wat is de "normale" leeftijd voor wisselen?

Hallo,
Mijn zoontje is eind december 5 geworden en kwam zaterdag ineens met het nieuws dat hij een wiebeltand heeft. Eerst voelde ik het niet maar zondag wilde hij niet eten omdat het pijn deed en toen voelde ik het goed.
Is het een beetje de "normale" leeftijd dat ze beginnen met wisselen?? Ik dacht dat dat pas rond 6 jaar begon.
Ik heb al zitten denken of hij soms gevallen is maar kan geen andere reden bedenken.

Groetjes Mirella
 
Hoi,

De meeste kinderen beginnen tussen 5-7 jaar met wisselen, meestal 1 van de voorste 8 tanden!
Maar het verschilt echt per kind ook de tijd die er tussen zit!
Is dus niks vreemds aan dat je kleine al begint met wisselen!
Tijd om de tandenfee op de hoogte te brengen..haha

Gr MJ
 
Hoi,

Mijn dochter is in september 5 geworden en in november wisselde zij haar eerste tand (snijtand onder).
Die daarnaast is ook al aan het wiebelen.

Onze tandarts had ons een half jaar daarvoor al verteld dat ze waarschijnlijk een vroege wisselaar zou zijn omdat hij toen al voelde dat haar tandjes al los zaten.

Niks om je zorgen over te maken dus!
 
Hoi hoi,
Mijn zoontje is nu 5,5 jaar. Hij begon met wisselen net na zijn 5de verjaardag. Hij heeft nu zijn twee voortanden en de twee onderste middelste tanden (snijtanden???) eruit. Hij heeft dus geen fietsenrek maar een parkeerplaats. Ziet er erg 'bijzonder' uit, haha. Krijg ook vrij veel opmerkingen dat hij vroeg is met wisselen. Tja...
Mijn dochter was volgens mij ook 5 toen zij begon te wisselen.

Groetjes,
Doornroosje
 
mijn zoon is bijna 6 en drie weken geleden is zijn eerste tand(onder)eruit gegaan.
helaas heeft hij hem waarschijnlijk ingeslikt dus die is weg...
nu zit het tandje ernaast los..hopelijk zijn we er nu wel op tijd bij.
 
Hoi,
Mijn dochter is 5.5 jaar en begon met 4.5 al met wisselen. Inmiddels zijn er in de onderkaak al 4 uit en in de bovenkaak 3. Allemaal aan de voorkant. 4 zijn er al teruggegroeid en ze mist er dus nog 3. Er zit ook alweer een tand los. Ik vond het ook erg vroeg maar volgens jaar juf komt het best vaak voor. Ik ben wel bang dat ze scheve tanden gaat krijgen omdat haar kaak nog zo klein is en er nu grote tanden in groeien, hoe gaat dat passen? tot nu toe ziet het er redelijk uit, ik hoop dat het meevalt.
Success ermee!
Marijke
 
Terug
Bovenaan