wat is er met de prik!!!!

effe een rare vraag michien? ik hoor hier nou steeds vaker dat er wat moet zijn met de vaccin kinkhoest? WElke vaccin is dat dan toch gewoon DKTP ik heb niks gehoord dat het slecht is ofzo( maar lees nooit krant. of nieuws,mijn dochter van 10,5 maand moet de 23 mei voor haar 3de moet ik dat dan niet doen? aub zeg mij wat er aan de hand is.
 
Hoi Danielle,

Het schijnt dat de bijwerkingen van de K in de DKTP erger zijn dan nodig is. Kinderen KUNNEN (hoeft dus niet) er ziek van worden en er blijvende schade aan overhouden. En dat hij niet goed beschermd tegen de kinkhoest en inderdaad hoor je steeds meer kinderen die kinkhoest hebben. Maar veel mensen horen dit niet omdat dat meestal onder schoolgaande kinderen zijn en denk niet dat er hier veel ouderes zijn die schoolgaande kinderen hebben.

Je merkt wel dat er verschillend op gereageert word en de een vind het onzin en de ander niet.
Dat is heel persoonlijk natuurlijk want je de overheid zegt wel meer.

Ik ben zelf van mening als zelfs de geznondheidraad zegt dat de bijwerkingen niet nodig zijn en erger zijn dan nodig is. HEt voor mij de moeite waard is om te wachten op het nieuwe vaccin wat in bijna heel europa wel al te krijgen is. En hier vanaf januari 2005 als het goed is.
Ook kan je laten enten zonder de K dus alleen de dtp.

Je kan kijken bij vaccinatieschade.nl daar staat heel veel info. De verhalen van ouders zijn extreem hoor niet het gene wat er vaak gebeurt na een inenting.

Denk goed na overleg met de papa en neem een besluit. Als je de nieuwe inenting wilt of degene zonder K dan moet je sterk in je schoenen staan wat het cb zal er veel aan doen om je over te halen hier in ieder geval we.

Succes met je keuze
 
Hoi,
ik ben ook gaan tweifelen over de prik..mijn dochter moest afgelopen week de 2e krijgen en toen wilde ik het niet..het cb heeft me wel goed geinformeerd...Ze zei ook ald de prik echt zo slecht is zouden ze hem ook niet zetten!!Tis wel de minst leuke kant van hun vak ook en dat wil toch niemand op zijn geweten hebben als alle kinderen er doodziek van worden..

Ik vind dat sinds ik internet heb dat ik veel te veel weet en dat is het probleem volgens mij bij velen....

Bij mijn andere dochter heb ik wel gewoon de prikken laten zetten (inmiddels nu 5)en had me alleen verdiept in wat erin ging en waar het voor was en natuurlijk de bijwerkingen..

Nu heb ik 1 week om na te denken...
als je de prik afzonderlijk neem moet je tot 4x toe om de 2 weken een prik laten zetten!!!Daar hoor je niemand over en dat alleen voor de kinkhoest..Ook daar zitten bijwerkingen bij en of dat dan wel zo goed is dat weet ik niet want als moeder hik je altijd tegen die prik aan!!Is het ou 1 van deze en een van die zeg ik nog alla..maar dit vind ik toch wel erg veel hoor..

Kinkhoest hier in de buurt daar heb ik trouwens nog nix over vernomen dus ik hoop dan ook maar dat het niet in de buurt zit...

De sites waar de bijwerkingen uitvoerig besproken zijn die lees ik niet meer!!..

'Het blijft altijd een riscio hoe je kind erop reageert, het hele leven is een risico toch, zou mooi zijn als we alles van te voren wisten...

Nog een klein voorbeeld er zijn ook zat ouders die hun kind los in de auto zetten en je zou dan maar is met een snelheid van 20km botsen..dan liggen de kids ook door de voorruit!!Kinderen die op straat gezet worden van Ga maar spelen en kijken vervolgens de hele dag er niet naar om!!!
Maar daar wordt dan niet over nagedacht en zo zijn er nog wel meer dingen...

Ik ga de gewone prik toch laten zetten..ben er een aantal dagen mee bezig geweest en de 1ste prik is ook goed gegaan al wil dat voor de 2e eigenlijk ook nix zeggen..en ik merk wel door al dat uitvogelen..Ik wordt er tureluurs van..de een heeft een nog mooier verhaal als de ander!!

Dus doe wat je zelf denk wat het beste is!!

Groetjes Debby
ps het cb denkt hier gelukkig wel met mij mee en heeft normaal met me gesproken en de beslissing is geheel aan mij en vonden het zelfs goed dat ik er nog wat over nadacht!!!

 
Hoi,
Ik laat de inentingen gewoon zetten. Mijn dochtertje krijgt morgen haar 2e prik.

Van de eerste prik kreeg ze iets verhoging (37,8 C) en ze heeft de rest van die dag vooral heel veel geslapen. Niet echt iets om je zorgen over te maken.
Ik heb vooral het idee dat we ons met ons allen lekker gek laten maken over de mogelijke bijwerkingen. Probeer er vooral nuchter onder te blijven. Volgens mij is een vruchtwaterpunctie tijdens een zwangerschap nog risicovoller (1 op 1000 krijgt dan een miskraam) dan het laten zetten van de DKTP.

Zorg ervoor dat je goed bent voorbereid. Een eventueel zetpilletje tegen koorts (niet preventief geven, maar pas als het nodig is) en uitgekookt afgekoeld water om te drinken te geven na de prik. Mocht je het niet vertrouwen, dan is de huisarts zo gebeld.

Doe wat je zelf denkt dat het beste is, daar sluit ik me volledig bij aan.
 
Terug
Bovenaan