wat is het nut van een flessenwarmer?

Onlangs hebben we via marktplaats een flessenwarmer van Adventi gekocht.
Als mijn zoontje 's nachts begint te huilen omdat hij honger heeft, duurt het zo verschrikkelijk lang voordat de fleswarmer de voeding heeft verwarmd.
Als het dan warm genoeg is, kan je het flesje niet erin laten staan want dan wordt het veel te heet.
Mijn vraag is nu of deze wel goed werkt.
Ik had bedacht dat de voeding veel sneller warm zou zijn.
Nu las ik dat je de voeding ook in de magnetron kan opwarmen, hoe lang moet het dan?
Dat lijkt me een stuk eenvoudiger.
bedankt voor de antwoorden.
groeten
Rachel

hi,

een fles warmen in een flessenwarmer is inderdaad supertraag.   als je flesvoeding maakt is een magnetron wel erg veel handiger, ik kies 10 seconden vol vermogen voor iedere 30 cl. dat moet je soms een beetje gokken of later de fles wat laten afkoelen. voor borstvoeding is een magnetron niet zo erg geschikt heb ik wel eens begrepen, iets met plaatselijk te veel verhitten en dat dan de eiwitten kapot gaan.

ik gebruik de flessenwarmer als ik weleens onderweg ben waar geen magnetron is, bijvoorbeeld een familielid zonder magnetron, een overnachting in een hotel o.i.d. die van mij kan je ook op de accu van de auto (in de sigarettenaansteker) gebruiken.het is wel een handig apparaat maar niet voor dagelijks gebruik.

Miep

Ik heb meerdere flessenwarmers gebruikt en bij al die dingen duurt het erg lang voordat het flesje warmer is.
Nu gebruiken wij alleen nog de magnetron, na 30 sec klaar.

Groetjes Sharon

Borstvoeding verliest veel van haar goeds in de magnetron is mij verteld en dus is een flessenwarmer een goed alternatief.
Er zijn ook flessenwarmers op de markt die beloven warm te zijn met 2 minuten. Heb er geen ervaring mee.

voor de nacht is een flessenwarmer misschien niet een goed alternatief, maar overdag  is t me ideaal. Jaap krijgt gekolfde borstvoeding en heeft sinds week of 4 behoorlijk vast ritme. Vriendlief weet wanneer de fles warm gemaakt moet worden en dan zorgt hij ervoor dat flesje klaar is als het etenstijd is. Onze flessenwarmer, nieuwe van avent, slaat af als gewenste temp bereikt is. Fles zou dan niet té heet kunnen worden...
Zo krijgt jaap ook als ik aan t werk ben warme en gezonde bv.
Groetjes mira

ps inderdaad maak je in magnetron belangrijke eiwitten kapot bij borstvoeding

Terug
Bovenaan