Wat is de eerste dag van je menstruatie?

Hallo!

Kan iemand mij vertellen wat nu precies de eerste dag van je ongesteldheid is?
Soms heb ik twee of drie dagen 1 druppel bloed, maar verder niet.
Is het dan al begonnen?

Hoi

Toch zal dat het wel zijn, denk ik.. zijn het helder rode druppels?

Ik vind het ook altijd moeilijk, vanaf wanneer ik nou moet gaan rekenen qua cyclus. Het begint bij mij altijd met licht bloedverlies, ook helderrood, en pas een paar dagen later heviger met buikkramp etc.
Maar ja, moet je nou vanaf de 1e bloedverliesdag rekenen, of het einde wanneer het heviger is, want dat scheelt bij mij soms wel 5 dagen.
Lastig is het!!
Ik zou ook wel willen weten wie nu exact uitsluitsel hierover kan geven!

Hoi!

Ben blij dat ik niet de enige ben met die vraag, hopenlijk zijn er mensen die en antwoord kunnen geven.
De eerste twee dagen is het bij mij niet helder, beetje bruin achtig.
De kramp heb ik al eerder.
Wie kan ons helpen aan het juiste antwoord?
Het is nl. best lastig om zo je exacte cyclus te berekenen...

Hallo,

Bij mij is het de eerste dag ook wat bruinig.. Meestal heb ik wel een beetje buikpijn (maar nooit heel veel, als puber had ik altijd heel veel last van mijn ongesteldheid, vaak ook dagen ervoor, dat heb ik nu niet meer).
Daarna is het gewoon helder bleod.
Ik tel altijd gewoon vanaf die eerste dag. Volgens mij bedoelen ze dat ook met de eerste dag van de menstruatie.
En de ei-sprong heb ik op de 13de/14de dag. Ik heb tenminste vorige maand een ovulatietest gedaan en toen was het de 13de dag.. Ik heb al jarenlang een regelmatige cyclus dus ga ervanuit dat het nu dus iedere maand rond die dag is.

Hoeveel rondes zijn jullie al bezig?
Wij nu 6 rondes.. Mijn NOD is de 25ste dus hopelijk blijft het daarbij ;)

Liefs,
Nancy

Hoi Nancy,

Bedankt voor je reactie.
Wij zijn bij de 5e ronde.... hoop dat het nu gauw lukt.
Vandaar ook mijn vraag, want na een paar keer ga je ook aan de berekeningen twijfelen.
Hopenlijk gaat het bij jullie nu goed komen, succes!

Groet,
Anna

Gek, ik heb me dat ook al vaak afgevraagd, bij mij begint het ook vaak al een dag of 2 van te voren te rommelen met wat bloederige afscheiding. Gek genoeg lees je er ook niets over op internet, ik heb er weleens over gegoocheld. Ik neem dan ook altijd als eerste dag de dag dat de ramp gewoon losbarst en ik daadwerkelijk helder rood bloed heb. Zal ook wel kloppen, want meestal duurt het dan nog een dag of 4, 5 voordat het over is, en dat is een vrij normale periode

mijn gyn heeft mij gezegd dat je moet beginnen met tellen vanaf de dag dat het bloeden goed doorzet, ik heb ook altijd 1 of 2 dagen bruin of licht bloedverlies, en ik gebruik clomid dus dat mag je dan gebruiken op de dag dat het goed bloed zeg maar

Terug
Bovenaan