wat is het leven soms hard en lastig...

hoi hoi iedereen

afgelopen vrijdag kwam ik al helemaal down op me werk, voelde me niet happy en had geen zin om te werken.. lees ik oppeens een briefje van mijn collega waar dingen op stonden die ik niet goed doe en .....
opeens kwamen de tranen en het gesnik kwam van heel diep....

ik kon allen maar zeggen dat ik me helemaal niet happy voelde en het niet meer wist.  voelde me gewoon erg ongelukkig..
ik ben dan ook iemand die erg emotioneel is en voel me de laatste tijd soms down..  
( laatste half jaar met periodes ) maar vaak is dat als ik weer moet werken..

ik heb best leuk werk.. verstandelijk gehadicapten.. maar kan het soms allemaal niet bolwerken.. zie zoveel dingen die gedaan moeten worden en dan heb ik ook nog vaste taken erbij die gedaan moeten worden (zorgplannen schrijven , roorsten., financien bijhouden)

vind het moeilijk om prioriteiten te stellen en andere dingen te laten liggen en me dus alleen maar te concentreren op een ding.. dan heb ik het idee dat ik de rest heb laten verslonzen.....

thuis voel ik me eigenlijk wel happy en prettig, maar als ik zoals nu weer naar me werk ga dan voel ik me in een keer erg down en komen de tranen.. ik heb dan ook het idee dat die miskraam even de druppel is .. en dat het op  bepaalde  momenten   even niet  zo lekker gaat.. Maar thuis zitten is ook niet de oplossing.. ik wil niet in de ziektewet.. want asl ik weer even ben dan is het best wel leuk op mijn werk..  

toen ik donderdags ook hoorde dat mijn buurvrouw weer zwanger was begon het met me weer wat downer te voelen.. en dan moet je weer werken , met de gedachte dat ik best weer veel moet doen, gelijk na de vakantie en dan lees je ook nog eens dingen die je niet goed doet... dan voel je je heel klein en unhappy..

de tranen kwamen dan ook echt uit mijn tenen.. Mijn collega liet me eerst praten en zei dat ik er ook niets aan doe.. als je het gevoel heb dat je niet happy ben dan moet je er wat aan gaan doen..
maar dat weet ik dus niet,  hoe kan je dat gevoel nou weg nemen.........makkelijker gezegd dan gedaan.
ik zoek genoeg afleiding ben gelukig met mijn vriend en woon in een leuk huis...

maar dat gevoel heb ik af en toe al jaren... dus ja het zou wel bij me horen

ze ging vervolgens verder over de dingen waar ze tegen aan liep en zei vervolgens dat ze het van me overneemt.. zomaar zonder overleg... want ze liep tegen beplaade dingen aan en wilde het anders gaan doen... goh hoe kan je iemand nog meer krenken en een mislukkeling laten voelen.. (had er dan even over gepraat en met me overlegd dan voelde het minder erg........)

ik ben daarna gewoon op mijn werk gebleven . ik werk alleen en het ging heel goed.. , bewoners hebben niets gemerkt. moest tot de volgend dag 10.30..

daarna thuis heb ik een brief geschreven met de punten die zij niet goed vond gaan en dan mijn uitleg erbij gegeven en hoe ik het zag.. ik vind namelijk dat het erg overtrokken is en dat ik best wel steken heb laten vallen en foutjes heb gemaakt maar niet zo extreem..
ik heb uitgelegd hoe het nu op mij overkomt.om zonder overleg een taak van mij over te nemen..

die collega is er nu en zou nu   de brief wel gelezen hebben ..... vind het best wel eng hoe ze zal reageren.......en als de telefoon gaat en ik zie dat zij het is, weet ik niet of ik hem ga oppakken.... vind het heel spannend...

voor de rest gaat het nu wel . Heb gisteren ook weer gewerkt (5 uur langer dan gepland.), maar door ziekte ben ik langer gebleven en dat was prima...

ach ja de ene moment voel ik me happy en het andere momnt voel ik me wat minder..

ga eens kijken op een site met vacatures wie weet zie ik iest leuks...
en in mijn functioneringgesprek 29 september ga ik het hebben over de druk die ik ervaar op mijn werk en dat ik zo moeilijk prioriteietn kan stellen...wie weet helpt het...

voor de rest heb ik er met niemand nog over gepraat van de andere collega of mijn hoofd van de afdeling......geen zin in..

sorry voor het lange en wellicht warrig verhaal maar het lucht me wel op.en ik heb het idee dat ik hier alles kan zeggen en ik vind het wel fijn dat niemand echt weet wie ik ben en dan praat zoveel makkelijker...

liefs tobi.

Lieve Tobi,

Ik wilde je graag even sterkte wensen, wat rot dat je je zo ellendig voelt. En wat ontzettend vervelend dat je collega je op deze manier heeft 'terechtgewezen'. Ik wil je wel als tip meegeven om toch met iemand op je werk te praten, iemand in wie je vertrouwen hebt en die e.e.a. misschien in het juiste perspectief kan zetten. Ik vind het heel knap van je dat je zelf je verbeterpunten inziet, probeer daar mee aan de slag te gaan, zonder het boetekleed aan te (laten) trekken, tuurlijk zijn er wel genoeg dingen die wel goed gaan.
Ik wens je veel sterkte!
Liefs Solleke

Tobi

wat naar allemaal.

