wat is dit nou weer..?

A

Anoniem

Guest
hoi hoi
ik ben de hele week al aan het klooien met mila,s flessen.
ze dronk eerder flinke flessen..maar nu ze meer vast voedsel krijgt...of het daar aan ligt?
ik snap er niks van..ze dronk soms flessen van 200 cc en nu blijft er van de 180 soms nog wel 50 cc staan.ook de papfles van s,morgens.
dit is echt nieuw voor mij..de fruit en groente eet ze wel perfect,brood gaat ook steeds beter.
wie herkent dit? Mila is nu 7,5 maand en kan het kwaad dat ze soms maar 130 drinkt?
groetjes piewie

geef anders tussendoor wat sap.... om het vocht op pijl te houden.

Het is de bedoeling dat de flessen naarmate ze ouder worden steeds meer gaan afnemen. Een potje groente of fruit van 4 maanden vervangt eigenlijk een halve fles en
een potje van 6 mnd een hele.
Vanaf de 7 maanden komt er dus ook één fles te vervallen op de dag en mag je ietsjes gaan minderen met de hoeveelheid.
Met de 9 mnd, wat Kay nu is, mag ik zelfs weer gaan afbouwen met de laaste fles. Hij drinkt deze ook nooit tot zelde meer op.

Toen hij 7 mnd oud was gaf ik;

smorgens 180 ml
smiddags 150 ml
savonds       210 ml

Met de 8 mnd werd dit;

"                            180 ml
"                            120 ml

Nu met de 9 mnd is het;

"                            120 ml
"                           120/150 ml

Zolang je kleine goed zijn toetje eet krijgt hij/zij meer dan voldoende binnen.
Dit alles is natuurlijk geadviseerd en besproken met het CB.

Het kan dus zijn dat je kleine af en toe minder drinkt. Niet erg dus.. Niet lopen forceren en geef later in de plaats wat yoghurt oid. Als ze tussendoor maar voldoende sap drinken.

Natuurlijk heeft ieder kindje zijn eigen behoeftes. Maar het een beetje gaan afbouwen mag..

Hopelijk heb je hier iets aan..

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan