Wat is dat toch?

Ha dames,

Ons
dochtertje is nu 3 weken en het gaat redelijk goed. Alleen kan ze
overdag niet in haar wieg op haar kamer slapen. Ze slaapt op de arm, in
de box, in het wipstoeltje, allemaal geen probleem. Maar in haar
wiegje...ik leg haar altijd in bed als ze moe begint te worden, maar
het lijkt wel of er een vloek op rust...huilen, spugen, piepen. En
beneden niks aan de hand. Overdag slaapt ze intussen dus bijna niet. En
het gekke is...'s nachts gaat het wel goed. Hoe kan dit? Word er echt
gek van.
Zou ze zich alleen voelen ofzo? Dat het te stil is? Toen ik
vanmiddag aan het stofzuigen was terwijl ze in haar wiegje lag viel ze
wel in slaap. Maar ze kan toch niet de hele dag beneden slapen? Straks
wil ze niet meer in haar wieg.

Zijn er meiden die dit ook hebben of gehad hebben? Alle tips zijn welkom!

Liefs, Kaatje

Kaatje ons zoon is bijna 3 weken oud en hij wilde eerst ook niet in zijn ledikantje boven slapen alleen wilde hij dat nooit niet overdag maar al helemaal niet 's nachts. Uiteindelijk hebben wij een radio boven op zijn kamertje gezet die de hele dag en nacht aanstaat. Dit in combinatie met het inbakeren heeft bij osn echt wonderen gedaan ik hoop dat je er iets aan hebt

Tess

Hoi,

Onze zoon wilde eerst overdag ook niet slapen. 's Avonds was geen probleem,maar overdag wilde hij niet in zijn bedje. Als ik aan het wandelen was of hij zat in de maxicosi dan was het geen probleem. In de box viel hij wel in slaap maar dit waren hazeslaapjes. Hij was huilerig en wilde het liefste de hele tijd bij mij de arm. Dan was hij rustig. Ik pas nu het systheem van voeden, spelen op de arm, box en bedje toe. Dit in combinatie met inbakeren overdag. Eerst huilde hij wel een half uur tot uur in zijn bedje en nu nog maar 10 minuutjes of helemaal niet. Ik heb het boekje van Ria Blom geleend van mijn wijkverpleegkundige en dit is een erg fijn boekje. Met allerlei tips. B.v.: als je baby huilt zet dan een kookwekker op b.v. een half uur.  Je zult merken dat hij helemaal niet zo lang huilt. Alleen voor jou is 5 minuten wel een uur, zo voelt dat dan. Ook is het een tip om b.v. de vaatwasser uit te gaan pakken als je hem net in bed hebt gelegd, dan ben je niet zo gefixeerd op het gehuil. Probeer het in bed leggen toch consequent vol te houden, je zult merken dat het echt zijn vruchten zal afwerpen. En verwacht niet meteen dat hij 3 uur slaapt. Een uurtje is ook al een overwinning. Kijk als je baby in de box ligt, goed of hij moe wordt en pak hem dan op en leg hem in zijn bedje. Hij moet leren zelf in slaap te vallen. Als hij zich b.v. na een uur meld haal je hem eruit (niet meteen, misschien huilt hij even in zijn slaap) en je voed hem. Ook al zit er dan maar 2,5 uur tussen. Dit maakt niet uit, Je kunt de overige voedingen verdunnen met water en verdelen over de rest van de flessen, zodat je kleine niet over zijn maximale hoeveelheid komt. En dan ga je weer verder met de rest van het ritueel.

Maar goed, dit heeft bij ons echt gewerkt. HIj is een stuk meer ontspannen en kan zichzelf ook steeds beter alleen vermaken in de box. Maar goed, lees het boekje tis echt heel nuttig!!

Suc6 ermee

Hi
Ik ben het helemaal eens met new mother.
Wij hebben deze 'strategie' toegepast bij onze oudste zoon (nu ruim 2 jaar) en doen het nu ook weer bij onze jongste zoon (geboren 06-11-2006).
Ik heb de baker zak gekocht en die gebruik ik zowieso snachts en soms overdag als hij onrustig is. Ook onze zoon kan overdag nog wel eens 10 minuten (HEEL HARD) brullen voordat hij in slaapvalt, maar hij heeft dit nodig. Tuurlijk na 5 min streel ik zijn bolletje en zeg ik dat mama in de buurt is maar ik haal hem er niet uit, dan wordt hij hier weer onrustig van. Het huilen gaat soms door merg en been maar het duurt inderdaad geen uren. Staat ook duidelijk beschreven in het boekje van Ria dat huilen mag en sommige kinderen hebben dit echt nodig om in slaap te komen.
Grt
Debby mama van Fedde 06-11-06 en Seegert 14-08-06

Terug
Bovenaan