Wat is dit joh!

Het is nu 05.00uur 's ochtends en ik ben heb net m'n dochter van 5 wk terug gelegd na de voeding van 03.45u!! Normaal ben ik met een half uurtje klaar, maar ik heb net 3! poepluiers achter elkaar moeten verschonen.. zal mij benieuwen of ze stil blijft nu... Sinds een week ongeveer krijgt ze Nutriton bij d'r fles in (maar ze spuugt nog steeds) met als gevolg dat ze meer poeluiers heeft, prima.. maar 3 achter elkaar! Is er nog een ander middel tegen t spugen? Want ze heeft sinds twee dagen ook weer superveel krampjes! We gebruiken daartegen al cinababy en venkeldruppels. Is dat sab-simplex goed spul? Of aeroplex heet dat geloof ik in nl.. Alle tips welkom! Liefs Jude

hoi,

mijn zoontje begon met 3 weken ook ineens erg te spugen. ben toen op aanraden van het cb nutriton bij de voeding gaan doen. Na 1 dag kreeg hij ook hevige diarree. zelf zeg ik dat het van de nutriton komt maar het cb zegt dat dat niet kan. Diarree heeft 4 dagen geduurd toen was het over. Ben na enkele weken overgegaan op nutrilon ar en dat ging een stuk beter. Daarnaast gaf ik hem ook venkelthee tegen de krampjes. ik hoop voor je dat de krampjes snel overgaan bij je kindje, vaak toch een kwestie van tijd en even afzien.

Hoi,

Mijn zoontje kreeg eerst borstvoeding. Maar omdat hij ook zo'n last had van voeding dat omhoog kwam ben ik ook overgegaan op Nutrilon AR. Dat werkte echt prima. Hij is nu 13 maanden en krijgt het nog steeds. Het consultatiebureau zei wel dat deze voeding ook voor een goede ontlasting zorgt. Omdat mijn zoontje van het begin al last had van harde ontlasting was dit voor ons natuurlijk een welkome bijkomstigheid. Nutriton heb ik in het begin maar heel even geprobeerd, het effect daarvan weet ik niet. Ik moest het hem nl. met een theelepeltje geven, omdat hij nog borstvoeding kreeg. Nou dát is toch vies. Het is net behangplaksel. Dus daar maar mee gestop en overgegaan op Nutrilon AR.

Het is ook inderdaad wel een beetje een periode. Maar steeds diarre is natuurlijk niet goed.

Veel succes!

Erna mmv Jeffrey

ik heb niet echt advies maar als ik jouw was zou ik niet gelijk weer andere voeding of zo gaan gebruiken om de krampjes tegen te gaan. ze zullen er toch doorheen moeten want bijna bij iedere voedingswissel kunnen ze krampjes krijgen. t advies is om het drie weken aan  te kijken werkt t dan nog niet dan weer een andere voeding proberen

Nutriton kan als bijwerking idd. erg dunne poep geven. Onze dochter (inmiddels bijna 4 maanden) heeft dit uiteindelijk ook door de voeding gehad omdat ze zoveel spuugde , het spugen was van korte duur over , maar poepluiers waren enorm.
Nadat ze onwijs in de spetterpoep bleef en ze ook weer begon te spugen zijn we s'avonds door gestuurd naar het ziekenhuis waar de kinderarts ons vertelde dat de poepluiers door de nutriton kwamen en ze dit ook voor kindjes met moeilijke ontlasting gebruikten.

Uiteindelijk bleek bij ons het vele spugen (echt de halve fles tot practisch een hele fles kwam er weer uit) en de darmkrampjes te komen van koemelkallergie , ze heeft andere voeding gekregen en nu gaat het al een stuk beter. Echter bleef ze relatief veel lucht in de darmpjes houden en ligt ze op het moment ter observatie in het ziekenhuis. Met de huidige medicatie gaat het al een stuk beter met haar , maar duurt het waarschijnlijk nog tot 15 januari voordat er gesproken word of ze misschien naar huis komt.

Groetjes Xanthe

Ook mijn dochter had last van harde ontlasting en reflux,
Ook op aanraden met nutriton gestart, nutriton houd het vocht in de darmen beter vast, waardoor ontlasting dunner wordt. Met alleen reflux wordt ook wel rijstebloem geadviseerd, alleen weet ik niet vanaf welke leeftijd.

Uiteindelijk overgestapt op nutrilon AR en bleef het zelfde, zelf op onderzoek uit gegaan en mijn dochter heeft dus het KISS-syndroom.(dit wordt veroorzaakt door te snel bevallen of zoals in mijn geval een volledige stuitbevalling... teentjes eerst)
Er ontstaat dan een verschuiving in de hogere nekwelvels, die door massage-therapie verholpen kunnen worden.

Het beste is om een paar dagen je kleintje te observeren, en alles bekijken wat niet "hoort"
Over stappen van voeding zou ik zeker nog niet doen, dit brengt ook weer veel last met zich mee ( en ik heb er al 3 versleten in de 1e 6 weken, standaard, omneo,alle 2 met nutriton en AR)

Succes!!!

Terug
Bovenaan