WAT IS DIT!!!!

Kan iemand mij misschien vertellen wat het volgende kan zijn?
Ik heb sinds een paar dagen ontzettend last van mijn onderbuik aan de linkerkant. Het is een soort trekkend en raar gevoel. Soms is het ook net of ik weer opnieuw verliefd ben, want zo nu en dan krijg ik weer van een soort vlinders en kriebels in mijn buik. Is dit een bandenpijn? En kan dat vrij vroeg in de zwangerschap?
 
Ik weet niet hoe ver je bent maar die vlinders zou weleens je baby kunnen zijn!! het is dan net of er een rups door je buik wandelt. Dat trekkerige gevoel is denk ik gewoon bandenpijn hoor!!!

Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was.

Liz
 
Aan het berichtje te zien ben je nog niet zo lang zwanger dat je de baby al kan voelen (is meestal pas rond de 20e week bij een eerste kindje).

De pijn in je onderbuik (meestal vergelijkbaar met menstruatie-achtige pijn, steken en zeurderig) is het oprekken van je banden en groeien van de baarmoeder en het hoort er allemaal bij. Het kan zo ineens over zijn (vaak na de 12e week) of blijven.
De vlinders en kriebels zijn je darmen. Onder invloed van de zwangerschapshormonen kunnen je darmen gaan borrelen en rare dingen gaan doen (opzetten, obstipatie, diarre, gasvorming). Ook dat is een van de charmes van het zwanger zijn :)
 
ik verrek ook van de bandenpijn. in het begin voelde het bij mij meer aan als ongi pijn, maar nu is het echt trekkend, alsof mijn baarmoeder soms naar alle kanten wordt gescheurd.
en dat vlindertje is misschien je kindje.
gr. sandy
 
Ik had al 'bandenpijn' toen ik nog maar 4,5 week bijna 5 weken zwanger was. Pijn doet 't niet maar ik voel dat er gewerkt wordt van binnen! Overigens heb ik dat niet de hele dag of elke dag, gewoon wisselend.
 
Terug
Bovenaan