Wat is dit nu weer? HELP

A

Anoniem

Guest
Hallo
Ik ben nu 38 week en 1 dag.
Ben 27 jan uitgerekend volgens de verloskundige.
Ben volgens mij op 15-17 jan uitgerekend.
mijn laatste menstruatie was op 12 april namelijk..
Heb al veel voorweeen gehad.
Denk nu alleen telkens dat me vliezen gaan breken of dat ik al vruchtwater verlies..
Het voelt namelijk alsof er water uit mijn vagina loopt inplaatst van waar het anders uitkomt.
Wat kan dat zijn???
Een tijdje terug hebben ze ook eiwitten in me urine gevonden.
en hbben ze me aan een ctgscan(zo heet dat toch) gelegt en dat was in orde.
mijn bloed was ook goed..
ben wel duizelig last van veel vochtophopingen en zware bloeddruk wat kan dat in vredensnaam zijn
ook last van hoofdpijn..
zou dit toch zomaar zwvergiftiging kunnen zijn of iets anders....?

alvast bedankt Sylvia

Ik denk dat joouw datum eerder klopt dan die van de verloskundige, al weet ik niet hoe lang je cyclus was. Mijn laatste menstruatie was (ter vergelijking) op 27 april, cyclus van 26 dagen ( al jaren..) en dus uitgerekend volgens de echo op 29 januari. De verloskundige houdt bij mij een cyclus van 28 dagen aan en komt op 1 febr, waar ik het dus niet mee eens ben. Helaas wil ze (nog) niet naar me luisteren.
Verder kan het heel goed zijn dat je vliezen zijn gebroken, dus is het verstandig even de verloskundige te bellen,. Dan is ze daarvan op de hoogte. Succes!

als ik jou was, zou ik sowieso de verloskundige bellen. Want los van het feit dat mogelijk je vliezen gebroken zijn, duiden de andere kwaaltjes/ klachten toch op zwangerschapsvergifitging en dat mag je voor de gezondheid van jezelf en die van je kindje niet luchtig opnemen!!!
Sterkte!
Mira (sinds 02-01 mama van Jaap)

Ik zou ook maar even contact op nemen met de VK. Lijkt me een goed idee. De uitgerekende datum is nu niet echt meer van belang. Je bent hoe dan ook de 37 weken grens over dus kan gewoon bevallen. Het vocht dat je voelt kan ook waterdunne afscheiding zijn. Naar mate de bevalling nadert krijg je daar meer last van. Het schijn vaak met vruchtwater te worden verward. Maar de hoofdpijn, eiwitten en vocht is een ander verhaal. Even bellen lijkt me!

Ingeborg

Ik zou ook zeker de vk bellen en melden wat je voelt!!!!
Wat betreft dat vocht kun je even wat opvangen in een inlegkruisje en dat door hun laten controleren. Ik heb dit bij de 1e zwangerschap ook gehad en moest dat van de gyn ook doen. Hun zien/ruiken dat of het eventueel vruchtwater is. ( sorry is misschien wel niet zo smakelijk maar je kunt dan wel het zekere voor het onzekere krijgen).
Succes.

Groetjes bg

Dit klinkt inderdaad voortekenen van HELLP-syndroom oftewel zwangerschapsvergiftiging. Ik wil je niet bang maken, maar dit kan gevaarlijk zijn voor jou zelf. Wanneer dit inderdaad het geval is, zullen ze misschien besluiten om de bevalling in te leiden. Ik zou echt je verloskundige bellen. (zeker als je duizelig bent en hoofdpijn hebt. Heb je ook een gevoel alsof er een strakke band rondom je buik zit?
Mijn zusje heeft het in 2 zwangerschappen gehad en je kunt er maar beter op tijd bij zijn.
Succes.
Groetjes, Yoeke

Terug
Bovenaan