wat is het gevoel van een wee?

A

Anoniem

Guest
hallo,

ik ben zo benieuwd of je nu echt het gevoel van een wee herkend??

voor ons is het de eerste dus weet totaal niet hoe het voelt.
zo had ik vanmiddag last van krap/buikpijn, en ik weet dat dat nu normaal is, maar dan denk ik zou je in het begin het verschil voelen?

ze zeggen dat het voelt als menstuatiepijn, maar daad had ik altijd erg last van dus ik weet hoe die erge kramp kan voelen, maar wanneer is het dan het begin van het begin zeg maar hahahaha (is het nog te volgen)

en dan bedoel ik het begin he, want de echt weeen die zal je echt wel merken...

groetjes

Hoi,

In mijn beleving ( vorig jaar) leek het inderdaad op een menstruatiekramp die best wel heel sterk is. Best pijnlijk wel. In het begin kwam het zo af en toe, later komt het wat regelmatiger en kan de pijn ook sterker worden. De pijn straalt dan ook door. Bij mij straalde het door naar mijn rug..Het gaat echt in golven. De pijn is eerst zacht en wordt dan erger om daarna weer af te zwakken.

Maar eerlijk is eerlijk, ik weet niet hoe anderen het ervaren hebben..

Groetjes Hanneke 33, 2 dagen zwanger

Ik vind een wee niet echt vergelijkbaar met menstruatiekramp, misschien de begin weeen maar bij mij ging het vrij snel over in heftige weeen.

Bij het begin van mijn bevalling, nadat het water brak, toen kreeg ik weeen waarbij ik moest blijven stilstaan als ik ze had. Dan kon ik niet verder lopen. Je voelt het duidelijk opkomen en weer afzakken en dan kan je weer doen wat je aan het doen was. Het deed zeer, maar was wel goed te doen.

Heftige weeen waren zodanig dat ik tijdens de wee niet aanspreekbaar was. Ik hoorde mensen wel praten maar was niet in staat om te antwoorden omdat je al je energie steekt in het dragen van de pijn (die in mijn beleving gewoon ondraagelijk was).

Het is heel moeilijk uit te leggen en het zal ook voor iedereen anders zijn, er zijn rugween, buikweeen, beenweeen, ontsluitingsweeen, persweeen en ik denk dat het er ook wel aan ligt hoe je het beleeft, het is voor iedereen anders. Maar als je echt goeie weeen krijgt, dan twijfel je echt niet, dat voel je luid en duidelijk!

Pijn beleving is voor iedereen anders, net als de sterkte van de weeen.
de een gaat met relatief milde ontsluitingsweeen de laatste fase in, de ander heeft het gevoel dat ze dood gaat.
(ik behoorde helaas tot de laatste categorie)

Maak je niet te druk van tevoren. Als het zover is voel je het wel. Ik wist meteen dat het begonnen was toen ik de eerste weeen kreeg. Vooral vanwege de regelmaat. Ik had veel harde buiken gehad, maar die kwamen en gingen zonder regelmaat.
Ineens voelde ik idd een soort menstruatiepijn die heel regelmatig kwam. In het begin iedere 5 minuten en in golven. Je voelt hem aankomen, heftig worden en wegglijden. eerst prima te verdragen. Ik heb de afwas gedaan, filmpje gekeken. En toen ineens steeds heftiger en pijnlijker.

EEN BELANGRIJK WEETJE!
Hou je niet vast aan de gedachte dat bij een eerste bevalling de ontsluiting met (ongeveer) 1 centimeter per uur vordert. Bij mij   ging het in 3 uur van 0 naar 10. Ik was helemaal wanhopig en dacht dat ik dood zou gaan (echt waar) omdat ik zo'n pijn had en ervan overtuigd was dat ik dat geen 10 uur zou overleven.
Ik had dus een zogenaamde weeenstorm.
Door die gedachte dat het 10 uur zou duren durfde we de vk niet nog een keer te bellen (ze was langsgeweest en toucheerde 1 cm. toen zei ze: tot over een uurtje of 8!)
Ik ging iets later een uur lang persweeen weg   puffen omdat ik doodsbang was dat de baby naar buiten probeerde te komen terwijl ik pas een cm of 4 ontsluiting had. Horror beelden van een totaal ruptuur drongen zich aan mij op en ik was totaal in paniek. Uiteindelijk belde mijn man toch maar, de vk kwam en riep persen meid! je hebt 10 cm!
Ik wou dat ik   had geweten dat het ook bij een 1ste zo snel kan gaan.

