Wat is een goede driewieler, waar koop je hem en vanaf welke leeftijd

Hallo meiden,

Wij dachten erover om Mette voor haar verjaardag eind juni een driewieler te geven. We denken alleen dat ze het nu ook al zo geweldig zou vinden en omdat ze het best zwaar heeft met de komst van Jens en alles wat daarbij komt kijken heeft ze wel een extraatje verdiend. Nu kreeg ik van een vriendin de tip om een pucky fietsje te kopen omdat die zo goed van kwaliteit zijn. Vandaag keek ik even op de site van intertoys en daar zag ik een fietsje wat de helft kost (pucky 85,- en intertoys 40,-) maar vraag me af of dit ook goed is. We willen er eentje met afneembare duwstang, een stabiel zitje, en vast te zetten pedaaltjes. Die van 40,- heeft dit ook allemaal maar gaat een fietsje van dit geld ook 2 kindjes mee?
Hebben jullie kindjes al fietsjes?

Alle ervaringen en advies zijn welkom.

gr.ing

Hoi hoi,

Kyan heeft  van de buurt  een Pokémonfietsje gekregen toen hij geboren werd nu 15 maanden geleden.
Daar zit een tuigje in dus zodra het weer een beetje toelaat wil ik die eens naar beneden halen. Daar zit ook een duwstang aan.Eigen ervaring heb ik dus nog niet!
Het buurmeisje 2 ½ heeft hem in Barbie variant en die fietst er goed op.
Helaas kiept hij wel af en toe om als ze heel hard de bocht om crosst en  het stuur helemaal omtrekt   Maar gelukkig is dit niet zo vaak!
Ik weet wel dat je even op moet letten dat het zadel niet te lang is zodat die bovenbeentjes er niet goed omheen kunnen met trappen. Dit hadden vrienden van ons die even héél goedkoop een fietsje wilde scoren....

Succes met je keuze!

Groetjes Saskia

Hoi,

De pukky driewieler heb ik nog van mijn zoon, nu bijna 11 en is nog in zeer goede staat.
Er zat toen ook een duwstang aan, maar omdat deze niet draaibaar was, heb ik die nauwelijks gebruikt, was erg zwaar duwen en gingen de kinderen er dus pas laat op fietsen. Met een jaar of 3 gingen ze op een 12 inch fietsje fietsen, dus de Pukky mar weinig gebruikt.
Het andere fietsje wat je bedoelt heb ik bij ons vijfde kind gekeregen vind ik een superfietsje. Goede beweegbare duwstang en een goed zitje met tuigje en nog een los "rekje" zodat het fietsje al bruikbaar is vanf een maand of 9 als het kindje goed kan zitten.Verder kun je de trappertjes wegklappen, zodat als ze nog niet fietsen  daar geen last van hebben.  Toen ze echt goed ging fietsen op het driewielertje gebruikte ze wel meestal de Pukky, maar dat kwam ook omdat ik dat andere fietsje inmiddels voor de volgende gebruikte. Ze was bijna 3 toen ze op een fiets met zijwieltjes ging fietsen.
Als ik jou was zou ik voor die van Intertoys gaan, omdat Mette er waarschijnlijk niet langer als een jaar gebruik van gaat maken en je het fietsje dan al heel snel voor Jens kunt gebruiken.
Oke, waarschijnlijk zal dat fietsje geen 10 jaar meegaan maar dat hoeft met een driewieler ook niet, toch?
Het is echt een stevig en stabiel fietsje en ik zou het zo weer kopen.

Groetjes mama van 6

Hoi Hoi,    

Bedankt voor jullie waardevolle tips. Mama van 6..., welk fietsje heb jij precies? Er staan er 3 op de site van intertoys en ik bedoel de middelste.

gr.ing

Hoi Ing,

Ik heb het eerste fietsje. Die van €54,99. Wist niet dat ze bij Intertoys ook nog andere fietsjes verkochten, hebben ze hier in het centrum namelijk niet.
Zoals het op de site omschreven staat, zo is het in het echt ook.
Nogmaals ik vind het een erg fijn fietsje, vooral door de goede wendbare duwstang.

Succes met je keuze.

Groetjes mam van 6

Hoi,

Ze zat er al op vanaf haar 1e verjaardag. Mette zal er dan waarschijnlijk al op kunnen zonder dat extra "rekje" maar wel met gordeltjes. Mijn dochter vond het geweldig en de jongste van nu een jaar vindt het ook super. Gebruik het fietsje vaak om even de andere kinderen uit school te halen i.p.v. de buggy, vindt ze erg leuk.

Groetjes mama van 6

Terug
Bovenaan