Wat is dit? Iemand ervaring hiermee?

<p>Hey allemaal!</p><p>Helemaal nieuw hier op het forum en helemaal nieuw in de wereld van zwanger worden. Maar ik vraag me toch wat af, maar ik zal even bij het begin beginnen.</p><p>Ik ben sinds eind februari gestopt met de pil, braaf mijn onttrekkingsbloeding gehad, en tot mijn vreugde pakte mijn lichaam en vrij 'eenvoudig' op en was na 25 dagen weer ongesteld uit mezelf. Maar goed ik wilde niet te vroeg juichen want je weet het immers maar nooit. Vervolgens na 27 dagen weer ongesteld wat stopte op 28 april. Kortom een cyclus van 25 en 27 dagen, ik was er blij mee! Ik wilde mijn lijf wel even de rust en ruimte gunnen om te ontpillen maar echt last heb ik hier niet van gehad, dus al met al in de 2e week van april tegen elkaar gezegd; let's go for it.</p><p>Maar nu merk ik dat ik sinds 6 dagen want bruine/roze afscheiding heb, soms alleen bij afvegen en soms ook in mijn tampon, maar niet de hele dag door. Nu ook 2x een best wel redelijke hoeveelheid bloed verloren maar wat van korte duur was. Dit begon vier dagen na het eindigen van mijn laatste menstruatie. Ik ken dit niet van mezelf, nu heb ik ergens zoiets van 'Je bent net van de pil af dus rustig aan' maar het zit me toch niet helemaal lekker. Ik heb de huisarts al gebeld en die zegt min of meer; we kunnen nu nog niks want het kan van alles zijn. En dat lees ik zelf ook wel overal. Maar ik was toch wel benieuwd of meer dames dit herkennen? Ik moet zeggen dat de afgelopen week wel stressvol was i.v.m. onze verhuizing met een erg strakke planning, daar lees ik ook veel over dat het invloed kan hebben. Maar het lijkt me te lang voor bijvoorbeeld een ovulatie'bloeding'.</p><p>Ik werk (nog) niet met ovulatietesten omdat we het gewoon proberen en zo min mogelijk druk op willen leggen, maar volgens rekenmethodes zou mijn eisprong 5 a 6 mei zijn geweest.</p><p>Ik vraag me erg sterk af wat dit nou zou kunnen zijn gezien de uiteenlopende verhalen.</p><p>Ik hoor graag jullie ervaringen!</p><p>Lieve groetjes! </p>
 
Heyyy
Het kan zijn dat je lichaam nog steeds aan het ontpillen is. Ik lees weleens vaker dat meiden eerst 2 gelijke cyclussen  hebben en dan ineens een paar maanden niet meer. Het zou kunnen dat je lichaam nog helemaal op gang  moet komen. Mijn cyclussen  waren ook lang  en soms geen pijl aan vast te knopen veel wisselende aantal dagen. 
Dus om mijn cyclus beter te leren kennen  was ik begonnen met ovulatie testen.  Dit puur om mijn lichaam wat beter  te leren kennen want na 10 jaar aan de pil kan je lichaam veel veranderen.  Menig mens zou dit veel te vroeg vinden want ik begon er mee in ronde 4 . Maar ik ervaarde het als fijn. En toen ook gelijk  een positieve test in handen.
Nu ondertussen 20 weken zwanger 
Ik zou zn ovulatie  test dus wel aanraden maar dat is ieder voor zich ik had er meer rust bij omdat ik het een beetje zelf  in de hand had wanneer mn ei was enz.
Maar de artsen  indd doen pas vaak naar een jaar iets. 
Misschien kan het ook een inesteling zijn ik weet niet of je ei al is geweest  ? Maar het kan indd vanalles zijn
Geef je lichaam ook wat tijd om te ontpillen  en zelf zn weg te vinden 
 
Veel succes?
 
Hoiii ja heb ik ook gehad in het begin.precies het zelfde.. . mijn lichaam was gewoon nog bezig met het zoeken naar balans..
Dus probeer er niet al te veel op te letten.. en gewoon blijven klussen!?
 
 
Ah super fijn! Bedankt voor jullie reacties :) Misschien toch die ovulatietesten maar in huis halen inderdaad.
Toch fijn om ervaringen van andere zo te lezen, je kan zooo gaan twijfelen aan je eigen lijf haha. 
 
Dat is geen suffe vraag hoor ?
Google was en is mn beste vriend ik wist dat ook allemaal niet.
Maar ik ben eigenlijk  begonnen met de ovulatie  testen van de kruidvat.  Ik dacht lekker goedkoop beginnen.
Ik wist ook begot niet op elke dag ik moest gaan testen omdat ik mijn cyclus nog niet  kende. Dus ik ben begonnen 1 week naar de 1e dag van mijn menstruatie.  Je moet dan over dat staafje heen plassen 10 seconde maar aangezien ik geen 10 seconde  kan plassen  ving ik het op in een potje en hield het staafje  er dan 10 seconde in. Dan staat op de verpakking na hoeveel tijd je kan aflezen ik geloof wat ik me nog herinner bij die van de kruidvat  naar 3 minuten. Wat je dan  ziet moet je aanhouden  ga je naar 10 min kijken heb je kans dat je een indroog streep ziet net als bij de zwangerschap  testen
Je ziet 1 duidelijke streep sowieso  en de andere moet dan  met de dag dat je test  en je dichter  bij je ei komt steeds duidelijker worden.ik had op 2 dagen 2 dezelfde strepen als het streepje wat er al staat dat betekend je lh piek dus dat je binnen 24 tot 36 uur ergens je ei springt.
De eerste  dagen dat ik testen zag ik dus niks en na een weekje ong zag je een heel licht streepje te voorschijn komen en elke dag steeds duidelijker
Ik testen elke dag om 7 uur savonds en dronk dan 3 a 4 uur van te voren niks meer. Want met ochtend urine worden die van de kruidvat  afgeraden en als je van te voren teveel  drinkt word je nog niks wijzer ? en bij mij werkte  deze prima.
Hopelijk snap je het een beetje hoe ik het heb omschreven ?
 
En nogmaals de een ervaart  ovulatie testen als iets slechts omdat je dan wel meer mee bezig bent
Maar mij gaf het juist meer rust.  Vooral omdat ik zo schommelde  met mn dagen.
 
Je hebt nog veel meer merken ovulatie testen hoor maar ik ervaardr die van de kruidvat  als fijn en zo ook hun zwangerschap testen ??
 
Ah super bedankt Nicolle B! Wordt een stuk duidelijker allemaal hihi.
En trouwens gefeliciteerd met je zwangerschap! Super leuk en spannend. Goed ook om te horen dat die ovulatietesten geholpen hebben :)
 
Terug
Bovenaan