Wat is er nou toch aan de hand?

Hallo allemaal

Ons kindje van 9 wkn oud heeft zaterdag naar mijn idee een regeldag gehad.Heel veel huilen en constant honger hebben!En niet willen slapen.Met de voeding kwam ze altijd om de 4 uur en dan kreeg ze 130 cc.Ze weegt ong 5.3 kilo.Dus 5.3 x 150 =795 / 6 = 132.5.Ze krijgt nog 6 keer omdat ze ook niet meer op kan dan 130 cc daar doet ze al moeilijk over!(Ze krijgt trouwens fv)Maar nou sinds zaterdag kom ze veel eerder.Soms om de 3 uur maar ook wel om de 2 uur!Dan begint ze driftig te zuigen op der vingers of speen en begint ze kei hard te krijsen!Het is ook heel vaak zo dat als ze een half uurtje op bed ligt dat ze dan alweer begint te huilen!Wat is er toch aan de hand met die kleine meid?Heeft ze nog steeds last van die regeldag en moet ze der ritme vinden?Of is ze ineens een hongerige baby geworden?Als ze heeft gegeten dan houd ik er nog even een 15 min op schoot om even te knuffelen enz dan gaat ze nog even een 3 kwartier in de box en dan hup luier verschonen en naar bed.In totaal is ze dan 1.30 uur ong uit bed.Maar als ze begint te jengelen of te gapen gaat ze eerder naar bed.Wat doe ik nou verkeerd?Heeft iemand tips?Of ideeën?Ik hoor ze graag!!

Alvast bedankt!

Hoi duckie,

Ik denk niet dat je iets verkeerd doet hoor. We weten het allemaal af en toe niet meer, te zien aan alle onderwerpen op de verschillende forums...
Misschien kun je proberen of je kindje toch meer honger heeft? Die richtlijnen van het cb zijn soms wel een beetje aan de zuinige kant, vind ik. Mijn meisje is nog geen 6 weken en weegt 4450 gram  en krijgt nu 5x 150cc (140 water + 4 schepjes nutrilon forte) en 's avonds 165 cc (160 water + 5 schepjes). Daar is ze nu tevreden mee, terwijl ze de 120cc die ze volgens het cb mag hooguit een lekker voorafje vindt... Je zou dus even kunnen kijken of iets meer voeding helpt. Je merkt het vanzelf als dat het niet is! En verder schijnt dit allemaal weer over te gaan en uiteindelijk komt het bij iedereen goed!

Succes!

Eveline

Ja dat probeer ik ook elke keer maar ze drinkt niet meer op.Ik probeer ook elke keer 150 voeding te geven maar dat lukt er niet!Bij de 130 voeding doet ze al heel erg moeilijk.Elke keer draaien met het flesje, je kent et wel.Maar in ieder geval bedankt voor je reactie!

xxx

Hoi Ducky. Sorry ik heb geen tip voor je,als ik het wist zou ik niet precies dezelfde problemen hebben. Het is net of ik mijn eigen verhaaltje lees!!!
Bij ons is het begonnen sinds Teun doorslaapt. Hij wil de hele dag eten,lijkt wel een bodemloze put! Hij huilt/krijst de hele dag en wil wel slapen maar het lijkt of hij niet in slaap komt. Gisteren is hij de hele dag hysterisch geweest (ik ook na een halve dag) vandaag heb ik hem elke keer eten gegeven als hij begon te huilen (borstvoeding) en hij slaapt al de hele dag. Heeerlijk,kan ik ook even bijtanken.
Helaas,ik heb dus geen goeie raad maar misschien wel fijn om te weten dat je niet de enige bent met dit probleem!!     Heel veel sterkte!!
Groetjes Mikkie.

Hey mikkie

Nou ik heb het consultatie bureau gebeld en ze zouden me terug bellen.....
Ze moeten nog bellen!Maar ik was bijna door me flesvoeding heen en ik moest vandaag een nieuw pak kopen en nou ben ik misschien een beetje bijdehand geweest maar ik heb nu voeding voor hongerige baby's gekocht!Op het pak staat namelijk ook niet dat je moet overleggen met het cb voordat je overstapt en dat staat op alle andere pakken wel dus......En ik zal je zeggen ze heeft om 18.00 gehad en ik heb er om19.30 in bed gelegt en ik heb er nog niet gehoord!Terwijl ze normalitair allang had liggen krijsen!Idd een fijn idee dat ik niet de enige ben met dit probleem!En ik heb ook wel het gevoel dat ze een sprongetje heeft gemaakt of op het moment door maakt, misschien de jouwe ook?Fijn dat ie vandaag wat rustiger was!En weet je als het helpt om hem elke keer te voeden als ie huilt, waarom niet?Je wordt er op een gegeven moment helemaal naar van van dat gekrijs~!Want bij ons is het echt krijsen en niet huilen....Madam wil altijd gelijk op der wenken bedient worden, echt een meid he?!Nou ik hoop dat ze het nu beter gaat doen op deze voeding!Ik zal je op de hoogte proberen te houden.Wil jij mij ook op de hoogte houden?Misschien hebben we dan een beetje steun aan elkaar!?Nou succes meid!

Groetjes

By the way, ik heb mijn verhaal ook aan de diëtist voorgelegt hier van jonge gezinnen je hoort van me wat die ervan heeft gezegt of je leest het zelf....Ik heb op het moment nog geen reactie gehad!

xxx

Terug
Bovenaan