wat is er toch aan de hand!!

hallo dames..

ik weet het even niet meer..
onze noa doet het super goed maar wat de voedingen betreft weet ik het even niet meer.
ik geef haar de fles en ze kreeg eerst friso standaard.
meestal werd ze na een uurtje al weer wakker en dan dacht ik dat ze wel weer wou aan de fles.
ze dronk dit natuurlijk wel op.
dus ik dacht laat ik maar over gaan op de voeding voor de hongerige baby's.
want ja ze was bij de geboorte ook bijna 8 en een halve pond!!!
nu zit ik vanaf gister op deze voeding maar het is nog steeds hetzelfde.
ze huilt ook na de voedingen, en is dan klaar wakker en wil niet echt slapen.
ze krijgt 150 cc en is nu bijna 3 weken oud.
het kan ook zijn dat ze last van krampjes heeft natuurlijk..
maar dan is het zo moeilijk honger of krampjes!!!
ze huilt nu ook de hele tijd en dan heb ik haar net gevoed!!!
heeft iemand dit ook met de kleine??
word er erg onzeker van en weet niet wat ik moet doen..

groet annelies moeder van noa 19 dagen oud

Hoi Annelies,

ik herken je probleem! Senna krijgt overdag 5  x 150 cc! De laatste 3 dagen is hij 's nachts niet meer gekomen, heerlijk!! Maar overdag na de voeding huilt hij best wel veel! Het verschil met krampjes merk ik goed, maar ja waarom huilt hij dan vraag ik me af.
Ik twijfel dan of ik hem moet laten liggen huilen of dat ik hem uit zijn bedje moet halen. Wanneer ik hem eruit haal is het vaak goed, dus dan denk ik weer zie nou wel het is niks!! Maar ja, dat huilen vind ik ook zo zielig. Laat hem wel vaak een half uur huilen, maar dat is dan ook het maximum!!

Ik kan je dus niet helpen!! Maar misschien iemand anders....... die ons kan helpen??

Gr Janneke

Hoi meiden!

Herkenbaar, huilen na t voeden!!!! Niet meteen, een paar minuten(?) erna.
Ik denk dat t krampjes zijn of zuigbehoefte. Honger kan bijna niet... Ik geef fv op verzoek (op advies van onze kinderarts) Domenikos is van 3 sept. woog 3160gr. Maar heeft na de eerste dag een tijdje nix gegeten vanwege zijn darmprobleem. Heeft een (tijdelijke) stoma gekregen en na bijna 2 weken oud dronk hij pas 'normaal'. Nu drinkt hij 6 a7 keer 5eneenhalve schep met 165ml water wordt zo'n 180ml. Dat drinkt ie bijna altijd leeg!
Ik pak m altijd op. Ik geloof niet zo in verwennerij en voor ik t weet is ie ook groot en het is wel m'n laatste baby! Soms wordt ie rustiger maar soms ook niet en hij heeft me een volume..... -tig decibel!!!!
Qua onzekerheid, ga op je gevoel af! Ondanks dat ik 'ervaren' ben met kleintjes (3 en bijna 2) heb ik ook onzekere momenten hoor!!! Helemaal met die stoma van Domenikos, ik bel de arts heel vaak of ik ga langs...
groetjes,Priscilla

Hoi,

Dit komt me ook bekend voor.  Tot vorige week kon ik David na de voeding in de box leggen en  was hij gedurende 15-20 minuten tevreden. Daarna legde ik hem in bed of soms viel hij al in de box in slaap. Nu houdt hij het na 5 minuten of minder al gezien in de box. Ook slaapt hij nu veel korter, meestal een uur achter elkaar (eerst was dat twee uur). Daardoor heb  ik dus vaak nog ruim een uur te overbruggen tot de volgende voeding, waarin hij ook alleen tevreden is als hij op schoot zit (en soms zelfs dan niet). Als ik hem eerder voed drinkt hij maar een gedeelte van de eerste borst en valt dan in slaap. Uiteraard komt hij daarna ook weer eerder voor de vólgende voeding, omdat hij dan weer honger heeft!

Mijn theorie is dat ze wat meer "wakker" worden nu (David is nu 6 weken) maar in die tijd dat ze niet slapen ook niet echt goed weten wat ze dán met zichzelf aan moeten. Volgens mij krijgen ze nu ook door dat ze aandacht krijgen of worden opgepakt als ze huilen. Het is hopelijk een fase!

Ik laat  David vaak wel even huilen en geef hem wat aandacht terwijl hij in de box ligt.  Na een kwartier ofzo vind ik het meestal wel welletjes en mag hij weer even op schoot, of leg ik hem in de wagen die ik dan heen en weer duw. Hij kan zichzelf echt helemaal overstuur maken en dat is  ook niet fijn om te zien/horen.

Ik hoor hier niet thuis (zit op zomer2007 forum en zwangermaart2009) en doe hier inspiratie op voor namen.... hihi

Maar om jullie wellicht te helpen: laten jullie je kindjes wel goed boeren? Als ze niet goed boeren zit dat misschien vast en daardoor krijgen ze later weer krampjes omdat de lucht er dan toch uit moet.
Ik heb dat ook gehad met mijn dochtertje, die moest gewoon wat meer boeren, omdat ze meer lucht hapte.

Succes en veel geluk met jullie kindjes.

groetjes Mariska

Hoi Annelies,

Ik heb net ok geraegeerd op je ander topic maar ik wou toch nog even zeggen dat het misschien wel verstandig is om je kindje niet elk uur wat te drinken geven.

Als ze namelijk last heeft van krampjes dan blijf je de darmen activeren door haar eten te geven. Als je er eens 3 uur tussen laat zitten dan krijgen de darmen ook een beetje rust. Mocht ze echt blijven huilen en aangeven dat ze honger heeft dan kan je misschien 30cc lauw water geven. Dit moet ook helpen tegen darmkrampjes. Bij mijn eigen dochter hebben we het wel eens geprobeert maar dat leek niet echt te helpen maar het is het proberen waard. Water kan geen kwaad.

Groetjes Joyce

Ik sluit mij aan bij Joyce, misschien verstandiger om niet elk uur Noa voeding te geven, je stimuleert dan de darmen extra. Nou geef ik zelf geen fv, maar bv, maar ik heb altijd te horen gekregen dat je fv ook niet op vraag van je kindje moet geven. Ik kan het ook hartstikke verkeerd hebben hoor, puur van horen zeggen. Borstvoeding zou je op vraag geven en flesvoeding niet heb ik altijd geleerd.
Wat wordt je onzeker he, als je kindje zo huilt en je niet weet waarom. Ik heb het soms ook wel, al wordt het wel al minder, je leert ook snel de huiltjes van je kindje herkennen.
Eva die denkt dat ze zodra ik haar oppak en tegen mij aanhou, dat het automatisch betekend dat ze de borst krijgt, nou niet dus, want ze heeft dan echt geen honger, ze heeft dan bijv. net 45 minuten daarvoor gedronken en zelfs wat teruggeven.

Ik merk nu al wel dat ik minder onzeker ben wat betreft het huilen, als je weet dat je kindje voeding heeft gehad, schone luier enz., dan moet je het soms ook maar even laten denk ik. En dat werkt hier goed, ze wordt dan uit haar zelf weer rustig.

Groetjes Alice
mv Eva 27-9-08

Terug
Bovenaan