Werk is best een belangrijk deel van je leven en kan een enorme invloed
hebben op je hele gemoedsrust. Misschien moet je   er toch eens
over praten, hebben jullie geen bedrijfsarts? In plaats van dat iemand
je werk overneemt had ze ook samen met jou kunnen zoeken naar een
manier om dingen te 'verbeteren'. Soms is een steuntje helemaal niet
erg.

Ik wens je heel veel sterkte met het vinden van een nieuw evenwicht in je zelf en je werk.

Kus

Miep

He Tobi,

Hoe is het nu met je ?
Ik leef met je mee..ik begrijp wat je voelt..je kan het niet onder woorden brengen..het is zo'n leeg gevoel..niet alleen om de miskramen maar alles..de druk om weer door te gaan..onbewust hakt alles er echt veel meer in dan we doen geloven..ook ik ga maar door en door..maar ben zeer emotioneel als het niet gaat..met mijn eigen bedrijfje moet je door en stoer zijn en groot zijn.....maar ik ben zo moe zo moe zo moe zo moe..ik wil mijn hoofd onder mijn kussen stoppen en verdwijnen van alle verplichtingen die iedereen bij mij legt.. even geen eigen bedrijf..geen werk..geen moeder en geen echtgenoot..natuurlijk is weglopen geen oplossing maar even een weekje of 2 ziekmelden..is misschien wel een goed idee..met een eigen bedrijf kan dat niet maar als ik in loondienst was geweest had ik mij allang ziekgemeld..

sterkte meid..ook voor ons moeten betere tijden komen!!

issabel

Hoi Tobi,

Wat naar voor je! Soms kun je je ook alleen en eenzaam voelen en misschien ook nog eens het gevoel dat niemand begrijpt wat voor verdriet een miskraam met zich meebrengt. En dan krijg je ook dit op je werk nog eens voor je kiezen. Ik vind overigens niet dat die collega echt eerlijk te werk is gegaan. Het was denk ik prettiger geweest als ze het gewoon even met je besproken had. Dan hadden jullie er samen over kunnen praten en kunnen kijken naar een oplossing.
Goed dat je voor jezelf het één en ander op papier hebt gezet. En misschien is het toch wel verstandig om er met iemand op het werk over te praten (leidinggevende ofzo?). En als je het geestelijk en lichamelijk echt even niet meer trekt, kun je je best ziek melden hoor.
Ik ben na mijn miskraam ook een tijdje thuis geweest. Daardoor heb ik het allemaal wel goed kunnen verwerken.

Sterkte ermee en laat je niet kisten door die collega!

Liefs Landi

Lieve Tobi,

Denk alleen aan jezelf en aan je familie en vrienden.Doe alleen wat jijzelf goed vindt en leuk vindt. Het leven is te kort om er niks van te maken.
Carpe diem (Pluk de dag) !!! Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd !!!
Zoek die leuke baan die je hebben wilt en ga weer lekker lol krijgen in je leven !!! Heel veel sterkte !!!!! Denk aan je.

Liefs Gaby

hoi hoi

goh wat zijn jullie toch kanjers van meiden!!!!!!!

wat heerlijk om van die lieve reacties te lezen.. wat kan zo'n forum toch heilzaam zijn..
je kan alles van je afschrijven.... ....hihihihihih nieuw soort therapie...........

ik wilde nog even verduidelijken dat ze maar een taak van me heeft overgenomen.. wel een belangrijke taak... en dat ik het nu ook oke vind dat ze het overneemt.. (ze weet hoe ik er over denkt) en op dit moment heb ik twee hele belangrijke dingen te doen op mijn werk waar ik me op wil concentreren.. dus kan de (exta) tijd wel gebruiken..

voor de rest nu drie dagen lekker vrij ( voordeel van onregelmatig werken) en vermaak me prima, nu alleen het weer nog even standvastig worden.. heb zon nodig!!!!!!!!!!

ps carpe diem geweldig woord en sta voledig achter de betekenis...

donderdag weer weken , ik hoop dat het dan wat beter gaat..

ach ja en dat  ik me soms  zo emtioneel voel   dat zou wel met alles bij elkaar te maken hebben denk ik.. soms denk  ik  joh ik kan alles aan
en ik vond ook dat ik er zo goed mee omging( miskraam) was helemaal niet echt lang emotioneel ( 1 dag en daarna een paar momenten) en vond dat ik realistisch genoeg was, maar misschien zijn dit dan wel de naweeen

liefs tobi

Hoi Tobi,

Ik dacht ook dat ik er vrij nuchter onder was na mijn mk. Maar nu kan ik op ieder moment wel ff lekker janken. Nu mijn oma op sterven ligt helemaal. Ben echt een wandelende tijdbom geworden.

Ik hoop dat alles snel weer beter gaat hoor !!!

Liefs Gaby

Je kan ook msnnen hoor.
gabymenzel@msn.com

Terug
Bovenaan