Wat is de normale volgorde?

Ha,
Volgens mij is er geen vaste volgorde. Ze beginnen met draaien en tussen het draaien en het leren lopen in, is het per kind verschillend. De een gaat na het draaien eerst tijgeren, de ander kruipt meteen. Meestal komt dan al snel het zitten. Als ze kunnen zitten komt het zichzelf optrekken aan de tafel, bank of box. Als ze zich optrekken dan volgen meestal de eerste stapjes aan de rand van de tafel of box. Maar elk kind heeft zijn eigen tempo. Die van mij is nu 9 maanden en klimt de glijbaan en de trap al op. Nog maar de eerste trede maar toch...
Mijn dochter deed dat pas toen ze ruim een jaar was.
Groetjes, lianne
 
hoi,

Nee meid er is inderdaad geen pijl op te trekken. ieder kindje doet het in zijn eigen tempo op zijn eigen manier. De mijne is toevallig wel heel erg snel en stond met 6,5 maanden al rechtop in zijn bed. Mijn dochter heeft nooit echt gekropen en ging van zitten gelijk door naar staan. Dus kijk en geniet van elk moment want ieder kindje is uniek in zijn of haar ontwikkeling.

groetjes lou
 
mijn dochter ging/gaat als volgt:
omrollen naar buik
terugrollen naar rug
zitten
teigeren
zelf gaan staan
kruipen
lopen rond de tafel
trap opklimmen (hihihi hoort er niet tussen maar trotse mama moet het even kwijt hihihi)
 
Het kan idd erg verschillen! Onze zoon is een billenschuiver en doet veel pas later en in andere volgorde. Zo kon hij eerst al goed blijven zitten en daarna pas gáán zitten.
Nu loopt hij rond de tafel maar gaan staan is hij nog aan het ontwikkelen.
 
Volgorde hier was: omrollen, zitten, tijgeren, kruipen, staan, lopen langs de tafel. Leah is nu ruim 18 maanden en loopt nog niet los, maar dat lijkt me de volgende stap....
 
Terug
Bovenaan