Wat is de maximale doorslaaptijd?

Hallo allemaal,

Ik vraag me iets af, ik heb er nog niets over gelezen op dit forum.
Toen mijn dochtertje  net doorsliep, mocht ze niet langer dan 10 uur achtereen slapen. Ik moest haar toen steeds wakker maken, schijnbaar is ze een echte slaper. Dat had te maken met de bloedsuikerspiegel. Na 4 maand mocht er 11 uur tussen zitten.
Ze is inmiddels 5 maand. Weet iemand of er nog steeds een limiet aan zit? Ze is nogal een slaperd en toch maak ik haar nog elke keer wakker.

Ik hoop een berichtje te lezen,
Alvast bedankt!

Mama van Bobo

Hallo beste

Ik ben moeder van vier kinderen en heb mij eigenlijk nooit wat van het schema aangetrokken, als mijn kinderen willen slapen dan doen zij dat ook maar ik houd me wel aan de afspraken die ik met het consultatieburo of de huisarts of de kinderarts heb gemaakt.
Jij kent je kindje het beste en weet dan ook het allerbeste wat je kindje nodig heeft en als je twijfelt bel gewoon even   de wijkverpleegster op of je huisarts.

vriendelijke groet 28bibi

Hoevaak en hoeveel drinkt ze overdag?
 Als ze genoeg drinkt maakt het op deze leeftijd volgens mij niet zoveel meer uit hoeveel er tussen de laatste en eerste voeding in zit.

Groeten, Joke.

Hoi hoi
Mijn dochtertje is 3 maanden en slaapt bijna elke dag tussen de 12 en 14 uur. Ik ga ze echt niet wakker makken dat vind ik zielig. Je moet doen wat je zelf het beste vind.

Groetjes

En wat voor voeding geven jullie dan? Met borstvoeding mogen ze zo snel zo lang toch niet slapen? Mijn zoontje van 3,5 maanden drinkt s'avonds om 22.00 uur en dan s'morgens om 6.00 uur weer. Vaak moet ik hem dan wakker maken, maar anders loopt heel het schema van 5 voedingen in de war. En ik vindt het ook wel lekker om om 22.00 uur naar bed te gaan.

Doeg

hoi
Onze dochter slaapt sinds 2 weken de hele nacht door.Ze is bijna 4 maanden.En meestal krijgt ze van mij ongeveer 22.00 de laatste fles als ze wil want meestal is ze dan te moe om haar fles op tedrinken.Ze drinkt dan maar 60cc en ik prop het er nier in.(ik moet wel zeggen dat ze heel verschillend drinkt soms valt ze gewoon in slaap of heeft ze er geen zin meer in)Van de week deed ik haar om22.00 op bed en s'morgens om 10.00 werd ze wakker.Ja ik schrok ook ik heb wel 3 keer gekeken maar ze lag zo lief dat ik dacht laat haar lekker liggen.Ik heb geen strak schema ik geef haar als ze zin heeft of als het tijd is.Het enigste wat ik doe is haar tussen 22.00 en 23.00 op bed.Verder gaat alles goed ik volg mijn gevoel.Tjee wat een verhaal sorrij.Maar ik laat haar gewoon lekker slapen ze moeten mij ook niet storen in  mijn slaap hahaha geintje.
groetjes bauwina en doornroosje(janine)

mijn derde dochter van nu 3,5 maand slaapt al vanaf de 4de week de hele nacht door
ze drinkt overdag in de 12 uur die er nog over is alle flessen die ze moet hebben en soms ook meer. Ze slaapt overdag nog 2 keer ongeveer 3 uur het is dus een echte slaapkop. ik geef haar eten als zij er om vraagt en ik laat haar slapen als ze dat wil
ze is nu 5,5 kilo en ongeveer 63 cm, dus ik geloof dat het wel goed gaat

gewoon doen wat je gevoel je ingeeft, dat werkt vaak het beste.
Als je het echt niet vertrouwd kun je altijd het consultatieburo bellen om advies, maar ik denk dat het wel goed komt, gewoon een keer uit proberen

Terug
Bovenaan