wat is het slaapritme van jullie baby met 11 weken?

A

Anoniem

Guest
hoi,
onze zoon is nu 11 weken oud en heeft eigenlijk altijd heel goed geslapen. De regelmaat wat betreft slapen-voeden-verschonen-spelen-slapen ging echt goed op en als hij sliep, sliep hij tot aan de volgende voeding. Meestal was hij 1 a 1,5 uur wakker en sliep hij weer 2,5 a 3 uurtjes.

nu sinds een paar dagen is het mis. hij wordt veel eerder wakker, weliswaar zonder echte honger, maar wel huilerig en jengelig. ik laat hem eerst huilen, want de eerste 3 keer wil hij ook wel weer in slaap vallen. Als het huilen meer dan 7 minuten duurt en het wordt ook echt harder huilen, dan haal ik hem er uit.

maar het probleem: onze regelmaat is er nu uit.
mijn vraag: hoe kan ik nieuwe regelmaat erin brengen?

en: wat is het slaapritme van jullie baby's en hoe oud zijn deze?

en zijn jullie baby's tijdens de wakkere periodes ook zoet, of ook jengelig. Onze zoon is met 20 min de box zat en houdt het ook wel 20 min in het wipstoeltje uit, maar dan is het genoeg en begint hij te jengelen.
in principe leg iik hem dan in bed om te slapen, maar nu wordt hij telkens te vroeg wakker.

helaas werd hij vanacht ook weer wakker om 03:00 uur, dat terwijl hij al 10 dagen doorslaapt!!

wie herkent dit?

Hoi,

Ik herken dit zeker wel alleen wat het was wist ik ook niet en weet het nog steeds niet zeker maar volgens mij heeft dit met het sprongentje te maken die rond de twaalf weken begint en een paar dagen aanhoud, bij ons was het ook een paar dagen s,nachts wakker worden en huilen dreinen en niet omdat ze honger had of zoiets maar gewoon om niets maar dit was na een paar dagen weer over en sliep ze weeer als voorheen..

groetjes

Ik herken alleen het jengelen overdag. Lotte kan zichzelf slecht vermaken en houdt het in de box nog wel even uit, maar ze begint al snel te zeuren. Dan kun je dus met haar rond gaan lopen of wat dan ook... geweldig!  

Ze is nu bijna 16 weken en ik probeer zo veel mogelijk met haar te gaan wandelen. Zo heeft ze wat te zien en te beleven en gaat de tijd dat ze wakker is lekker hard. En kan ik gelijk wat boodschapjes doen als dat moet (woon midden in de stad). Ook voor de lichaamsbeweging (voor mij) en frisse lucht is het goed, dus dit vind ik een prima manier om haar te entertainen.

Ze staat op het punt om wat meer zelf te gaan spelen. Ik kan niet wachten, want een compleet entertainmentprogramma van 2 uur na elke voeding is wel wat vermoeiend...

Groetjes, Marisa

kijk eens bij oei ik groei. Het jengelgedrag is heel goed te verklaren als je baby nu in de derde stuipgroei zit. Het hangen en naar mama verlangen is een goed teken. Je baby leert nieuwe dingen en dat is heel eng. Na een paar dagen komt de rust weer terug en is de regelmaat er ook weer. Mijn meisje is morgen 11 weken en ik heb me al helemaal ingelezen. Heel gezond dus!!!
buurmeisje

Terug
Bovenaan