wat is dat? fertility onderzoek

A

Anoniem

Guest
hallo mensen hier ben ik weer
heb een vraag ik hoop dat iemand mij kan helpen   soals ik al had verteld dat ik al 2 jaar bezig ben om zwanger te raken maar wilt niet lukken . noe ik ben vandaag bij mijn huisart langs geweest   en hij heeft mij een brief geschreven om een fetility onderzoek te doen . maar wie weet wat dat allemaal inhoud???? wat gaan ze daar doen? is het iets pijnlijks   of wat   ik wil graag een reactie .   en iedereen die zwanger is   VAN HARTE GEFELICITERD   ik hoop dat ik ook snel zwanger raak .

Hoi Raton,

Toevallig ben ik gisteren voor het eerst voor het onderzoek in het ziekenhuis geweest. Eerst een gesprek gehad met een gynaecoloog, in ons geval een hele fijne vrouw bij wie je je direct op je gemak voelt. Ze wil enorm veel weten van man en vrouw. Daarna heb ik een uitstrijkje moeten laten maken en heb ik een inwendige echo gehad. Heel interessant, ik zag mijn baarmoeder en eileiders en zelfs een eitje wat op springen stond (dag 19 in mijn cyclus). Bij mijn vriend werd er ook gekeken of alles er normaal uit zag. Daarna een afspraak gemaakt voor een samenlevingstest (die was vandaag). Je moet dan de avond van te voren gemeenschap hebben en dan kijken ze of er in het baarmoederslijmvlies zaadjes worden aangetroffen. Weer dmw van een soort uitstrijkje. Ook weer een inwendige echo gehad en mijn ei was al gegroeid naar 22 mm. Helaas was bij ons de test negatief omdat er geen zaad is aangetroffen. Over een week moet mijn vriend zijn sperma inleveren en wordt dat onderzocht en krijg ik nog 2x een bloedtest. 1x tijdens mijn menstruatie en 1x rond mijn volgende eisprong. Zo het is een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat je er iets aan hebt. Mocht je nog meer vragen hebben, hoor ik het wel. Heel veel succes en sterkte!

Groetjes Suusje

Terug
Bovenaan