wat helpt tegen slaapproblemen bij 15 weken ??????

Hallo allemaal,
Na de 1e 3 maanden de hele dag misselijk te zijn geweest ben ik nu de laatste weken elke nacht om 02.30 uur wakker en kan daarna niet meer in slaap komen. Kent iemand dit fenomeen en is er een oplossing voor........ Tnx Inky2
 
Hoi Inky,

Ja slaapproblemen kennen wij allemaal denk. Ik was zelf de eerst 3 maanden heel moe en lag regelmatig 's middags op de bank. Dat heb ik na 3 maanden weer afgeschaft omdat ik 's avonds niet in slaap kwam. Ik heb ook een lekker dik kussen in bed genomen en als ik op m'n zij lig, die onder mijn bovenste been gelegd (bij mijn knie). Ik vind het een lekkere houding, maar is voor ieder persoonlijk natuurlijk. Drink ook geen koffie of cola 's avonds meer , want dat houd je wakker (en van thee moet je 's nachts heel veel plassen, dus alleen aan het begin van de avond)

Ik hoop dat je wat aan deze tips heb (al zijn ze wel vrij bekent, dus misschien probeer je ze al)

Geniet van je zwangerschap!
Groetjes Brenda (34 weken, 2)
 
Hallo Inky,
Ik heb ook een periode last gehad van midden in de nacht wakker worden en dan moeilijk weer in slaap vallen. Als je dan weer in slaap viel, was ik 2 uur later weer wakker. Ik heb twee weken geleden een voedingskussen gekocht bij de Hema, en het lijkt wel een wondermiddel! Inderdaad, een gewone kussen was ook lekker, maar zo'n voedingskussen slaapt echt lekker! Het is zo'n langwerpige kussen die leg ik in de lengte naast me neer en tussen m'n knieen. Mijn buik is nu best flink en de kussen helpt met op m'n zij liggen.
Nou probeer het eens, na je zwangerschap heb je toch nog wat aan dat kussen!
Groetjes,
Taatje
23w4d
 
Bedankt voor jullie tips. ik heb een voedingskussen gekocht en ga het vannacht proberen, ik sliep altijd op mijn buik, maar dat wordt steeds moeilijker. Ik dacht dat het wakker liggen misschien ook een bijwerking van mijn hoge bloeddruk medicijnen kon zijn. Maar daar kon ik niets over vinden. Wel vertelde een collega dat het door het hcg hormoon kon komen, daar heb je in de overgang nl. ook last van. Gelukkig duurt dat hcg gedoe maar tot 16 weken, dus dan is het bijna voorbij.....
 
Ik had ook tot ongeveer 16 weken dat ik snachts steeds wakker werd. Mijn hulp was de tijd; na verloop van tijd verdween het. Om dan nu weer terug te komen. Succes
greet (28+2wk)
 
Terug
Bovenaan