Wat helpt echt goed tegen wespen?

Hallo dames,

We hebben hier momenteel veel last van wespen. Ik heb Mette vandaag een aantal keer naar binnen moeten halen omdat ze panisch wordt van 'beesies' en dus helemaal van wespen. Het zijn ook echt van die plakwespen die dicht om je hoofd gaan cirkelen. Het is echt heel irritant. Ik sloeg er 1 dood en de volgende kwam alweer aanvliegen. Toen de schuifpui op een kiertje stond kwam er doodleuk eentje naar binnen wandelen. Fijn met die blote kindervoetjes binnen... Wie heeft er een goed middel om deze beesten weg te houden? De wespenvanger helpt een beetje maar lang niet genoeg.

lfs ing

hoi hoi

hier zit ik ook de gehele dag met de vliegenmepper in de aanslag hoor .
dit kon ik vinden als tips of het werkt??

Wespen
tip 1
Een middeltje tegen wespen op de tuintafel: Zet een (of meerdere) open bakjes (een soepkommetje bijvoorbeeld) gevuld met koud water met daarin enkele hele kruidnagelen. Het geeft een lekkere lucht af die wespen in ieder geval vies vinden en daarom de tafel zullen mijden.

tip2
Doe een beetje koffie op een stukje zilverpapier en leg dat op een theeverwarmer. Doe het kaarsje aan en laat de koffie smeulen. Hier kunnen de wespen niet tegen!

meer weet / vind ik er niet

succes ing en hopelijk wordt het snel minder

groetjes xx moekje

dat bakje water met kruidnagel werkt heel goed maar er moet ook nog een schijf citroen in. Ik heb bij de etos wespen spray gekocht. Hiermee spuit je je in net als met muggenspray maar deze is dus speciaal voor wespen. Ook die werkt heel goed maar moet je wel elke 2 uur weer gebruiken anders werkt het niet meer. En niet zo vriendelijk, maar het werkt wel, van die elektrische tennisrackets. o.a. de etos en de blokker hebben ze. Hiermee kun je de wespen doodmaken door een soort elektrische schok die van het racket komt

Bij ons blijven ze redelijk op afstand met een doorgesneden citroen waarin kruidnagelen zijn gestoken.
Voor de wesp die dan nog durft gebruiken wij een elektrische vliegenmepper.
Succes en hoop dat de overlast snel afneemt!

Hoi hoi,

De lucht van azijn zijn ze ook niet gek op. De tafel afnemen met een lap vol azijn helpt ook.

Azijn haalt ook de pijn en de jeuk weg mocht ze onverhoopt toch gestoken worden.

Groetjes, Karin

Bedankt dames! De elektrische vliegenmepper hebben we al maar als ik met Jens bezig ben en Mette zit in haar badje ben ik daarmee echt te laat voor deze snelle rotwespen. Ik ga dus meteen kruidnagel en citroenen kopen. Hoeveel kruidnagels doen jullie in het bakje en hoeveel citroen? Hoeveel bakjes zetten jullie neer?
lfs ing

Terug
Bovenaan