Wat heeft jouw voorkeur als het op babyvoeding aankomt? zelfgemaakt of een potje?

JetskeOvN

Forumleiding
Bij het kiezen van babyvoeding staan ouders vaak voor de vraag: ga je voor zelfgemaakte maaltijden of kies je voor wat meer gemak van kant-en-klare opties?

Beide opties hebben hun voor- en nadelen. Zelf koken kan leiden tot een grotere variatie aan smaken en texturen, maar vraagt tijd en aandacht voor de juiste ingrediënten.Kant-en-klare voeding biedt gemak en valt onder strenge regelgeving die garandeert dat het voldoet aan veiligheidseisen, met minimale hoeveelheden pesticiden en andere schadelijke stoffen.

Recent benadrukte de Keuringsdienst van Waarde het belang van biologisch fruit en groenten, vooral voor jonge kinderen, en wees erop dat de strenge normen voor potjesvoeding deze producten vaak tot een veilige keuze maken.

Zelf geef ik vaak mijn kindje van 1, een potje met de lunch en bij het avond eten, eet ze met ons mee. Dus ik doe beiden. Wij kopen voor onszelf zo veel mogelijk biologisch groente en fruit maar ook tot een bepaalde hoogte i.v.m. kosten.

Wat doen jullie? En hebben jullie misschien tips & tricks? Zo kunnen we elkaar helpen, zodat wij de beste keuze voor onze eigen kindje(s) kunnen maken! :)

*Respecteer elkaars menig en visie. Iedereen is anders en vindt andere dingen belangrijk. En dat is oké. Dit forum is er voor iedereen.

En wil je meer te weten komen over het onderzoek van de keuringsdienst van waarde over babyvoeding? Dan kun je hier verder lezen:

Wij hadden wel wat potjes in huis gehaald. Maar eigenlijk is het enige verschil bij warme maaltijden, dat de baby minder zout mag. Dus we zijn uiteindelijk zout armer gaan koken. Kruiden mixen vervangen voor een merk met minder zout, voor zover mogelijk. En voor bijvoorbeeld macaroni stroganoff het recept op internet opgezocht. En het zelf op smaak gemaakt, in plaats van met een zakje kruiden.

En dan waar nodig op ons eigen bord zout toegevoegd.
Tot ze 1 werd, werkte dat goed. Nu lust ze helemaal geen saus meer. Maar de potjes was ze ook nooit enthousiast over. Wel die zakjes knijp fruit, waar soms op het kdv op getrakteerd wordt.

Tegenwoordig vriezen we left overs van de maaltijden die ze wel lust in, voor de dagen dat we iets eten dat ze niet lust.

Terug
Bovenaan