Wat helpt tegen doorkomende tandjes?

<p>Hallo,</p><p>Onze baby heeft last van doorkomende tandjes.</p><p>Heeft iemand ervaring met het gebruiken van gel of druppels om de pijn te verminderen?</p>

Heb er geen ervaring mee maar wel gehoord dat de vsm-gel fijn is. Verder gebruiken veel mensen die bijtringen die je eerst een tijd in de koelkast moet leggen zodat ze lekker koud zijn. Kou verzacht vaak ook de pijn. 

Wij hebben de druppels van VSM, maar durf niet te zeggen of het echt werkt. Hier helpt vooral iets om op te bijten inderdaad (liefst iets kouds), en heel veel knuffels met papa of mama :)

Hier helpt niks van die druppeltjes (maar wel allemaal geprobeerd, dus dat zou ik zeker toch ook doen, you never know!), koude bijtring wel of bijv een koud stuk komkommer. En 's nachts als hij heel veel last heeft geven we hem wel eens een zetpilletje, dan slaapt hij gewoon rustig ipv dat we de hele nacht een zielig verdrietig ventje hebben.

Bij ons hielpen druppeltjes van vsm ook niet en de creme ook niet.. wat wel hielp was een koude bijtring.. en door het bijten komen de tandjes ook sneller door

Hier nog steeds geen tandjes; momenteel ook wel wat rustiger, maar wel een aantal keer gedacht dat ze er last van heeft. 
zetpilletje paracetamol: heeft wel geholpen met rustiger slapen
dentinox: heeft volgens mij ook wel geholpen. Hier zit een stofje in wat verdoofd. De meningen zijn nogal verdeeld of je dit wel of niet zou moeten gebruiken, dus ik zou je adviseren om eerst te kijken of je dit wilt geven. 

bijtspeeltjes: altijd goed! Alleen wordt ze hier nog weleens gefrustreerd als ze hem vervolgens scheef in haar mond doet en het niet past...
ijsje van bv: ook goed, lekker koud! Ook dat verdoofd dan een beetje of zorgt in elk geval dat het tandvlees wat minder gevoelig is. Ik heb gewoon vormpjes van Ikea waar ik een klein beetje melk in giet, invriezen en klaar voor gebruik! 

Terug
Bovenaan