Wat is dat? Waarom is dat?

Ha Meisjes!

Ik heb er weer een bedacht hoor! Behalve de geboorte aangiftes hier (WHAHAHHA!) moeten we allemaal wel een beetje topics openen hoor!

Maar goed... In de categorie opgroeien heb ik nu de leukste waarom vragen ingezet. Thomas kan moeiteloos verbanden leggen als het hem uitkomt, en als het even NIET uitkomt komen er de leukste dingen uit, hahah!

Voorbeeld: Ik vroeg aan Gert-Jan in een simpele bui (gewoon om 20:00) Heb je zin in koffie, thee, limonade of vieze boekjes? Nou, zegt ie. Bij jou is het toch nog geen feest dus doe maar vieze boekjes dan.
Thomas zat naast hem op de bank, denkt er nog eens over na en zei toen: Wat zijn dat, vieze boekjes?? mama, wat moet papa met vieze boekjes??
Mensenkinders, ik had de tranen over de wangen lopen van het lachen, ahahha!

ik gooide de prullenbak op de badkamer leeg en zegt Thomas tegen me: Mama waarom heb jij ook vieze pampers? ( lees inlegkruisjes...)

Jullie ook al geweldige uitspraken gehad in de wie, wat waar en waarom categorie??

Liefs, marieke

hier met iris:

ben net bevallen van levi en loop nog wat moeilijk. heb dus mijn pijama aan en kom net van de badkamer . iris trekt mijn pijama omhoog en speurt mijn buik af. en vraagt dan mama waar is de pleister. ik pleister??? iris ja waar levi uit kwam. haha.

iris kijkt naar haar baby foto's en zegt hey daar is mijn plasser. die ben ik nu kwijt. ze wijst haar navelstreng aan. haha

Vanavond zaten we aan tafel en papa vroeg aan Fenne of ze een leuke dag had gehad bij opa en oma en wat ze had gedaan. Daarna begon hij een gesprek over iets anders. Waarop Alef heel verontwaardigd zei: Papa waarom vraag je niet aan mij hoe het was bij opa en oma.
Misschien klinkt het nu niet zo grappig, maar ik moest aan tafel heel hard lachen

Misschien had ik hem al eens geplaatst:
Julian roept constant: He?? als je hem wat vraagt.
Dus zegt Gert op een gegeven moment tegen hem: of je worst lust.
(korte stilte)
Julian: Ja, en vinne ijs ook lekker!

Om een of andere duistere reden heeft lukas nu drie keer achter elkaar in bed geplast (het ging altijd goed!) en vanmorgen vraag ik hem hoe komt dat nou? Met een glashard gezicht zegt hij:
NOu de aapjes in de dierentuin hebben in mijn bed geplast, niet ik...

Hoewel het een regelrechte leugen is natuurlijk, vond ik hem wel supercreatief en stond ik even met mijn mond vol tanden!

Grappig om die verhalen van alle grote- kleine kinderen te lezen. Ook hier komen de grappigste dingen voorbij.
Ik had stond laatst in de rij bij het kruidvat met maandverband in mijn mandje zegt Tijn doodleuk tegen de caissière, kijk mijn mama heeft ook luiers!?!?!

Gisteren haalde ik heb op van Kindergarten (in Duitsland). Hij had bioscoopmiddag gehad en pippi langkous (pippi Langstrumpf in duits) gezien, ik vroeg hem wat hij gezien had en hij zei doodleuk Pippi Langstraus.... Ik lag helemaal in een deuk en hij had zoiets van, wat nou?

Jaja ook hier is de waarom fase aangebroken.
En ze vergeet geen woord/zin die ze werkelijk ook maar ooit heeft gehoord.
Zo zegt Chloë vorige week tegen Rowan, Nou kerel eet je eten maar lekker op dan ben ik heel trots op je!! whhaa kwam niet meer bij.

pas had ze het over kleine baby's en zei uit het niets "en morgen ben ik ook weer een baby".
Ik begon dus te vertellen dat dat niet meer ging en zei vroeger een kleine baby was en daarvoor bij mama in de buik had gezeten, waarop Chloë zegt ja en toen ik eruit kwam had jij heel veel bloed he?

Zo verteld ze nu tegen iedereen, Als Rowan jarig is dan ben ik weer jarig en dan ga ik naar de basischool!! Ze kan er gewoon niet op wachten en vraagt dan ook regelmatig wanneer ze eindelijk kan gaan.

Nou, kleine kinderen worden groot en wijs!!!

groetjes Pally mv chloë en Rowan

Terug
Bovenaan