Wat heeft Olvarit.....

Wat ik niet heb...
Mijn zoontje van 6 maanden is GEK op de Olvarit groentehapjes, maar zelfgemaakte mamma-groentehapjes lust meneer niet. Doe ik iets fout? Ik maak de hapjes wat smeuiger door er babymelk of water/kookvocht door te doen. Moet er veel meer doorheen? Toch maar iets met kruiden erdoor?

Wie heeft een goeie tip?

Groetjes,
Marijke
 
Hoi Marijke,

Mijn zoon lust ook geen zelfgemaakte hapjes. Jammer he. Heb je je zo staan uitsloven en dan krijg je een vies gezicht. Ik geef maar gewoon potje. Kijk anders eens op www.keukenkikker.nl Daar staan heel veel recepten. Ik vind alleen wel dat ze er veel kruiden in doen en soms zelfs peper en zout. Lijkt mij niet goed, maar dat kan je zelf aanpassen natuurlijk.
Groetjes,
Machteld
 
Mijn dochtertje heeft een tijdje verse groentehapjes gegeten maar ineens was het brullen als ik haar een vers hapje gaf...En paar keer geprobeerd met andere smaakjes maar ze wilde echt niet meer....Dus ik ben ook weer overgestapt op Olvarit en die vliegen erin...Mijn dochtertje eet wel verse fruithapjes die vind ze heerlijk...Vreemd he zo klein en dan al zo kieskeurig...Ik ga niet lopen tobben gewoon een potje en over een tijdje weer eens een vers groente hapje proberen.
Groetjes,
Annemarie
 
Hoi,

Ik heb een hele tijd groentenhapje van olvarit gegeven. Die vond mijn zoontje heerlijk. Nu was mijn goede voornemen voor het nieuwe jaar om zelf hapjes te maken. Dit doe ik zonder opvolgmelk/water en pureer het dan. Hij vind het net zo lekker als de potjes, dus mischien geen melk er doorheen doen.

succes
 
ja mooi is dat he!! Ben je goed bezig met zelfgemaakte hapjes!

Ik geef nu een beetje om en om, alleen ben ik erachter dat hapjes, of het nou uit een potje of zelfgemaakt is, met wortel en tomaat wel lekker is, maar met groene groente vindt hij het niks.

Succes!
 
Ik ken dat ja, uitsloven om een lekker vers hapje te maken en dan lust meneer het niet. Inderdaad, mijn zoontje heeft ook liever een potje.
En zout toevoegen mag niet hoor. Dat kunnen hun niertjes nog niet verwerken.
 
In de Olvarit zitten vaak zoetstoffen verwerkt. Daarnaast lijken deze producten qua smaak op de producten voor volwassenen. Op deze manier proberen ze de smaak van baby ´s al te manipuleren. De meeste kinderen wennen naar verloop van tijd vanzelf aan het zelfgemaakte eten. Hetzelfde gebeurt als je veel Olvarit geeft. Hoe meer je dat geeft, hoe meer ze van zoet gaan houden.
 
In de Olvarit zitten vaak zoetstoffen verwerkt. Daarnaast lijken deze producten qua smaak op de producten voor volwassenen. Op deze manier proberen ze de smaak van baby ´s al te manipuleren. De meeste kinderen wennen naar verloop van tijd vanzelf aan het zelfgemaakte eten. Hetzelfde gebeurt als je veel Olvarit geeft. Hoe meer je dat geeft, hoe meer ze van zoet gaan houden.
 
Terug
Bovenaan