wat is er nou?

Hallo,

Mijn meid is 7 1/2 maand en ze krijgt nog de borst en 1 fles kunst.
Fruit gaat er ook goed in maar groente echt niet (2 hapjes is veel).
Sapje drinken doet ze ook nog niet.
Als ik er nu de borst geef dan drinkt ze eerst fanatiek en daarna gooit ze zich in een hoepeltje en drinkt ze nog wat maar niet van harte.
Zou ze het gehad hebben met de borst, al gaat de kunstfles ook nooit helemaal op.
Ik heb nog wel genoeg voeding (denk ik) want met afkolven, kolf ik 200 ml zo af.
Wie herkent dit en is dit misschien een fase?
Groet, Monique
 
Hallo,

Ik herken jou verhaal, onze dochter van 9 maanden at altijd heel goed warm, soms wel meer als een potje van 8 maanden (ik kook zelf voor haar). Sinds de wintertijd eet ze bijna tot niks aan groente..... Ik zat eerst met de handen in het haar en dwong haar, maar toen was de lol er snel vanaf....
Ik haal nu een klein beetje groente uit de vriezer en ik bied het elke keer maar weer aan, gisteren lukte +/- een half potje (om even de hoeveelheid aan te geven). Lukt het niet dan doe ik het weg en we maken er geen strijd van, want eten met wel leuk blijven. Dus voor het slapen gaan geven we haar nog een papfles anders komt ze 's nachts en ze is al niet te zwaar dus ze heeft ook niks om aan te zetten.
Straks moet ik naar het buro en ben benieuwd wat ze daar zeggen, ik laat het je weten.

Succes groetjes van Mieke mv Lotte
 
Hoi MAartje,

Als jij binnen de kortste keren 200 ml kolft, drinkt zij dat ook binnen de kortste keren: ze is nu stukken sterker dan in het begin en zuigt harder. Als er daarna nog maar een klein straaltje komt, wordt ze ongedurig. Niets om je zorgen over te maken: het maak het voeden sneller en geeft je meer tijd voor andere dingen.
Op het moment dat zij echt veel minder gaat drinken, merk je dat meteen bij het kolven, dan heb je ook minder. Ik had hetzelfde toen mijn meisje 9 maaden was en ik twee nachtjes ergens anders ging logeren met de kolf: kolfde ik ineens de eerste avond 400 ml! Ik was meteen al mijn zorgen over haar drinken vergeten.
Met groenten heb ik erg zitten modderen, terwijl haar broer alles at: uiteindelijk werd ze wat enthousiaster toen ik er aardappel door ging mengen, maar het heeft nog lang geduurd. Pasta kun je intusse ook proberen, vinden ze ook vaak lekker, en rijst.

Succes,
Michelle.
 
Terug
Bovenaan