Wat is er te zien op een echo met 6w1d?

Ivm eerdere miskraam heb ik om een vroege vroege echo gevraagd. Normaal doen ze een echo in de achtste week want dan is er een kloppend hartje te zien en eerder heeft toch nog geen zin zeggen ze altijd ? maar nu met 6w1d op mijn verzoek zal ik er rekening mee houden dat ik misschien nog geen hartje zie. Mensen met deze termijn die wél een kloppend hartje zagen?
 
Ik heb bij mijn eerste zwangerschap een echo gehad met 6 weken en 5 dagen. De echoscopiste kon uitwendig al veel zien, maar deed het daarna ook nog inwendig zodat wij het zelf beter konden zien. Ze zag een dooierzakje en een vruchtje met kloppend hartje. Voor ons was het een soort rijstkorrel met knipperlichtje (dat was het hartje). Het vruchtje was op dat moment 8mm groot. Volgens mij gaat het hartje tussen week 5 en week 6 kloppen dus het zou heel goed kunnen dat je een kloppend hartje gaat zien. Zo niet dan mag je waarschijnlijk een week later terugkomen om te kijken of het hartje is gaan kloppen. 
 
@mirtjemirtje blijft bijzonder hè.
Bij m’n dochter waren het 2 rondjes op elkaar en in 1 rondje zat een knipperlichtje. Toen was ik al 7+5 (want normaal doen ze dus altijd rond 8 weken de vroege echo). Eind april weer zo rond de 7,5 week zwanger maar toen helaas een leeg zwart rondje wat een miskraam werd. Daarom wil ik nu zo vroeg, om te zien of er in ieder geval ‘iets’ zit met als risico dat er misschien nog geen hartje klopt. Grootste angst is natuurlijk dat het weer leeg is. Daarom hoop ik op allemaal positieve verhalen die op deze termijn een kloppend hartje gezien hebben ?
Ik zou vandaag ongesteld moeten worden maar testte afgelopen donderdag al positief. Dus hoop dat ik omdat ik zo snel al positief testte met een ‘gewone’ test ik misschien zelfs iets verder ben. Nog 2 weken en 1 dag in spanning dus ?
 
Ik heb ook met 6 weken en 2 dagen kloppend hartje gezien! Uitwendig wazig te zien maar inwendig stuk beter! Het kan dus zeker! Bij mijn eerste zwangerschap ook net voor de 7 weken hetzelfde!
 
Terug
Bovenaan