wat is eigenlijk belangrijker??

hoi hoi

ben ik weer....

vroeg me eigenlijk af wat belangrijker is...... groentepotjes of de fles/borstvoeding..

maw  wat is erger,   een kindje dat minder flessen drinkt of een kindje dat niet een heel potjes groente op wil eten...

snappen jullie me???

lief stobi

In beide zitten voedingsstoffen die je nodig hebt, dus ik denk dat als ze weinig of minder flessen drinken en wel groente eten en ernaast diksap, thee oid drinken het ook goed is.
Maar zodra het van beide niet goed is...... uhm cb of ha bellen?

Ik heb hier zo'n vreetzakkie, over zulk soort dingen heb ik voor hem nog niet over nagedacht.

Pauline

Hoi Tobi,

Het hangt volgens mij van de leeftijd af. Tussen 4 en 7 maanden zijn die potjes of hapjes tussendoortjes, dus extra. Vanaf 7 maanden mogen ze ook brood   en dan wordt het vaste voedsel volgens mij belangrijker.
Het drinken stimuleer ik wel: bij elk potje bied ik (gekookt) water aan, zodat hij goed went aan drinken, want dat vind ik belangrijker dan eten (maar hij eet ook heel goed, dus geen zorgen hier).

Groetjes,
Daisy

Hoi

Volgens mij is vocht altijd belangrijker.
Er zijn schema's voor hoor, hoeveel melk een baby moet drinken per dag.
Kun je navragen op het consultatie bureau.
Groente en Fruit zijn voorlopig nog aanvullingen en de melk is de basis.

Chris is nu ruim 5 maanden, krijgt nog helemaal geen groente (eczeem) en sinds een week wat fruit. Maar hij krijgt nog wel 5 flessen van 200.

Succes Pas

Volgens mij is tot 1 jaar melk de hoofdvoeding en de rest erbij. Echter, hoe meer je erbij geeft, hoe minder melk er gedrinken word. Dat geeft dan niet, omdat de bijvoeding het overneemt. Maar het is dus ook nog niet zo erg als er meer melk gedronken wordt en minder bijvoeding. (wel wat natuurlijk, want je kind heeft die extra bouwstoffen wel nodig)
Liefs Nelleke
(maar ik denk dat als je 3 verschillende cb's belt dat je 3 verschillende antwoorden krijgt, hihi)

Toevallig heb ik gisteren de voedingslijn gebeld van nutricia, omdat dat mijn vraag ook was.
In principe is het allebei belangrijk. Maar van groente en fruit hebben ze nog niet zoveel nodig, paar eetlepels maar. En in de fles zitten bouestoffen.
Dus in principe mogen zoveel fruit en groente als ze willen, als ze de fles maar niet laten staan. Dan kan je beter wat minder fruit en groente geven.

Op het consultatiebureau zeiden ze toen tegen mij dat ze met 6 maanden wel een potje fruit en groente moesten eten omdat ze anders ijzer te kort zouden krijgen. Ik moest zeker wel met 5 maanden beginnen.

Maar goed. Het kwam erop neer dat mijn dochtertje nog zo'n 700-800 ml melk zou moeten drinken. Maar hier komt ze niet aan. Ze drinkt er maar zo'n om en nabij 650 denk ik. Ook al geef ik minder fruit, dan drinkt ze toch niet meer. Want wat ik dan extra geef laat ze van de avondfles staan.

Verder ziet mijn dochtertje er prima uit, niet te mager. ze plast en poept goed.
Dus het zal wel goed zijn. Denk dat dat het belangrijkste is en je daar naar moet kijken. Je kan ze toch niet volproppen, want dan spuugt ze het toch uit.

quote: Phira reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-03-2007 08:59:25'));

Volgens mij is tot 1 jaar melk de hoofdvoeding en de rest erbij. Echter, hoe meer je erbij geeft, hoe minder melk er gedrinken word. Dat geeft dan niet, omdat de bijvoeding het overneemt. Maar het is dus ook nog niet zo erg als er meer melk gedronken wordt en minder bijvoeding. (wel wat natuurlijk, want je kind heeft die extra bouwstoffen wel nodig)
Liefs Nelleke
(maar ik denk dat als je 3 verschillende cb's belt dat je 3 verschillende antwoorden krijgt, hihi)

Nou je gaat de melk toch echt al voor het jaar afbouwen hoor.

Wij kregen het advies om met 9 a 10 maanden de flessenvoeding af te bouwen naar 400 ml, en met een jaar moeten onze kerel op 300 ml zitten.   Er schijnt teveel ijzer in de flessenvoeidng te zitten. Daarbij gaat je kind steeds meer mee-eten. Wat ook belangrijk is dat melk niet de hoofmoot   blijft anders willen ze straks niets anders.

Tussen de 4 en 7 maanden is het inderdaad uitproberen van smakajes, daarna ga je echt melk door andere voeding vervangen.

Miep

Terug
Bovenaan