wat is dit moeilik om te beslissen zeg!!!

A

Anoniem

Guest

Hallo dames,

Dit is misschien stom om te vertellen maar ik kan het aan niemand echt vertellen..
.

Ik heb een zoontje van nu 11 maanden ( geboren 23 April)

We willen graag een 2 de kindje maar ik twijfel heel erg..

Doordat ik een zware zwangerschap heb gehad .. tot de eind aan toe
alleen maar kwalen en me kindje doordat ik een vergifteging kreeg
geboren werd door een inleiding....

- Ik weet niet of ik het wel aan zou kunnen als ik weer zo'n zware zwangerschap heb en dan nog een klein kindje heb rond lopen..

- Heel veel mensen verklaren me voor gek...

Maar ik wil heel graag nog een kindje en het liefst met zo weinig mogelik tijd er tussen...zodat ze samen kunnen spelen ..

Me man wilt er niet echt over praten..zeg dat ik het moet beslissen enzo.....     ja daar schiet ik wat mee op!!!

Is er nog iemand die zo erg twijfelt of ben ik de enigste die gek word van twijfels...???

Groetjes wilma

Hoi Wilma,

Misschien ben je mentaal nog niet toe aan een nieuwe zwangerschap, de oude herinneringen zijn nog te vers!
Ik snap wel wanneer je zegt dat tussen je kinderen zo weinig tijd moet zitten zodat ze met elkaar kunnen spelen, maar ze kunnen ook met elkaar spelen als er bv 3 jaar tussen zit. Kinderen spelen toch altijd wel met elkaar hoor als het moet!
En ik denk dat je in dit geval aan jezelf moet denken en dan gewoon nog niet moet beginnen met een 2e zwangerschap! Misschien sta je er over een half jaar wel 100% achter!

Succes met je keuze,
groetjes Saskia

Hoi Wilma,

Ik kan me wel wat voorstellen bij je verhaal. Bij mijn eerste was niet
zozeer de zwangerschap erg zwaar maar wel de bevalling en de nasleep
daarvan. Ik heb zelf gewacht met een tweede totdat ik zelf (mentaal en
fysiek) een tweede zwangerschap aandurfde. Van mijn man had de tweede
wel wat eerder gemogen maar ik was er gewoon nog niet aan toe.

Een tweede zwangerschap is vaak zwaarder, simpelweg omdat je de oudste
hebt rondlopen. Bij ons is het leeftijdsverschil nu 27 maanden en dat
is (achteraf) ook heerlijk. De oudste was al heel zelfstandig toen hij
grote broer werd.

Een moeilijke beslissing, maar fijn dat je van je man de ruimte krijgt om hem overdacht te nemen.

Succes ermee,

Juup

Mijn eerste zwangerschap, bevalling en alles erna is erg zwaar geweest en het heeft 3 jaar geduurd voor ik nu zover ben dat ik aan een 2e durf te beginnen. Volgende maand wordt mijn dochter 3, dus ze zal zo rond de 4 jaar zijn als ze een broertje of zusje krijgt (afhankelijk van hoelang het nu gaat duren voor ik zwanger ben). Ik heb het erg belangrijk gevonden dat ik er klaar voor moest zijn. Mijn man heeft me daarin gesteund. Ik hoop dat je hier wat mee kan in je beslissing nu wel of niet (al) aan een 2e te beginnen!

Hoi!
Ik heb een makkelijke zwangerschap en bevalling achter de rug.
Ons zoontje is ondertussen al 3,5 en al heel zelfstandig.
Zelfs ik heb nog getwijfeld of er nog een tweede zou komen of niet.
Uiteindelijk na heel goed nadenken en erover praten toch besloten het nog eens te proberen. En eigenlijk is het ook heeeeeeeeeeeerlijk als je andere kind al zo zelfstandig is... je hebt al een kind dat al zo groot wordt en dan nog zo'n lekker kleintje.... heerlijk toch? Alles heeft zijn voor en tegen.
Er is niks op tegen om nog even te wachten als je het nog niet zeker weet.
Denk ook eens aan jezelf!!!
Succes met je beslissing.

Dikke kus
Dyonne

Hallo,

Ook ik wilde altijd graag 2 kinderen niet te ver van elkaar af.... Door een klote tijd gedurende de zwangerschap en uiteindelijk een bevalling die na 2 dagen weeen uitliep op een keizersnee, maar doordat de vliezen al zo lang gebroken waren, was mijn manneke ook nog ziek en moest ik hem in het ziekenhuis achterlaten. Pas na 2 weken mocht hij naar huis. En daardoor had ik constant het gevoel alsof ik hem morgen kwijt zou kunnen zijn. Inmiddels is hij al 6 en gaat het goed, alleen ik heb nog steeds geen 2e. Toen ik +/- 2 jaar geleden eindelijk alles verwerkt had..... dacht ik ok nu, maar de natuur denkt daar anders over....helaas
Nu is het weer afwachten ( ben 2 dagen overtijd)

Dus wat ik probeer te zeggen... van uitstel komt misschien afstel (snik, snik)
Doe wat je hart zegt.... en dat wil eigenlijk nog een kindje

niet dan??/

Nou veel succes

Liefs   Just me

Ik vind het wel heel belangrijk dat jullie samen beslissen. Het lijkt me heel vervelend om er niet met je man over te kunnen praten. Jullie gaan toch samen de gok wagen? hij kan je helpen om tot een keuze te komen. Wat je mist is informatie over je kansen. Bel de gynaecoloog van de vorige keer. Er is ook een dokter online die je het kunt vragen. Vraag het een online verloskundige. Met wat meer feiten kunnen jullie vast de keuze wel maken. Hoe vaak komt nou een zwangerschapsvergiftiging 2 x bij dezelfde persoon voor? Het maakt niet uit of je meteen of pas na een jaar weer zwanger wordt, je kansen op nog een vergiftiging blijven hetzelfde.

Terug
Bovenaan