Wat is een normaal slaapschema bij +/- 3 maanden?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden

Thijsje is nu 10 weken en ik ben iedere keer weer aan het rotzooien met een slaap/eet ritme.
Het enige dat iedere dag hetzelfde is, is de voeding van +/-  18.30 en daarna slaapt hij tot +/-  22.30 (we moeten hem dan wakker maken) en krijgt hij weer een voeding.
Rond  3.30 wordt hij dan weer wakker en slaapt na de voeding tot  6.30/ 7 uur.

De avond en de nacht zijn dus redelijk duidelijk maar overdag vind ik het een drama en is er geen ritme!
Overal hoor en lees ik ook weer andere dingen én iedereen zegt je moet doen wat jij fijn vindt en wat bij je kindje past. Maar dat is het probleem ik heb geen idee wat goed is en ik word er erg onzeker van!

Hoe zag het slaap / eet schema er bij jullie uit rond 12 weken?
Misschien als ik zie hoe jullie het deden ik er iets uit kan pikken wat bij mij aansluit??

Groetjes Jessy

Hoi hoi,

Hier even over het slaapritme.
Ik heb met mijn zoontje Jesse van bijna 12 weken een erg goed ritme.
Soms zitten er wel regel/wisselddagen tussen maar in algemeen heeft hij een vast schema.
Wat dat betreft probeer ik me daar ook erg aan te houden en doe dit al vanaf 2 weken.

Hij krijgt smorgens rond 9 uur zijn eerste fles

ong. 09.00 uur
ong   12.:00 uur
ong     16:30 uur
ong     20:00 uur
ong     23:00 uur

soms wisselt het een uurtje maar dit zijn in algemeen de tijden.
Na de laatste fles slaapt ie door totdat ik hem eruit haal.
Soms hoor ik hem wel al rond 7 uur maar dan ligt ie in zijn ledikantje om zich heen te kijken naar de mobiel met duimpje in de mond.
Hij slaapt al door vanaf 6 weken.

Maar ik ben best streng ( in hoeverre je dat kan zijn natuurlijk) met de tijden.
Doe heel erg aan Rust Regelmaat en Ritme en het werkt super.

Twijfel soms wel of ik het allemaal wel goed doe en of hij genoeg voeding krijgt etc.

Terug
Bovenaan