verschoond ze die als het nodig is.verder niks.
ik ben heerlijk thuis bevallen en verwachtte een heuse kliederboel met bloed enzo,maar dat is helemaal niet zo hoor.zelfs mn t-shirt waar mn net geboren zoon nog op gelegen heeft is weer brandschoon.er zitten alleen wat druppels vruchtwater in de vloerbedekking.als je dat wil voorkomen moet je een oud kleed ofzo neerleggen rond je bed.
groetjes karin

oja,ik had ook een ruggesteun,maar dat was verschrikkelijk.er moesten echt 3 kussens achter.die had ik gelukkig ook al klaarliggen.

Een waterdichte molton (bijv van de hema) is voldoende! Eventueel kan je, als je vliezen breken, een celstofmatje neerleggen op je bed. Dan kun je die tussendoor verwisselen, zodat je niet gelijk weer het hele bed moet verschonen.

Ik had ook een zooitje verwacht, maar dat viel reuze mee. Alleen helaas hebben wij alleen een wc beneden, dus toen mijn vliezen waren gebroken (in bed) moest ik drup drup drup, nog naar beneden. Dus trap is nu wel een beetje smoezelig. Maar goed, binnenkort maar tapijtreiniger halen....

Maar verders, ik ging na de bevalling douchen, en ik kwam terug in de slaapkamer en het was weer heerlijk schoon en fris.

Hey.

Tis ook handig om je bed hoog te zetten, e.v.t op kratten, zodat de verloskundige en kraamverzorgende niet hoeven te bukken. Ik had van mijn werk een ruggesteun, die heb ik heeeeel veeeeel gebruikt met voeden.
Succes !!!!

Groeten van Miena.

Terug
Bovenaan