Wat is het verstandigste om nu te doen?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik lees al een tijdje mee met jullie, maar nu heb ik zelf een vraagje...

Eerst zal ik me even voorstellen,
Ik ben Susan en moeder van een zoon van 3 (bijna 4).
Eind vorig jaar vonden mijn man en ik de tijd rijp voor een 2-de kindje.
Eind januari de knoop dan maar eindelijk doorgehakt, en in februari begonnen met "klussen".
We zitten nu in de 6-de ronde.
Bij ons zoontje duurde het 7 "rondes" voor we zwanger waren.

Nu mijn vraagje...

Ik ben altijd heel regelmatig ongesteld.
Altijd zondag's en ik ben 2 keer op mnaandagmorgen ongesteld geworden.
Afgelopen zondag was dus mijn NOD.
Het is nu dinsdag middag en ben nog niet ongesteld.
Gisteravond heb ik een test gedaan, maar ik was er vrij zeker van dat ik zwanger ben, omdat ik afgelopen dinsdagochtend ontzettend misselijk was. Dat was precies het zelfde als bij mijn vorige zwangerschap....
De test was negatief, maar ik had de test op onze vakantie meegenomen naar Italie.
Het was daar boven de 30 graden, dus ik dacht. die test is niet meer betrouwbaar.
Ik vanochtend vol goede moet een nieuwe test gekocht, en deze bleek weer negatief....
Moet ik nu maar afwachten tot ik ongesteld wordt? Moet ik contact opnemen met de huisarts? moet ik overmorgen afwachten en dan een nieuwe test doen?
Ik moet wo,do en vr. werken en kan dan niet tussendoor naar de ha. omdat ik 50 km. van mijn werk af woon...
Sorry voor het lange verhaal, maar ik probeer het zo duidelijk mogelijk te brengen.

In iedergeval bedankt voor de belangstelling,
Groetjes Susan.

Hoi,

Als ik jou was (en je houdt het nog vol...) zou ik een weekje afwachten en dan een hertest doen. Het kan zijn dat je nog weinig HCG aanmaakt, waardoor de test negatief aangeeft. Zeker omdat je zelf aangeeft dat je denkt dat het raak is.

Als je zo lang niet kan wachten, kan je misschien aan je huisarts vragen of ze een bloedtest willen doen, dan weet je het echt 100% zeker (en sneller ook).

Succes en laat je het nog weten?

Groetjes, Esk

O ja, het kan zijn dat je een test hebt gebruikt die niet zo gevoelig is. Bijvoorbeeld Predictor is minder snel positief als de huismerk test (2 in een wit doosje) van Kruidvat...

Ik zou, als je dat geduld kan bewaren, wachten tot volgende week en dan een test doen. Als je nu zwanger bent, ben je dat vlg week ook nog en is je HCG-hormoon alleen maar toegenomen.
Bij onze huisarts doen ze dezelfde soort testen als dat je thuisdoet. Dus weinig meerwaarde denk ik.
Succes met afwachten en ik duim voor jullie dat het "raak" is!!
Groetjes, mira, 25wkn zwanger van spruit 2

bedankt voor jullie snelle reactie...
Ik zal dan idd maar gewoon afwachten..
het is alleen vervelend om het niet echt zeker te weten...
maar dat nemen we dan maar voor lief he?
ik zal, als ik meer weet, jullie op de hoogt houden.

groetjes Susan

O ja, vergeten te vermelden...
De eerste test (die ik niet helemaal vertrouwde vanwege de bewaartemeratuur) was het huismerk van de Etos, de tweede test was die van het Kruidvat, 2 tests in een wit doosje...

Zolang RD's wegblijven, is er hoop.
Ik heb tot 10 dagen overtijd moeten wachten voordat de test positief werd! Geduld is erg moeilijk, vooral wanneer je het gevoel hebt dat je zwanger bent. (ik was ook al misselijk, terwijl testen aanvankelijk negatief bleven) Maar wachten, wachten, wachten, ik hoop dat je snel alsnog 2 strepen ziet!

Groetjes, Karin
12 1 wkn zwanger

Terug
Bovenaan