Wat is een fijne mamafiets?

<p>Hoi moeders, </p><p>Ik ben op zoek naar een fijne mamafiets om binnenkort met mijn zoontje voorop te kunnen fietsen.</p><p>Welke fiets is daarvoor ideaal? Niet een zware fiets neem ik aan, want met baby en Luiertas+boodschappen ben je zo heel wat kilo's verder. </p><p>Ik heb al wat fietsen gespot. De cortina roots, batavus mambo en montego liberty. Welke hebben jullie en hoe bevalt dat? </p>

Ik heb de cortina roots en wie weet ga ik het met straks 2 kinderen erop wel fijn vinden, maar eigenlijk heb ik er een beetje spijt van. Ik vind hem toch wel erg zwaar en log. Mijn mam heeft een gewone damesfiets en telkens als ik daarop ga denk ik, wat lekker licht en snel.
Ik zou nu eerder liever een goede maar wat lichtere fiets kopen en er een bubbele standaard onder laten zetten. 

Ik had eerst de Batavus Mambo gekocht, vond ik echt een nare fiets.. zwaar en achteraf ook te klein voor mij. Ben 1.88 lang. Toen verkocht en de Gazelle Bloom gekocht, zo'n fijne fiets! Mijn partner vindt hem ook fijn en heeft er ook één gekocht. Allebei niet elektrisch trouwens en met twee kids. Aanrader! Succes met je zoektocht.

Ik heb vorig jaar de Batavus mambo deluxe gekocht en geen moment spijt gehad! Hij fietst licht en ik heb veel ruimte tussen mij en het kinderstoeltje in. Zelfs nu ik hoogzwanger ben gebruik ik de fiets nog dagelijks. Hele degelijke en mooie fiets!

Ik heb een speciale e-bike mamafiets van stella. Ontzettend blij met de extra ondersteuning. Daarnaast kan deze fiets ook zonder onderteuning als gewone fiets gereden worden.

Ik heb mijn eigen cortina fiets om laten bouwen bij de fietsenmaker tot moederfiets.
M'n fiets was 2 jaar oud, vond ik harstikke zonde!
Er is een speciaal moederstuur opgezet en een stuurslot. 
Ik kan er prima tussen en vind het niet zwaar fietsen met boodschappen

Terug
Bovenaan