Hai!
Ik ben ook met Clomid bezig, Clomid zorgt er in ieder geval voor dat er eitjes rijpen en het gevolg is dan meestal dat een gerijpt eitje springt. Zonder eisprong kan je volgens mij wel ongesteld worden, vaak is het dan weinig en duurt je ongi niet lang. Als je geen of een "slechte"eisprong hebt heb je vaak een lange cyclus vaak langer dan 30/35 dagn, soms wel 50/60 dagen en sommige mensen worden helemaal niet ongi. Als je naar de huisarts gaat (of doorverwezen wordt naar de gyn) dan wordt er in de meeste gevallen 2 dingen aangeraden het eerste is een zaadonderzoek (semenanalyse) dat is het meest makkelijke onderzoek. Vaak vraagt de gyn of huisarts je ook of je een paar maanden je temperatuur bij wilt houden. Je moet dan op de eerste dag van je cyclus sóchtends na het wakker worden het liefst altijd op ongeveer dezelfde tijd (voordat je actief wordt) je temp (rectaal) meten. Je zal dan zien (of niet dus) dat je ergens een keer een temp verhoging hebt van ongeveer 3 tienden dus vb meestal heb je 36.7 dan heb je ineens 37.1. Als je een temp verhoging houdt tot het einde van je cyclus dan kun je er van uit gaan dat je een eisprong hebt. Soms komt de temp verhoging wel maar pas heel laat op dag 33 ofzo, dan kan je een zwakke eisprong hebben die dan kwalitatief niet goed is om zwanger van te raken. Je temp verhoging houdt aan tot het einde van je cyclus en daalt dan weer tot de waarden voor je eisprong, dan wordt je ongesteld. (een daling houdt meestal in dat je ongi wordt) blijft hij nog een aantal dagen hoog (ga dan uit van je langste cyclus plus een aantal dagen) dan kan je teten en heb je een grote kans dat je zwanger bent, jippie!
Lang verhaal he, ik hoop dat het zo duidelijk is. Op internet kan je veel vinden over tempen. En de clomid zorgt dus voor een eisprong tussen cyclusdag 17 en 20 (meestal 18/19) en dan wordt je 14 dagen daarna obngeveer ongi...of niet dan kan je testen op dag 36/37..
Nou meid, ik hoop dat je wat wijzer bent!
Groetjes Bloempje 73