Wat helpt bij pijn na inenting?

Hallo allemaal,

Weet niet zo goed waar ik dit onderwerp moet plaatsen, daarom maar hier.

Mijn zoontje (7 weken) krijgt morgen zijn eerste prikje. Ik dacht vandaag bij de apotheek wat zetpillen te halen voor als hij koorts of pijn krijgt na  de inenting. Ik heb, met moeite, twee zetpillen (paracetamol) meegekregen om evt. te geven. Maar eigenlijk vonden ze 'm nog te jong hiervoor. Vreemd, want ik heb dit bij m'n andere kinderen (zijn inmiddels 5 en 7) gewoon gegeven en kan me niet herinneren dat ze hier moeilijk over deden.

Nu heeft dit me wel wat wantrouwiger gemaakt dus ik vroeg me af of jullie misschien tips hebben wat helpt tegen pijn/ koorts na inenting? Misschien heeft hij er helemaal geen last van, maar mocht dit wel zo zijn....

Hi!

Het schijnt dat de entstoffen de laatste jaren wat "vriendelijker" zijn geworden...
Ik moet heel eerlijk zeggen dat de eerste prikjes me allezins zijn meegevallen!
Ik was samen met een vriendin  van de zwangerschapsgym. We hadden afgesproken dat als alles goed zou gaan met de kids we nadien nog even een bakje koffie zouden drinken bij een grand cafeetje. Zo gezegd zo gedaan flesje meegenomen en wij koffie besteld. Nou we hebben na die bewuste prik NOOIT meer zo relaxed koffie gedronken als toen (ze zijn inmiddels 14 maand)!!!
Beide kereltjes waren total loss en hebben aan een stuk door geslapen!!  
Het enige wat je kan doen om het een beetje te verlichten volgens mij is gelijk na de prikken goed uitwrijven. Washandjes met water worden nu weer afgeraden want daardoor zouden de vaatjes nauwer worden en de entstof dus lastiger uitvloeien.
Wat ook nog wel genoemd wordt is Spiroflor gelei van VSM maar dan moet je al wel een aantal dagen van te voren mee beginnen geloof ik. Dezelfde meid waarmee ik op het CB zat had dat met 1 beentje gedaan (zij was in de veronderstelling dat hij maar 1 prikje kreeg) en toen bleek dat er in elk beentje een spuit ging heeft ze niet echt veel verschil gemerkt... Het zou kunnen dat de spierpijnachtige verschijnselen die ze evt zouden kunnen krijgen wat verlicht worden op die manier.

Wat ik wel altijd doe na elke prikbeurt, is 's avonds lekker in bad! Als jezelf spierpijn hebt is dat ook het lekkerste wat je kan doen: een warme douche of bad!

Veel succes iig, het blijft toch altijd even slikken ook al weet je dat het uiteindelijk het beste voor ze is...

Groetjes Saskia

hmm raar dat je ze niet gewoon mee krijgt! Volgens mij kunnen ze geen kwaad.
Ik heb ze ook gehaald bij de apotheek voor het geval dat.... maar heb ze gelukkig niet nodig gehad. A.s. vrijdag 2e keer, ben benieuwd of hij er nu weer helemaal niets van merkt!

Groetjes

hallo

Wat raar dat je niet zomaar de zetpillen meekreeg, Mijn zoon (4 mnd) heeft niet veel last gehad van de prikjes, maar heb hem op advies van cb uit voorzorg een halve paracetamol zetpil gegeven en daar sliep hij lekker op!

succes.

Groetjes Sandra

Hoi,
Voor de pijnlijke plek van de inenting zelf kan ik je Arnikind vallen en stotengel van VSM aanraden. Dat werkt dan namelijk ook prima! Kreeg ik zelf als tip hier bij de drogist.

Ook handig voor je oudere kinderen als ze een bult hebben ofzo, smeer de gel (beetje vies groenig goedje) erop en binnen een dag is de bult verdwenen.

Hoi,

ik heb gewoon een doosje paracetamol voor baby's gehaald bij de drogist. Volgens mij kun je die bij het Kruidvat en verschillende supermarkten zelfs zo uit het schap plukken. Onze zoon heeft nu diverse inentingen gehad en ik geef iedere keer uit voorzorg (vloeibare) paracetamol. Of het werkelijk nodig is geweest, weet ik niet. Hij kon in ieder geval wel makkelijk in slaap vallen na de prikken.

Groetjes, Marijon

Terug
Bovenaan