Wat hebben wij een mazzel gehad met het weer....

Wat hebben wij (ik ben in juli bevallen) supermooi weer gehad.
Mijn hele zwangerschaps/bevallingsverlof is supermooi geweest. In augustus regende het wat vaker (kan het me al bijna niet meer herinneren), maar verder was het supermooi.
Iedere dag heb ik met mijn mannetje lekker kunnen wandelen. Dat is toch wel een voordeel van bevallen in de zomer. Vinden jullie ook?
Ook bedacht ik me dat onze zoon 9 maanden is in april, dan mag hij volgens mij mee op de fiets enzo en dan begint het mooiere weer, dus ook dat hebben we mooi voor elkaar, niet dan?
Zien jullie voor- of nadelen aan de maand waarin je bevallen bent?

Hoi,

Ik ben in augustus bevallen en als ik de keuze had gehad dan was ik
nooit in de zomer bevallen. Ik was het echt heel erg zat na 3
hittegolven achter de rug gehad te hebben. Nee als ik het ooit nog een
keer mag doen dan hoop ik echt niet in de zomer. Toen ik eindelijk
bevallen was begon het slecht weer te worden, dus heb ik de eerste tijd
weinig kunnen wandelen. Later gelukkig weer wel.

Ook vind ik het voor Jamie niet zo leuk. Hij zal bijna altijd in de
vakentie jarig zijn. Dus niet op school en de meeste mensen zullen op
vakantie zijn. Dat vind ik ook heel jammer.

Maar je je hebt het niet zelf voor het zeggen.

Groetjes Natasja

Hoi,

Ik was in augustus uitgerekend, maar ben in juli al bevallen. Tijdens de 3de hittegolf lag ik "heerlijk" koel in het ziekenhuis. Ik had het de andere 2 hittegolven wel erg zwaar, maar ben het al weer lang vergeten. Wel een beetje jammer dat augustus zo slecht was. Ik heb tot op heden ook al heel veel gewandeld. Vandaag nog 1,5 uur. Lekker buiten met dit gezonde weer.

Ik vind het helemaal niet erg hoor, dat Siebe straks in de vakantie jarig is. Ook daar komt wel weer een oplossing voor. Trakteren en een kinderfeestje in de eerste schoolweek is ook leuk. Mochten er familieleden of vrienden op vakantie zijn, dan komen die toch gewoon een andere keer. Het is nooit zo dat iedereen tegelijk weg is. Ik zie het probleem niet. Mijn zus was zelfs op vakantie toen Siebe werd geboren. Niet leuk, maar des te leuker toen ze terug kwamen. Het voordeel van in de zomer jarig zijn is wel dat je vaker buiten kunt zitten, vooral met kinderen een uitkomst. Ikzelf ben in december jarig en dat was dus nooit mogelijk. Overal is wel wat voor te zeggen.

Kortom, ik denk er wel hetzelfde over als de eerste schrijfster. Een lente- of zomerkindje heeft toch mijn voorkeur hoor (Merijn is van juni)

Groetjes Fonske.

Ik vond het ook top om in de zomer verlof te hebben!
Als ik het weer moet doen zou ik het zo weer doen.
Waar ze op mijn werk aan het ruzieeen waren over wie wanneer met vakantie zou gaan zat ik lekker de hele zomer hier in mijn eigen tuin!
Een relaxt gevoel was dat!
Hoe heet het dit jaar ook was tijdens de laatste loodjes, na de geboorte hebben we inderdaad heerlijk kunnen wandelen en mochten we snel naar buiten.
En over de mooie nazomer nog maar te zwijgen!
De mooie tijd deden mij die 3 hittegolven met dikke buik weer vergeten, maar achteraf gezien vond ik dat ook wel weer wat hebben. Iedereen vond mij toen zoooo zielig en ik vond mezelf toen ook zoooo zieligdat ik die buik mee moest slepen met die hitteen mega dikke voeten en benen had
Ik kreeg van iedereen wel heel veel belangstelling! En bewondering1 Goed voor je zelfvertrouwen
Een collega van mij is in december uitgerekend, daar lijkt me dus nix aan, het is koud, je kan niet naar buiten vanwege het gure weer en je zit ook nog eens met de feestdagen
Nee geef mij dan maar de zomer!Een mooiere tijd is er niet!

Ik vond het helemaal top! Ben eind juli bevallen. De eerste weken van augustus regende het zo veel, maar toen was het ook iets minder heet (had overigens tijdens mijn zwangerschap totaal geen last van de hitte)...ideaal als je net een kleine baby in huis hebt. En daarna alleen maar mooi wandel weer...geweldig!

En straks idd lekker op die fiets in het voorjaar en heerlijke kinderfeestje in de zomer.

Ik wou dolgraag een zomerkindje en dat heb ik ook gekregen. Helemaal geweldig!

Ik heb zowel een zomer- (Thomas - 8 juli van dit jaar) als een winterkind (Stijn  - 3 januari van vorig jaar).

Aan allebei zaten/zitten leuke en minder leuke  kanten voor wat betreft de zwangerschap, zwangerschapsverlof, kraamtijd en verjaardag en ik heb dus niet echt een voorkeur.

Jolanda

Terug
Bovenaan