Wat is er aan de hand?

Goedemorgen,

Ik snap mezelf niet meer!

12 juli had ik een miskraam na 7 weken.
Daarbij heeft het ook enkele maanden geduurd voor ik zwanger werd.
Na controle bij de gynaecoloog was de verwachting dat ik weer snel zou moeten ovulueren omdat ik voor de zwangerschap altijd een cyclus had van 30 dagen. De ovulatie zat altijd rond de 17e dag, dit werd bekend na ovulatietesten van ClearBlue.
En inderdaad, op de 18 dag gaf het aan dat er weer een eisprong aankwam. Dit was 30 juli.
Ik had me wel voorgenomen niet teleurgesteld te zijn als ik dan toch zou gaan menstrueren, ik was allang blij dat de cyclus niet verstoord was, alleen dat het nu andere dagen zijn.

Gisterenmiddag had ik een beetje lichtbruin slijm bij het plassen.... Ondanks het voornemen voel ik me nu toch verdrietig en ben een beetje geneigd te denken dat het wel helemaal niet meer zal lukken.

Tellen vanaf 12 juli leert 30 dagen, dus dat zou moeten kloppen, echter uitgaande van de ovulatie zou ik pas a.s. weekend moeten gaan menstrueren.

Omdat ik dus dat slijm zag heb ik een tampon ingedaan omdat ik dacht ongesteld te zijn. Alleen is er na dat slijm niets meer gebeurd en tot op heden nog steeds niet! Mijn borsten zijn nu echt heel hard en ik voel een lichte pijn in mijn onderrug, maar geen buikpijn. Daarbij ben ik lichtelijk misselijk en heb ik hoofdpijn.
Dus heb ik gisterenavond alsnog een zwangersschapstest gedaan, maar die gaf negatief aan. Maar ja, ze kunnen dan wel heel gevoelig zijn, volgens mij werkt ochtendurine nog het best.

Zou het dan toch een innestelingsbloeding geweest kunnen zijn? En dat die 30 dagen toeval zijn? Ik durf het bijna niet te geloven.
Is het standaard dat je ongeveer 14 dagen na je ovulatie ongesteld wordt of kan dit minder zijn?
En juist doordat ik nou zo aan het tobben ben denk ik dat het daardoor ook kan komen dat de menstruatie wegblijft, want dat komt ook nog wel eens voor.

Ik kan gewoon aan niets anders meer denken! In ieder geval wacht ik nog even af tot na het weekend, dan ga ik opnieuw testen mocht er voor die tijd niets gebeurd zijn.

Gr. Aadje

Hoi Aadje,

Kon jij zo snel na de miskraam alweer een ovulatietest gebruiken? Zelf kon ik dit pas na 2 maanden weer gebruiken omdat ik nog hcg in mijn lijf had. HcG heeft nl. dezelfde chemische structuur als het hormoon waar de ovulatietest op reageert. Pas als het HcG helemaal weg is kun je deze testen weer gebruiken maar het kan natuurlijk zijn dat je HCG waarde al heel erg was gezakt voordat je de mk kreeg.

Na de mk duurde het bij mij 7 weken voor ik ongi werd (dus veel langer dan normaal) en sindsdien heb ik een cyclus die 10 dagen langer is dan daarvoor.
Als je zeker weet dat de ovulatietest van CB positief gaf vanwege de eisprong en niet vanwege de hcg waarde dan zou het een (iets verlate) innestelingsbloeding kunnen zijn. Misschien heb je te vroeg getest? Zelf word ik altijd zo'n 11 dagen na mijn eisprong ongesteld (dit varieert van 10 tot 16 dagen. De meeste vrouwen worden ongesteld na 14 dagen).

Laat je weten hoe het is afgelopen?

Succes!

Groetjes F.

Hoi F.,

Ik ben net nog speciaal even naar het toilet gegaan om voorzichtig met een stukje wc-papier te kijken, haha!

Nou, nog steeds helemaal niets!

Mijn miskraam is spontaan op gang gekomen en ik hoefde ook niet gecurreteerd te worden, waar ik best blij om ben.
Een paar dagen voor ik de ovulatietest ging gebruiken heb ik nog een zwangersschapstest gedaan om inderdaad te controleren of er nog hormoon aanwezig was, omdat ik gelezen had dat dat van invloed kan zijn. De uitslag was geheel negatief.
De ovulatietest wees duidelijk een eisprong uit. Ik ben met testen voor het gemak maar uitgegaan van mijn cyclus voor de miskraam en volgens de bijsluiter zou je dan op dag 13 moeten beginnen met testen. Ik ben dus op zondag begonnen en de hele week had ik maar een streepje. Vrijdag 30 juli had ik dus ineens twee duidelijke streepjes.
Dat betekend natuurlijk dat de eisprong met 24/36 uur moet komen, dus dat was dan eigenlijk pas zaterdag.
Dus ik had berekend dat ik 13 augustus ongesteld moet worden. (vrijdag de 13e, lekkere datum, haha!)

Ik begin steeds meer te twijfelen nu. Ik denk ergens wel dat ik te vroeg getest heb, maar anderzijds heb ik nu ook wel aanvaard dat ik ga menstrueren, dus waar blijft het dan????

Waar ik overigens wel blij om ben is dat het hormoon dus heel snel uit mijn lichaam was en ik weer binnen de gestelde tijd een eisprong had, dus hormonaal is er niets aan de hand. Dit heeft mij erg geholpen om het nare gevoel na de miskraam kwijt te raken. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik het vergeten ben, want dat doe ik nooit, maar he snapt wellicht wel wat ik bedoel.

Ik hou je nog wel op de hoogte hoe het allemaal gaat aflopen.

Gr. Aadje

Hoi Aadje,

Dan heb je inderdaad wel gewoon je eisprong gehad. Als de CB testen eerst steeds negatief aangaven en nu positief (qua eisprong dan) dan is het inderdaad duidelijk. Heeeeeel veel succes. Ik hoop echt dat je ongi wegblijft en je straks positief test!!!

X F.

Dank je F.

Nog steeds niets, maar wel misselijk, hoofdpijn, harde borsten.
Ik durf er gewoon niet aan om weer te gaan testen, omdat ik ook bang ben dat het dan alsnog fout kan gaan.
Morgen anders uiterlijk zondag zou mijn menstruatie moeten komen, dat wacht ik in ieder geval wel even af.
Overigens heeft de huisarts mij verteld dat het beter is 10 tot 15 dagen te wachten na de datum, omdat je binnen die tijd dus nog ongesteld kunt worden.
Weet niet of ik dat vol kan houden hoor!

Heb dit weekend wel afleiding gelukkig.

WE ZIEN WEL!

Je hoort nader.

Gr. Aadje

Pfff, ik zou ook niet nog eens 10 dagen na de nod kunnen wachten hoor. Ik vind het wachten tot de nod al een kwelling! Succes! Je kwaaltjes klinken in ieder geval positief...

Groetjes F

Terug
Bovenaan