wat is het duur

sorry ik wil heel even klachen, waarom is alles zo duur!!!! ik wil zo veel kopen voor mijn kleine meid maar kan het gewoon financieel niet en dan voel ik me zo schuldig.
dan moet ik ook nog eens mijn stiefmoeder betalen voor de oppas vind ik ook al een beetje vreemd.
kennen jullie mijn gevoel, hebben jullie hier ook last van?
groetjes anouk

Ja het is waar alles is heel duur tegenwoordig,wij kunnen ook niet alles splinternieuw aanschaffen,kleeertjes doen we wel altijd nieuw.althans heb gisteren nog op de rommelmart een leuk spijkerbroekje van de h&m voor 50 cent voor Kyandro kunnen kopen.
verder nog een paar geweldige aankopen gedaan
een mooie autostoel voor onze dochter van het merk:maxi cosi.normaal 80 euro wij nu voor 15 euro.
en een slaaptentje voor Kyandro.zag ze op internet voor 95 euro staan,wij voor 10 euro.makkelijk voor op het strand of vakantie of als je op visite gaat...het zag er nog supernetjes uit.helemaal compleet met opblaasbaar matrasje en slaapzakje.ben er superblij mee,heb alles al lekker gewassen en schoongemaakt.ons campingbedje was kapotgegaan.en dit is ook veel makkelijker meenemen.
verder nog een heel leuk poppenhuis helemaal compleet voor 9 euro voor ons meisje,ben helemaal blij met mn aankopen,als je alles nieuw haalt ben je duur uit.
en kleertjes halen we ook nooit heel duur.meestal ook bij h&m en van de ven of hema,

liefs jootje

hey Anouk,

snap je gevoel; alles is heel duur.
Maar sluit me vollediag aan bij mama van Kyandro. Het is ook weer zo duur als je het zelf maakt. Wat wil je allemaal?
Babykoekjes kopen? Floor is net zo blij met een korstje brood. Tweede hands spulletjes; het is nog nooit zo gemakkelijk geweest als nu (met internet) om hieraan te komen> Juist omdat we in een wegwerpmaatschappij leven, en zoveel mensen alles nieuw willen hebben, zit je soms voor een duppie op de eerste rij. Ons kamertje heeft ons 50 euro, een nieuwe achterplaat voor de kast (8 euro) en een nieuw matrasje gekost. om maar iets te noemen.
het is maar wat je graag wilt..

liefs,

T

Jep, ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande reacties!

Zo hebben wij een Maclaren buggy, kleertjes, een mooie houten puzzel en wat speelgoed weten te vinden op de vrijmarkt voor..
11,-!!!!
Ja, da's incl. Buggy die na wat soppen en Dettol zo goed als nieuw is en 't is een superding!

Tja, en je moet ook prioriteiten stellen:
Het enige waar we wel meer voor betalen (als in: geen huis/eigen merk) zijn verzorgingsproducten. Dus zijn badolie, huidcreme en billendoekjes betalen we wat meer, maar na al dat geklooi
met droge huid en uitslag is me dat iedere cent waard!
Voor kleding ben ik blij met de Hema, C&A, Zeeman, H&M en ook veel 2de hands: hij groeit harder dan de kleding slijt... :)

X
Evje

ja ik koop ook geen merk kleertjes, en voeding potjes van het kruidvat, maar toch moet ik wel echt goed opletten.
het enige wat ik niet goedkoop kan vinden is speelgoed op marktplaats staat helemaal niks.
iemand een idee.
groetjes anouk

Speelgoed hebben we gelukkig veel gekregen én we zijn op Koninginnedag goed geslaagd.

Ik weet niet of er een goede kringloopwinkel bij je in de buurt zit? Babies zien het verschil tussen oud en nieuw speelgoed echt niet. En soms zijn dingen voor babies 'speelgoed' terwijl het geen 'speelgoed' is. Denk aan kleine tupperware bakjes, kleine petflesjes waar je een beetje gekleurd water in doet en goed dichtdraaien, (jaja, Montessori fan hier!) een hydrofiel doek met een paar knopen er in, de lege verpakking van billendoekjes (knispert als een gek!) en Warren heeft ook erg veel lol door ná zijn eten met de plastic lepel overal op te timmeren... Wordt vast een drummer net als z'n vader :)

X
Evje

En niet te vergeten, ik zag ons buurjongetje altijd met een leeg klein drink flesje met een beetje droge rijst erin. Uren kon hij daar mee spelen. Kost geen drol maar een hoop lol.. :)

Terug
Bovenaan