wat is dat vervelend

hoi dames,

wat is dat vervelend, vandaag is Joris bijna 4 maanden voor de 2de keer naar de kinderopvang. dinsdag voor de eerste keer had hij heel veel hartverscheurend gehuild en weinig geslapen. volgens mij kwam dit mede door een sprongetje, want hij was sochtends al niet zo vrolijk. eenmaal thuis heeft hij lekker geslapen en was alles goed.
vandaag is hij voor de tweede keer en aangezien kolven niet zo makkelijk gaat en ik nog thuis ben, dacht ik hem te brengen tot de middagvoeding en dan weer zelf te voeden. heb ik net gebeld, zeiden ze dat hij de fles niet echt pakte, liet alles eruit lopen en of hij wel gewend was, nou zeg. hij drinkt al sinds de 4 weken minimaal 1 fles in de week en ik heb hem dat door iedereen behalve mezelf laten doen. hij heeft altijd goed gegeten, dus daar ligt het niet aan. en hij ging nu pas naar bed. arm mannetje heeft dus weer bijna niet geslapen en volgens mij hoorde ik hem schreeuwen op de achtergrond. de fotograaf was geweest dus was iedereen uit zijn ritme. ik vind dat echt kei zielig, want hij is heel gemakkelijk, alleen het slapen gaat lastig en je moet hem dus ook meteen in bed leggen als hij wat moe is, dan gaat het prima en huilt hij zo goed als niet op een dag, soms hooguit een half uurtje op een hele dag.

nou ja, het zal voor mij wel erger zijn dan voor hem, maar ik vind het wennen echt vreselijk zo, en ik ben blij dat ik hem een paar keer heb gebracht voordat ik moet werken.

gr floor

Hoihoi,

Jaja, het is me wat. De opvang van die kleintjes. Ze hebben echt tijd nodig om te wennen.
Thuis werk je zelf met een bepaalde structuur, maar op het kdv kunnen ze die naturlijk niet voor de volle 100% overnemen. Dat was voor mij 1 van de redenen om voor een gastouder te kiezen. Daar is het toch iets rustiger; mogen maar 5 kindjes opvangen.

Evy wilde de eerste paar keer ook niet drinken bij haar gastouder. Ze bleef gewoon proberen en nu gaat het goed.
En wat betreft het slapen; het kan ook zijn dat je kleine man zoveel ziet en indrukken opdoet, dat hij gewoon niet wil slapen.
Evy is ook lekker nieuwsgierig. Is vandaag van 9.00-16.30 bij haar gastouder geweest en had maar 1,5 uur geslapen. De rest van de tijd wil ze gewon overal bij zijn. Haha, al net zo nieuwsgierig als haar moeder.

Het zal over een paar weken hopelijk beter gaan.

Groetjes en succes,
Iris mv Evy 16-05-08

Wat ontzettend sneu idd voor je mannetje én voor jullie dat hij daar niet goe drinkt en slaapt. Het lijkt me dat jullie er dan 's avonds de hinder er van hebben dat hij slaaptekort heeft en helemaal uit zijn ritme is. Hopen dat het gauw weer beter gaat, het lijkt me zo'n naar idee als je je kindje op de achtergrond hoort huilen..

Onze dochter gaat naar de gastouder, ze vangt vaak 2 baby's tegelijk op. Vind ik wel belangrijk want leert je later ook op haar beurt te wachten en samen te spelen enz. Daarnaast zijn er wel meerdere grotere kinderen die tussen de middag uit school een broodje komen eten. Dan is het even druk (soms totaal 7 kids), maar deze kids redden zich grotendeels zelf. Elise is ook gauw jengelig enz als ze moe wordt en ik breng haar dan direct in bed, maar de oppas heeft veel ervaring en moet gewoon doen wat haar op dat moment het beste lijkt heb ik gezegd en het gaat goed! Ze is nu 3 wk geweest (p.w. zo'n 2, soms 3 dg) en ze drinkt de flessen goed en slaapt net als thuis.

Ben erg tevreden over de opvang die wij voor Elise hebben.
Succes !!

Dat is zeker heel vervelend. Bij Tijs (2 jaar) ging het vanaf het begin heel goed. Hij sliep er meteen goed en de fles dronk hij er ook goed. Dus daar heb ik gelukkig nooit zorgen over gehad. Wat misschien wel scheelt is dat Tijs een vast ritme had  qua slapen en drinken en daar hielden ze zich op het kdv precies aan. Ik hoop dat het met Stef straks even makkelijk gaat, maar dat is nog afwachten.

Hopelijk gaat het met Joris snel beter en kun je dadelijk met een gerust hart gaan werken.

Groetjes,
Susan

Bij flesvoeding mag je eventueel inderdaad eerder beginnen met bijvoeden. Maar komen er allergieën voor in de directe familie, of heeft je kindje veel last gehad van darmkrampjes, dan is het absoluut ook beter om te wachten tot ze een half jaar oud zijn. Onze zoon Tijs (2 jaar) heb ik zijn eerste groente-hapje met 5.5 maanden gegeven, om vast te oefenen. Maar hij vond er helemaal niets aan. Pas na 2 maanden vond hij fruit lekker en na 4 maanden ging de groente steeds beter. Dus hier absoluut geen enthousiast onthaal van de groente- en fruithapjes. Ook bij Stef (nu 7.5 wk) ga ik wachten tot hij minimaal 5 maanden is en in overleg met het cb.

Groetjes,
Susan

Terug
Bovenaan