Wat is gemiddeld?

Hai meiden,

Omdat we nu een half jaar bezig zijn begin ik me erg zorgen te maken, maar wat is een normale tijd? Ik word gek van die vrouwen om me heen die binnen de 2 maanden zwanger zijn. Hoe groot is de kans dat het nooit gaat lukken? Ik weet dat dit misschien voorbarig is, maar ik ben er toch bang voor. Ben 25, dus dat is het probleem al niet. Kan een man ook iets doen om zijn zaad te verbeteren?
 
Hoi Marije,
Ik ben inmiddels zwanger maar bij ons heeft het bijna een half jaar geduurd. Niet echt lang maar als je erop wacht, is elke maand teveel. Toch was het zomaar raak. Ik voelde echt niks, rekende er ook echt niet op, dacht dat ik op het verkeerde moment geklust had en toch was het zo. Ik kan je dus zeggen dat het zomaar eens zo kan zijn. Zelfs als je er niet op rekent. En als een gemiddelde 9 maanden is, zit jij daar nog onder. Ik heb nagedacht om toen een ovulatietest te kopen. Wie weet is het wat. Gezond leven is belangrijk voor je vruchtbaarheid. Maar dat is niets nieuws. Ik las net nog dat roken en alcohol niet goed is voor beide als je zwanger wilt worden. Heel veel succes en wie weet is het zo raak.
 
Hoi Marije,
Misschien zijn leuke site's voor jullie om even info te lezen :

- babybrabbel.org
- baby.pagina.nl
- babyopkomst.nl
- kindjeopkomst.nl
- vruchtbaarheid.org

Veel leesplezier !!!

Groetjes Biaggi
 
Ik weet niet precies wat het gemiddelde is, maar pas na een jaar noemen ze het verminderd onvruchtbaar en kan je naar de huisarts/gyn.
Ik zou me er niet al teveel druk over maken. Vaak hoor je inderdaad dat als mensen een maandje stoppen met tempen enzo omdat ze het even zat zijn, dat ze dan opeens zwanger worden....

Ik wens je in ieder geval heel veel succes en probeer in ieder geval van het klussen te genieten!
 
ik weet ook niet precies wat het gemiddelde is maar mijn ha zij dat 90 % van de vrouwen binnen 1,5 a 2 jaar zwanger zijn, maar ja daar heb je natuurlijk ook niets aan!
wij zijn nu al 9 maanden aan het proberen en als het deze maand niet lukt wordt zijn zaad gecheckt en er wordt via bloedprikken op een paar bepaalde dagen in mijn cycles gekeken of dat ik een eisprong hebt.

ik hoorde van mijn ha dat sommige vrouwen ook maar 5 of 6x per jaar een eisprong kan hebben, nou dan moet je maar net op dat moment klussen.

veel succes!!
 
Het gemiddelde is 8 maanden. Dus kan 2 maanden zijn, maar ook anderhalf jaar.
Je hoeft je dus nog lang geen zorgen te maken. Het is een gemiddelde, duurt bij je de een langer dan bij de ander.
 
Terug
Bovenaan