bij me zoontje vond ik het ineerste instantie wel meevallen, tot ik bad zat en toen ging het echt beginnen. maar door het water redelijk goed te doen, maar je voelt echt een golf van pijn ( althans dat was bij mij zo)
uiteindelijk ben ik in het zieken huis terecht gekomen, omdat thomas klem lag. en daar kreeg ik weeen opwekkers terwijl ik 10 cm ontsluiting had en de persween werd een weeenstorm. en wat ik me goed herinner is dat je aan persweeen haast niks kunt wegpuffen of zuchten. je lijf neemt over. eigenlijk ook een heel apart gevoel. je moet wel meegaan. maar door die weeenstorm best heftig.

mijn tip: luister voor tijdens de bevalling naar je gevoel. en inderdaad zoals al eerder aangegeven het hoeft niet ' volgens het boekje' te gaan. soms zijn die beebs erg eigenwijs.

maar een wee herken je wel. hetr klinkt cliche maar ergens weet je wel wanneer het echt begonnen is.

groetjes Dees
33,6w

Hoi

Niet iedereen heeft dezelfde klachten tijdens de menstruatie. Mijn zussen en ik hebben allemaal menstruatieklachten, maar ik ben blijkbaar de enige met weeenechtige klachten erbij.
Zij hebben "alleen" ontzettende pijn onderin je buik/vagina (heb ik ook), maar daarbij heb ik dan altijd in mijn zijen kramperig gevoel.
Vorig jaar kreeg ik (toen ik ook zwanger was, en het vruchtje bleek dood te zijn) wee-opwekkers en ja hoor precies hetzelfde gevoel als die menstruatie weeen.

Maar ja het is dus de vraag of je tijdens je menstruatie daar altijd al last van hebt.

Laatst in het zkh op de rondleiding op de verloskamers vertelde die vrouw, dat de een heeft pijn onderin de buik, de ander in de zijen, de ander in de rug en sommige zelfs alleen in hun bovenbenen... Dat laatste had ik nog nooit van gehoord, maar het gebeurde zei ze, dus....

Mijn zus vertelde dat ze bij de 1e wel 10 x heeft gedacht, o ja dit is het, het is begonnen, elke x loos alarm.  Maar later toen het echte werk begon, bleken al die andere keren helemaal 3 x nix te zijn!

Het is dus afwachten!

Binnenkort dan weten we het!

groetjes Petra (ook 1e kindje)

Ik had dus die beenweeen, is niet fijn, maar vol te houden. Maar dat waren dus achteraf gezien voorweeen. Ik dacht ook al: "Als dit alles is, is het een eitje." Hahahaha, FOUT!!!!
Echte natuurlijke weeen, zou ik eerlijk gezegd ook niet weten, had wel hele lichte (een beetje erger als menstruatiepijn) maar omdat ze bij mij niet sterk genoeg waren, zijn ze bij mij opgewekt. En dat is dus heeeeeeeeel pijnlijk, blijkbaar pijnlijker als "echte"
Omdat ook het infuus niet erg hielp, hebben ze het verhoogd en heb ik van  9 uur 's ochtends tot  2 uur 's middags in een zgn weeenstorm gezeten. Pffffffffffff en toen paste ze nog niet en is ze alsnog met de vacuum geboren.
Hopelijk gaat het deze keer wat beter.

Miriam (35+5)

Ik had buikweeen. Het begon met menstruatiekramp (voorweeen) en daarna echt pijn, een golf van pijn die begint onderin je buik en naar boven trekt. Heb nog nooit rug of beenweeen gehad.

gr
Marielle

Terug
Bovenaan