Wat is dat toch met die moeders???

A

Anoniem

Guest
Gister naar bureautje geweest, komt er een moeder binnen die naast me komt zitten en zonder pardon zegt ze in eens,

Zo, en deze jongeman eet al gewoon met de pot mee. (8 mnd)

Dus ik zeg joh fijn, gezellig. (mijne 7 mnd)
begint er een andere moeder weer tegen haar een soort van op te scheppen hoe goed haar kind is enz enz.

Nou snap ik dat wij moeders (ik natuurlijk net zo goed) super trots zijn op onze kids, en dat het liefste willen delen met iedereen.
Maar waarom krijg je dan gelijk een soort van competitie, ja maar mijn kind kan dit of dat beter.
Ik had het er met mijn man over en die zei; wacht maar als ze straks naar school gaan, dat wordt het vast nog veel erger.

Is dat zo?

Hihi, ja ik ken dat wel ja... Ik heb dat ook wel eens gehad, maar dat ging erover dat mijn jongste vrij klein is.. Ik had ook echt het gevoel dat ik me daarvoor moest verdedigen. Ik heb het afgedaan met Ach ieder zijn ding. En toen was het ook klaar, maar ik vind dat soms ook reuze irritant!!
Tuurlijk vind ieder moeder zijn eigen kind(eren) het allerspeciaalst en dat hoort ook zo te zijn, maar om dat nou aan wildvreemden "op te dringen" dat vind ik ook weer niet nodig...
Gr. Anne-Marie

Hoi,

Volgens mij zijn die moeders die er zomaar over beginnen gewoon hartstikke onzeker. Willen ze een soort van 'bevestiging' dat hun kindje het goed doet.

Mijn zus en ik hebben beide een dochter die maar 8 weken schelen. We hebben altijd ingegeneerd over ze 'opgeschept'. Dit was altijd super, want er was juist geen sprake van 'competitie'. Onze meiden zijn zo verschillend dat je ze gewoo niet met elkaar kunt vergelijken. Dan doe je ze beide tekort.

Ik weet wel dat die 'competitie' nog even blijft bestaan. Straks gaat het over kunnen lopen, praten, zindelijkheid en fietsen.
Je bent er voorlopig dus nog niet vanaf!

Groetjes, Karin

Hoi,

Ik ben blij dat je hier over begint. Ik erger me er ook kapot aan. Ik hoef nergens te komen of het is al kan hij dit al of dat al. Als je kind sneller is, is het ook meteen beter?? Onzin, en ik vind ook laat een baby een baby zijn. Hij bepaalt zijn eigen tempo en de een is nu eenmaal sneller dan de andere.

Trouwens mijn kind eet al met de pot mee en hij is 7 maanden

Groetjes

Hallo,

Ook ik herken het wel. Onze kleine man is ook aan de kleine kant en dat is soms best lastig. Maar ik ben ook iemand die vraagt aan anderen hoever ze zijn. Puur uit interesse. Ik weet dat Nathan achterloopt in vergelijking met andere kinderen van zijn leeftijd maar hij zal alles op zijn tempo doen en niet de dingen gaan doen omdat wij vinden dat ze dat moet doen.
Dus ik vind ook wel dat moeders snel in de verdediging springen als je iets vraagt. Ik bedoel het echt niet als een competitie. Gewoon interesse :)
Het aller belangrijkste is nog steeds dat alles goed gaat met de kleintjes toch? Ongeacht wat een ander er van vind.

groetjes Karin

zwaar irritant idd, van die moeders... Mijn zoon is nooit zon vlotte geweest. Niet als baby, en nu nog steeds niet. Hij vind het allemaal vaak wel best. Dus hij is nu ruim 6, en hij kan nu net een half jaar zonder zijwielen fietsen. En niet dat we niet met hem geoefend hebben.. want dat hebben we zo vaak gedaan. Maar het kwartje viel pas laat bij hem.

Zo stond er van de week  de vader van een vriendje  voor de deur, of  mijn zoon  zin had om mee te komen naar het een of ander. Dus hij zegt, pak je fiets maar. Ik zei toen gelijk dat hij weliswaar kan fietsen, maar dat op de openbare weg fietsen, nog net een stapje te ver is. Die man keek me toch een partij verbaast....

Van mij mogen moeders en vaders best opscheppen over de eigen kinderen. Maar laat de andere ouders in hun waarde. Want zon kattige opmerking: KAN DIE VAN JOU DAT NOG NIET, gaan mijn nekharen overeind staan.

Hoi,

ik kan me er ook erg aan ergeren. Onze oudste twee zijn verbaal veel vlotter  dan motorisch. Je kan nou eenmaal niet alles tegelijk ontwikkelen. Stijn is daarentegen verbaal nog niet zo ver maar kruipt al wel het hele huis door. En hij gaat zelf zitten. Elk kind is anders .

Onze oudste van 7 jaar kan ook pas sinds een jaar zonder zijwieltjes fietsen, maar dat zou je niet zeggen als je hem nu ziet gaan. Hij fietst echt overal heen maar in het begin deed ik dat ook niet. Komt allemaal vanzelf wel.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan