Wat hou IVF precies in?

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Ik lees best vaak dat vrouwen op dit forum zwanger worden via ivf
wat houd dat precies in?
ik ben gewoon nieuwshierig wat heb niet echt een idee wat er dan precies gebeurd enzo.

groetjes

Hoi,

Ik ben ook zwanger via IVF/ICSI. Ik probeer het in het kort uit te leggen.
Je hormonen worden eerst stilgelegd met spuiten. (zit je in de overgang). Daarna krijg je nieuwe spuiten om je hormonen op te wekken zodat je follikels aan gaat maken. Een vrouw maakt normaal gesproken 1 á 2 follikels per maand aan. Dit moeten er dan veel meer zijn. Zodra de follikels groot genoeg zijn (tussen de 16 en 20 mm) krijg je een punctie. Dan worden de follikels uit je eierstokken gehaald met een lange naald (slangetje). Dan word er gekeken of er in de follikels ook eitjes zitten. De man moet dan zaad inleveren. Het zaad wordt met het eitje in een schaaltje gedaan en het zaadje moet zelf bij het eitje komen (zodat het bevrucht wordt) Bij ICSI word het zaadje in het eicelletje gespoten. (meestal omdat het zaad van de man dan te slecht is). wij kregen de dag na de punctie een telefoontje of er bevruchting was. De dag daarna krijg je een terugplaatsing van een embryo. Dan moet je 2 weken wachten en mag je een zwschapstest doen. Hopelijk dan met goed nieuws. Ondertussen moet je ook nog eens medicijnen vaginaal inbrengen om het baarmoederslijmvlies te bevorderen. Dit moet je dan doen t/m de 7 weken in het geval je zwanger bent.

het is toch nog een lang verhaal geworden. Hopelijk een beetje duidelijk?

Groetjes
Nicole

hoi
bedankt voor je reactie. ik dacht namelijk dat ivf ook met kunstmatig inbrengen was alleen dan zeg maar met de zaadjes van een sperma donor dit is dus niet zo

groetjes

IVF is eigenlijk net als isci. Alleen wordt je cyclus bij ivf niet eerst stilgelegd en moet  het zaadje het eitje zelf in het reageerbuisje bevruchten en bij icsi wordt het zaadje in het eitje geinjecteerd.
Bij ons is het dus ook gelukt!!!
lfs ing

Same here. Ik ben ook via IVF zwanger geworden.

Het zaad van mijn man was te slecht om een bevruchting via de natuurlijke manier te volbrengen, via inseminatie (zaad in de baarmoeder spuiten zadat ze een minder lange weg hoeven af te leggen) was ook geen succes maar IVF was voor ons DE manier.

In het reageerbuisje bleek het zaad van mijn man  een stel uitslovers te zijn en hadden ze zo iets van; kom maar op, we gaan er voor met z'n allen, TJAKKAAAAAA.  Ze hebben  toen 6 eitjes bevrucht en ze zijn allemaal goed doorgedeeld,  en daar is er  1  van terug geplaatst.   Wat was mijn man trots op z'n "jongens", ik was ook wel erg trots op hem.
Dit mooie embryotje zit nu in mijn buik en gaat hopelijk uitgroeien tot een kanjer wat in October geboren gaat worden.

Inge;
Mijn cyclus is wel helemaal stil gelegd, eerst 2 wkn zonder iets  er bij en daarna samen met de follikelstimulatie tot aan de puctie. Mijn eitjes konden op deze manier niet springen.

Kruimel

Terug
Bovenaan